mijn paard houd van de horizon

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marquez1

mijn paard houd van de horizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 21:44

Met veel plezier maken mijn 19 jarige merrie en ik regelmatig buitenritten. Heel gezellig, af en toe schrikt ze eens van een wit bloempje maar verder hebben we de grootste pret samen :). Hier in Twente hebben we een coulissenlandschap (weilanden tussen de bossen en houtwallen). Het komt dus vaak voor dat we langs bosranden of houtwallen rijden. Geen probleem, maar mijn paard houd meer van de weidse horizon dan het bos, want iedere keer als we langs een inrit van een weiland rijden, en je dus een weids uitzicht hebt, moet ze altijd kijken. :o? Als ik haar aan een lang teugeltje stap en we komen zo'n inrit voorbij dan loopt ze zo het inrit in blijft van het uitzicht genieten :P of ze is zo druk met kijken dat (als ik niet bijstuur) ze de bosjes inloopt of tegen een boom knalt }:0 Raar paard heb ik toch. Nog meer mensen last van?

Asciugamano

Re: mijn paard houd van de horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 22:15

Paarden zijn van nature volgens mij dieren die op de vlaktes leven. Dat is ook handig omdat ze dan roofdieren van ver al aan kunnen zien komen. Daarom ook zien ze veraf beter dan dichtbij. ;)
Dus ik denk dat de meeste paarden dat wel hebben.
Maar of je er 'last' van hebt of niet, ligt natuurlijk aan jezelf! ;)

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 08:11

Ik heb er niet echt last van, moet er wel om lachen eigenlijk, maar toch, moet steeds zo voor haar opletten of ze niet weer de sloot in loopt :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 08:26

Mijn Wesh-Cob is ook een toerist, hoewel daar nog iets te veel "oe, spannend" aan ten grondslag ligt.
In Wales ken ik een Welsh Cob die inderdaad ook zo erg is. Werkelijk NIETS ontgaat hem. Hij woont al 20 jaar op die plek, maar alles houdt ie in de gaten. Als je kunt rijden is ie een toerist, als je denkt te kunnen rijden, maar net niet doorpakt, maakt ie de kachel met je aan; dan is ie opeens overal "bang" van maar zorgt ondertussen wel dat z'n ruiter nèt niet afdonderd.

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 08:29

Dat kijkerige is mij ook wel bekend.

Als ik buiten langs het 'bos' loop en we komen een zijweggetje tegen, loopt mijn paardje meteen daarheen te kijken en zou ze er het liefste heen lopen. Ze heeft dan ook absoluut niet meer in de gaten waar ze nou heen loopt (dus omdat ik dan rechtdoor wil en zij dat padje in, loopt ze best een stukje scheef :P )

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 10:07

Mijn Haf maakt t soms wel heel bont!

Hij rent regelmatig een heuvel op, want daar is fan-tas-tisch uitzicht 8-)
Ik lig altijd in een deuk als hij dat doet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:40

Grappig, ik heb ook een welsh gereden die echt stil ging staan om naar de horizon te kijken. Hij ontspande echt als hij lekker in de verte kon staren, het was bij hem niet omdat hij het spannend vond maar hij stond echt te genieten (in ieder geval, zo interpreteerde ik het dan). En ik staarde dan met hem mee. Maar hij bleef wel bij de les, want we hebben nooit brokken gemaakt hierdoor. Als 1 van ons beiden er genoeg van had, dan gingen we weer verder.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 09:49

mijn paard kan bovenop een duin ook echt zo in de rondte kijken van 'wow wat kan ik ver zien zeg'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 20:59

Hahaha wat een geweldig topic, ik dacht dat ik de enigste was met zo'n maf paard _O-

Mijn merrie doet het ook heel erg, ze kijkt de hele tijd rond en lijkt gewoon echt te genieten van het uitzicht. Van mij mag ze ook gewoon lekker kijken en genieten, laat haar altijd lekker aan de losse teugel lopen. Alleen is het een beetje irritant dat zodra ze naar links of naar rechts kijkt dat haar hele lichaam meegaat die kant op, lekker handig als je recht op een sloot af gaat :'). Vaak zijn we ook erg goed voor het vermaak van de andere ruiters die mee zijn als ze zien hoe wij al slingerend onze weg vervolgen zodra Whis weer eens wat ziet :=