Ik heb mijn paard verkocht. Aan een bekende. Ze kent hem al een tijd en weet wat er allemaal gebeurd is en is voorgevallen de afgelopen tijd. Hij heeft 2 x een blessure gehad maar is "genezen" verklaard door de veearts. Op de foto is niks te zien etc. Zij wil hem zonder hem te keuren van mij over nemen. Wat zouden jullie doen? Zouden jullie dat toestaan?
Ik wil straks geen problemen hebben, van 6 weken terugkoop garantie etc. Ze heeft op papier gezet (en ook ondertekend) dat ze geen keuring wil en op de hoogte is van zijn blessure(s) van de afgelopen tijd. En ook dat ze afziet van een proeftijd.
Zal ik hem toch laten keuren of zo laten gaan......
Ik zou aanvullend een verkoopcontractje maken. Bij interesse kan ik je een mooie per email sturen.
Verder, als dan alles ondertekend is, gewoon doen. Dan kan er niets meer mis gaan en je paard komt op een bekende plaats terecht.
komariyah
Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-09 22:34
Graag.... Ik stuur je een pb met mijn email Bedankt in iedergeval.
komariyah
Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-09 09:36
Miss andere ervaringen?
Anoniem
Geplaatst: 22-05-09 09:40
Keuring is altijd verantwoording van de kopende partij. Wanneer zij geen keuring doen ben jij niet aansparkelijk voor de gebreken die in die keuring mogelijk aan het licht waren gekomen. Koper heeft dus onderzoeksplicht.
komariyah
Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-09 09:20
En dan kan ze hoe dan ook geen actie ondernemen dat ik het paard terug moet nemen?
nataschamarc
Geplaatst: 23-05-09 11:01
als zij hem/haar zo wil overnemen is de gevolgen voor haar. ze weet wat hij heb/heb gehad. wat de andere mensen zeiden over aanvulling op het contract zal ik wel doen als ik jou was. veel sterkte en succes ermee.
Inderdaad een aanvullende verkoopovereenkomst opstellen. En daarnaast heb je alle 'gebreken' gewoon keurig gemeld. Ik zou deze ook schriftelijk noteren in het contract met daarin dat de koper hiervan op de hoogte was.