Fijne zomerjas en of bodywarmer, voor bij de paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ShadowFax

Fijne zomerjas en of bodywarmer, voor bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 00:11

Goed, de titel zegt het al :D ... ik ben opzoek naar een fijne zomerjas voor bij de paardjes. Ga nu met mijn 'doordeweekse' jas rijden en aangezien nu bijna alles naar paard ruikt 8)7 moet er hoognodig een 'paardenjas' komen.

Welke zomerjas dragen jullie? Ervaringen? Ik zoek een jas waarin ik niet transpireer, die min of meer waterdicht is en het liefst ook winddicht. Een dure gore-tex jas is niet echt een optie, aangezien mijn jonge paardje perongelijk mij nog wel eens als schuurpaal gebruikt :D dus graag ook een stevige jas. En veel zakken is erg prettig!

OF dragen jullie iets anders tijdens de zomer? Bodywarmer? Wat vinden jullie prettig en welk merk bevalt jullie goed?!

Alvast bedankt!

Danique07

Re: Fijne zomerjas en of bodywarmer, voor bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 07:56

Bodywarmer met een aantal gewone vesten die onderhand paarden vesten zijn.
Vind een jas om in te rijden maar niets, ook niet in de winter.

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:55

Ik heb een zomerjas van Kingsland. Heel fijn jasje, heel licht en dun. Jas is wind- en waterdicht en ademt prima. Ik heb em eigenlijk thuis vrij weinig aan, omdat ik thuis bijna altijd een vest aan heb, heb em meer op wedstrijd aan. Heerlijk jasje!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 13:56

Katoenen vestjes en bodywarmer. Ik heb veel kleren van Mondoni (Divoza) en Harry's Horse. Prijs kwaliteit is prima. Jas is vaak te warm, zeker in de (buiten)bak, omdat er in de meeste jassen nog een winddicht laagje aan de binnenkant zit. Met warm weer is dat al snel zweten *D

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 15:32

Ik draag 's winters en zomers een bodywarmer.. in de zomer over een t-shirtje, in de winter over (meerdere) truien heen.
Met een jas rijden vind ik maar helemaal niks.
Helaas is het niet echt een bodywarmer speciaal ontworpen voor het paardrijden, dus geen paardenmerk zeg maar, maar gewoon in een kledingwinkel gekocht en 1x aangedaan naar de paarden en nu is het me "paardenbodywarmer".

oisterwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:30

Ik heb een zomerjas en een bodywarmer, allebei van Kingsland.
Zijn echt aanraders: goed water- en winddicht en ook erg stevig! :D

oisterwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:31

Oh, ik vind bodywarmer met rijden wel fijn. Is niet snel te warm en
dat vind ik met een 'echte' jas meestal wel.
Een jas, vind ik trouwens wel fijn in de stallen!

Alagone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:31

Ik heb een jas van Wellensteyn, Cliff Jacke Sommer, niet goedkoop maar wel een super jas.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 08:48

ben zelf op zoek naar een jas heb wel 1 voor in de winter maar die wordt nu toch ect te warm, ik rijd nu gewoon met een trui die nu ook al me paardentrui is geworden en dat is ook niet te koud of te warm ;)

mana1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 18:36

ik heb een zomerjasje van equitheme. vind hem erg fijn

Yvonne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 19:05

Duerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:26

ik heb ook de zomer jas van kingsland. en mijn nieuwe softshell george jas van kingsland is ook al besteld!
kingsland heeft stevige en fijne jassen water en wind dicht zijn. het is wel een pittig prijsje maar dat is het zeker waard!

EEEEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 22:38

ik heb een windstopper van Quecha ideaal om mee te rijden, in de zomer net goed, als het echt te warm is rijd ik wel zonder jas en in de winter ideaal ergens overaan.

Daros

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:23

Ik zweer bij de jassen en bodywarmers van PK, zitten heerlijk en blijven mooi ondanks het vele wassen. Alleen de modellen waarbij elastiek aan de onderkant zit (heeft mijn winterjas nu) zijn iets minder vind ik. Kruipen steeds op... maar verder superkwaliteit en nog leuke kleurtjes en modellen ook.

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:25

Ik heb een bodywarmer van PK, vind hem echt fijn! en heb een zomerjasje van harry´s horse!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 18:01

Ik heb een tijd een 4 in 1 jas gehad...heerlijk :j

In de winter draag je alles,tegen de tijd dat het voorjaar word sloop je de binnenkant eruit.Dan kun je ook af en toe enkel de binnenvoering dragen.Wordt het echt warm dan rits je de mouwen van de voering eraf en heb je een bodywarmer.

Pfiff en HH hebben ze...heb mijn HH jas zeker 6 jaar gehad :j uitverkoop bij Hippodrama's tentenramp :=

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 18:06

Bedankt voor jullie antwoorden!

De jassen van Kingsland lijken me inderdaad heel erg fijn, vind het alleen zo jammer dat bijna iedereen er al mee loopt.

Ik heb een winterjas van PK en ben daar zeer tevreden over! Oranje kleur maar krijg je goed schoon met wassen en blijft zeer mooi!

@ Angel: welke bodywarmer heb jij van PK?

@ Tinky: tentenkamp is inderdaad in de planning ;)

TaanStippelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 20:33

Ik heb laatst een zomerjas van PK gekocht van de nieuwe collectie, wind en waterdicht en een bodywarmer van Divoza's eigen merk maar volgens mij is die niet waterdicht, had geen last van de wind ermee.

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 20:53

Ik heb een groene zomerjas van pikeur, en ik ben er erg tevreden mee. Super waterdicht, zelfs na 5x wassen zonder speciaal middel. Word ook elke keer weer groen in de was. En paard-proof want mijn paard is zo verzot op deze jas, dat hij er regelmatig mee aan de haal gaat als hij de kans krijgt!