Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ik dacht er goed aan te doen om te wachten tot het iets warmer was, omdat ik de geschoren buik niet kan bedekken en mijn paard 24 uur per dag buiten staat. 

WildChild schreef:Nou dat vlekkerige komt zeker weten omdat je hem pas in April geschoren hebt. Je paard begint in het voorjaar al met het maken van zijn ondervacht. Als je de wintervacht erafscheert scheer je die zomervacht mee waardoor deze zich niet meer goed kan ontwikkelen. Je moet het scheren van een paard echt zien als het vervangen van zijn wintervacht door een winterdeken. Dat zijn buik daarbij bloot is maakt echt niet uit, ik heb nog nooit een paard gezien wat er ziek van is geworden.
Voor nu zou ik je paard absoluut niet meer scheren maar gewoon de natuur zijn werk laten doen: Als hij gewoon goed gezond is verder gaat zijn vacht weer herstellen en komt hij straks mooi weer in zijn wintervacht. Als je hem dan uiterlijk rond december/januari weer scheert dan heeft de zomervacht genoeg tijd om zich te ontwikkelen tot een glad vachtje.
Niet over inzitten dat je het in April deed hoor, je deed het met goede bedoelingen en iedereen maakt wel eens een foutje!