Manen los op dressuurwedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ILoveMyHorse

Manen los op dressuurwedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 21:08

Vandaag heb ik de manen van mijn pony getrokken omdat ze erg lang waren. Nu zijn ze ongeveer op handbreedte, allemaal naar 1 kant en zo goed als recht. Het wordt alleen wel erg moeilijk om te vlechten voor wedstrijd ben ik bang omdat ze zo 'kort' zijn :+ ..

Nu vraag ik me af of ik ook gewoon met de manen los mee kan doen aan officiele wedstrijden, zonder dat ik minder punten krijg voor de verzorging en of er nog meer bokkers zijn die dressuur wedstrijden rijden met losse manen?

En als je dan met losse manen rijdt, dan neem ik aan dat je ze uitkamt. Maar smeren jullie dan ook nog wat gel oid op de manen zodat het allemaal naar 1 kant blijft hangen?

Alvast bedankt!

Muisbal

Re: Manen los op dressuurwedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:11

Op handbreedte kun je juist de mooiste knotjes maken, even proberen en je zult zien ;)

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:11

Volgens mij kan dat prima hoor, op handbreedte. Als zijn manen maar niet te dik zijn!
En ik dacht dat het alleen mocht met losse manen als je een haf, fjord, fries ofzo hebt. Maar ik kan het ook fout hebben hoor! Zoek het anders even op in het regelement!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:12

De manen moeten gevlochten, afgeschoren of los naar één kant gedragen worden, het kan dus wel!

Zelf vind ik het op dressuurwedstrijd echter niet netjes staan als iemand met losse manen start. :o Handbreedte is juist de fijnste breedte om te vlechten! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:12

Volgensmij mag dat wel :j , ik doe het straks iig wel maar heb dan wel een haf ;)

H_Whisperer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:13

ik denk dat het belangrijk is om ze wel netjes naar 1 kant te hebben hangen, maar dat los wel gewoon mag.
als je het niet zeker weet, kan je altijd nog op de site van de knhs kijken...
ik hoop dat je het kan vinden :)
succes

groetjes, HorseWhisperer

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:14

Makkelijk zelf op te zoeken in het regelement op de site van de KNHS.