Schacht lerenrijlaarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vrouw2014

Schacht lerenrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 11:16

Hoi,

Ik heb al op de zoekfunctie gekeken maar kon niet mijn idee vinden ;)

Vorig jaar heb ik mijn laarzen al een keer laten oprekken maar nu krijg ik ze niet meer aan! Nu ben ik bang als ik ze weer laat oprekken dat ik ze van de winter uit kan trappen (met warmweer zetten me benen uit)

Nu zat ik te denken om er een hoekje elastiek in de laten zetten. (zoals bij gewone laarzen ook vaak is)

Iemand daar ervaring mee?

(De laarzen zitten verder prima tis echt puur de bovenkant waar ik niet door heen kan, en doe ik dat in de vroege ochtend dan knelt dat stuk heel erg)

AEP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 11:20

Ja, heb ik ook laten doen :), heb er verder geen last van gehad, maar vond wel dat de pasvorm iets minder werd. (Ze sloten wat minder mooi aan zeg maar...) Heb je ze al een keer laten oprekken door de schoenmaker? Misschien kan je overleggen dat ie ze maar een beetje oprekt (niet zo lang) zodat je ze niet uittrapt straks? Misschien is dat net dat beetje wat kan helpen?

Vrouw2014

Re: Schacht lerenrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 11:42

Ja ik heb ze toen al een week lang op de oprek gehad. Ben bang dat ze dan van de winter te wijt worden.

Maar een elastiek is die qua pasvorm ook niet echt de oplossing? In principe zouden niet wijder hoeven te worden als het maar niet afklemt (met elastief zit er meer speling in zou je denken)

lovelyme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 11:44

Hoi!

Heb je laarzen met rits? Anders zou je er over na kunnen denken om er een rits in te zetten. Deze geven vaak wat meer speling. Oprekken bij de schoenmaker is ook een optie maar dat kan max tot 1,5 cm. En wat je zelf al aangeeft ze kunenn later niet meer kleiner.... Succes!!!

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 11:51

Rits ben ik persoonlijk niet zo n fan van en ben bang dat het me laars verpest en ook qua pasvorm. Het is namelijk best stugleer (petri Elite)

oisterwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 16:30

Ik heb ook elastiek erin laten zetten. Is wel ietsjes minder mooi, maar zit toch wel een stuk comfortabeler!