Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

xRoossie95 schreef:je kan ipv biks ook een snoepje gebruiken en als je paard dan uit de wei is hem dan dat snoepje als beloning geven.
Maar die van mij probeert het eigenlijk nooit meer! Am_suz schreef:Mijn paard rent ook vaak weg als ik hem wil pakken etc, maar wat ik dan altijd doe is hem juist gaan wegjagen. Je gaat gewoon doen alsof je hem gaat longeren ofz. En als hij dan naar je toe wil komen zorg je gewoon dat ie door moet blijven lopen. Zo verpest je zijn spelletje en is het voor hem niet meer intressant. Bovendien 'verzin' je dan je eigen spelletje en ben jij zo juist de baas. Je zult zien de eerste keer staat ie heel raar te kijkenMaar die van mij probeert het eigenlijk nooit meer!
elvirah schreef:ik heb altijd geleerd dat je niet achter paarden moet gaan jagen in de wei, dan komen ze niet graag meer naar je toe

meliciana schreef:elvirah schreef:ik heb altijd geleerd dat je niet achter paarden moet gaan jagen in de wei, dan komen ze niet graag meer naar je toe
Dat bedoel ik: gewoon wegjagen, zonder meer is verkeerd. En er ook achteraan gaan lopen, is ook verkeerd. maar join-up, het wegSTUREN van een paard, is wel effectief in sommige gevallen. Maar dan meer met dominantie-en leiderschapproblemen. En zeker niet in een weide met een serieuze oppervlakte.