mijn paard staat sinds 2,5 week op een andere stal. daar is hij begonnen met het sturen van zijn schaart, het lijkt steeds erger te worden. op sommige plekjes is de huid zichtbaar. paard heeft nooit last gehad van exceem, staat nu wel halve dag op de wei, eerst alleen zandpaddock. wat zou het kunnen zijn? hebben jullie tips om het te verhelpen?
weet je zeker dat ie helemaal gezond is en geen jeuk of vlooien heeft in zijn staart? Die vlooien zie je vaak niets eens. Bij de veearts kun je er een spray voor krijgen, hij kan die vlooien ook op hebben gelopen in de nieuwe stal van het vorige paard wat daar heeft gestaan.
Luizen en of vlooien komen nog maar héél sporadisch voor bij paarden, dan moeten ze toch al tamelijk verwaarloosd zijn geloof ik, maar je kunt het altijd laten checken natuurlijk. Ik zou de staartwortel wassen met een klein beetje badedas groen en daarna inwrijven of sprayen met afgekoelde kamillethee.
Er loopt op MD een Centraal topic over alles dat met zomereczeem, schuren en jeuk te maken heeft en in dat topic kan je het antwoorden vinden/de vraag stellen. Daarom hier een slotje. [MD] Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2