Een deftige schoenmaker kan ze wel inkorten. Ze zakken inderdaad nog wel wat in.. Maar mijn laarzen zaten ook nog niet lekker dus heb ze laten inkorten.
Korter maken moet je echt niet doen. Is in mijn ogen echt zonde. Ik heb er gewoon een hakje in. Deze zijn van cavallo en bestaan uit 2 delen. Ik heb ze er allebij in en het werkt echt.
Hoe hoog zijn die hakjes? en waar kan ik ze halen? Ik ben inderdaad ook bang dat ze met inlopen te kort gaan worden als ik ze laat inkorten, maar zo gaat het niet zijn echt 2cm te hoog en niet draagbaar.
Mijne waren ook 2 cm te hoog maar ik heb er een hakje achterin liggen en nog een zooltje erboven gedaan omdat ik ook vrij smalle voeten heb. Nu passen ze prima en na een tijdje zakken ze meestal ook nog wel 1 à 2 cm in!
Die van mij zijn ook te hoog dus toen deed ik er een hakje in maar dan knellen ze weer heel erg bij m'n enkels. Je kan ze beter inlopen zonder hakjes want als ze ingezakt zijn en er zitten hakjes in moet je ze er dan juist weer uithalen.
Ik heb ook een hakje in mijn laarzen, is ongeveer 2 cm hoog en zit alleen onder mijn hiel. Zonder zijn mijn laarzen ook te hoog. Ik heb er geen last van verder, maar heb ook een hele lage wreef (eigenlijk geen wreef).
Destijds heb ik de hakjes gekocht bij de ruitersportzaak. Bij Epplejack heb je ze voor 10 euro.
Lusitana
Geplaatst: 24-05-09 20:04
Los van het feit dat een hakje dus een tijdelijke oplossing kan zijn, kun je leren- en ook kunststof- laarzen gewoon in laten korten, desnoods alleen aan de achterkant een inham laten maken zodat je been kan buigen.
Ik heb mijn vorige leren rijlaarzen ook laten inkorten, en dit zou ik nooit van mijn leven meer doen! De afwerking was netjes, maar de randen waren erg scherp geworden, waardoor ik elke keer met blauwe knieholten thuiskwam. Ik had er ook een hakje in, maar dit scheelt niet veel.
Lusitana
Geplaatst: 25-05-09 00:33
Had je mee terug kunnen gaan. Ze moeten het zo maken dat de klant er tevreden mee is.
Mijn laarzen waren ook een stukje te hoog maar ondertussen zijn die zo soepel geworden dat het randje lichtjes is omgeplooid. Ik denk ook wel dat ze kunnen ingekort worden maar ik zou eerst een hakje gebruiken tot ze zijn ingezakt.
Ierseltje
Geplaatst: 31-05-09 17:41
Romy18 schreef:
heb nieuwe lederen laarzen aangeboden gekregen voor n spotprijs maar ze zijn me iets te hoog, iemand enig idee of ze die korter kunnen maken?
IS altijd mogelijk als het lederen rijlaarzen zijn.
miesie
Geplaatst: 31-05-09 23:08
Mijn laarzen had ik nieuw gekocht en kwam er later achter dat ze toch iets te hoog waren.. Heb ze toen in laten korten, was 18 euro kwijt en je ziet er helemaal niets van! Is erg netjes gedaan en ze hebben het aan de achterkant gedaan, waardoor mijn dressuurboog nog hoger lijkt!
ik heb ze wel laten inkorten ze waren zo hoog dat ik mijn knie niet een smeer kon buigen is netjes afgewerkt en heeft me geloof ik 30 euro gekost ( vond ik wel erg prijzig, maar was wel met rits, en nieuwe drukknopjes en een dresuurboog erin) De laarzen zijn 1 cm korter gemaakt, ik zou ze niet te kort maken aangezien ze ook nog een stuk inzakken als je ze gedragen hebt
Zo dit is een fijne toppic ..Nja ga ik eerst maar langs schoenmaker hier en anders naar van rijs.. Ik heb ook petrie's voor een spotprijsje op de kop getikt en gloed nieuw amar veel te hoog komen boven mijn knieen:( daar kom ik niet mee met uitlopen...
dus dan maar inkorten als miemand nog adres weet van goede ambachtelijke schoenmakers in de buurt van flakkee of spijkenisse?
Ik schreef eerder dat het +- 1 cm was maar het was meer. ik heb nu namelijk dezelfde laarzen gekocht en ze zijn zeker 7 cm te hoog, over mijn knieen heen. Door inlopen krijg ik dat niet laag genoeg , en laat ik ze wederom inkorten
mijn laarzen zijn ook iets te hoog (ze zijn niet genoeg ingezakt maar tijdens het rijden heb ik hier geen last van. heb je er al mee gereden misschien heb je er ook geen last van.
Cequinta
Geplaatst: 28-09-11 22:34
Ik kan ook laarzen kopen. Zijn alleen 50cm hoog. Wat ik nodig heb is 56.
Zo te zien op de foto zijn ze wel al een beetje ingezakt, dus zullen ze nu wel 58 zijn.
Kan ik me dan ook een hakje eronder laten zetten?
Van laarzen laten inkorten, ga je hier wat van zien? en hoeveel betaal je er meestal voor?
Kan iemand mij aub informeren??
EDIT: Wordt dit van boven afgekort? Want ik heb de Derby lak laarzen met swarovski steentjes gezien, die ik graag wou overnemen. Maar dit gaat dan zeker ten dupe van de lak en steentjes?
Zie wel dat er nog wat ruimte voor 1cm te laten inkorten is. Als ik me daarna hakjes erin stop?