Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Marion71 schreef:Bij paarden geloof ik niet in geen zin. Een paard kan zich wel beroerd voelen, stram en stijf of niet energiek, maar geen zin of koppig gaat er bij mij niet in.
Hij probeert je iets duidelijk te maken. Jij kunt zeggen dat je pijn in je rug hebt en de keuze maken niet te rijden. Je paard kan dat niet. En dat hoef je niet direct te kunnen aanwijzen.
Als jij gloeiende hoofdpijn hebt, kan iemand dat niet aan je hoofd zien (mss aan je ogen omdat je beroerd uitkijkt, maar de stand van je ogen zijn het gevolg van je hoofdpijn). Je hoofd is niet dik, niet warm, enz en toch heb jij knallende hoofdpijn. Ben je dan een aansteller of heb je geen zin? Nee, je mankeert wel degelijk iets en omdat jij kunt zeggen wat eraan scheelt, krijg jij respijt voor de tijd dat je daarvan last hebt. Overigens is het wel zo dat je een paard van hieruit wel aan kunt leren dat hij weer terug op stal gezet wordt als hij zich zo gedraagt. Als je denkt, 'ik probeer ff of hij zich nu beter voelt', je stapt op en je merkt hetzelfde omdat hij nog steeds last heeft. Dit gebeurt een aantal keren, dan heeft hij natuurlijk wel snel in de gaten dat zijn gedrag en dat jij hem direct weer terug zet wat met elkaar te maken hebben. Dat moet je natuurlijk wel zien te voorkomen.