Met hoeveel winspunten mag je nog mee doen aan de selectie's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JustMeTo

Met hoeveel winspunten mag je nog mee doen aan de selectie's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 20:25

Hallo,

Ik hoorde vandaag op wedstrijd dat er een maximum is aan aantal winspunten, als je de selectie's wilt rijden voor de Provincie-Kampioenschappen??

Mvg, JustMeTo

sharonalover

Re: Met hoeveel winspunten mag je nog mee doen aan de selectie's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 20:49

Volgens mij zit er geen maximum aan om mee te doen. Wel is het zo dat als je over je wpen zit, je niet meer in die klasse mag starten ;)
Maar voor de 30 punten regeling mocht je met 16 wpen nog sowieso meedoen, mits je tussendoor niet nog aan allerlei andere wedstrijden mee ging doen ;)

Hoe dat nu exact zit weet ik niet.
Wel is het zo dat je best mag starten en meedoen, maar als je over je wpen heenzit, kan je niet meer meedoen :P
Volgens mij leg ik het heel onduidelijk uit nu, ik hoop dat je het snapt _O-

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 09:21

Bij mijn weten is er geen speciaal maximaal aantal winstpunten voor de selecties. Wel is het zo dat je met 30 winstpunten niet meer mag starten.
Dus als je bv 3 selecties moet starten en je hebt voor aanvang van de 1e selectie 27 winstpunten dan moet je je afvragen of het verstandig is om in die klasse te blijven. Als je dan namelijk in de 1e (en eventueel 2e) wedstrijd 3 winstpunten rijdt mag je daarna niet meer starten. Je hebt dan namelijk 30 winstpunten. Als je op je laatste selectie bv met 29 winstpunten start en je haalt 1 of meer winstpunten dan ga je over de 30 heen, maar mag je bij mijn weten gewoon starten op de regiokampioenschappen. Je mag dan echter geen andere wedstrijd officieel starten. Ook niet in de hogere klasse.