Is dit gedrag normaal als er een merrie bij in de weide komt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

Is dit gedrag normaal als er een merrie bij in de weide komt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 13:10

Mijn pony heeft meestal alleen op de weide gestaan(merrie) nou is er een gezelschapspaard bij in gekomen ook een merrie,nou hinnikt ze alles bijelkaar zelfs als de andere merrie aan haar ruikt,ze is erg hengstig geworden(trouwens beide) ze vertoont wel dominant gedrag omdat ze hengstig is denk alles nieuw is is dit normaal?
ze staan ook steeds bijelkaar moet ik zeggen,kunnen al niet meer zonder elkaar,maar vond het raar dat ze hengstig is geworden doordat er een merrie bij in is gekomen :D

x_Quinta_x

Re: Is dit gedrag normaal als er een merrie bij in de weide komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 13:17

Ik denk dat het nu wel de periode van hengstig worden is. En als je paard eerst altijd alleen heeft gestaan en er is er nu een bijgekomen dan gaan ze zich wel snel aan elkaar hechten. Ik denk dat het anders zou zijn als jouw eerste pony al reeds in een groepje stond.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 13:19

Dat is normaal als er een nieuwe merrie in de groep erbij komt.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 13:23

Dat is inderdaad normaal gedrag. Wij hebben zelfs een paardje op stal die, naar eigen zeggen van vorige eigenaresse, nooit hengstig was geweest. Nu heeft ze ook jaren alleen gestaan op stal.
Sinds ze bij ons staat ze toch écht hengstig en niet zo'n beetje ook. Bij ons staan de merries en ruinen trouwens apart van elkaar en de hengstige merries staan altijd op een kluitje een theekransje te houden :D

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 13:26

Bijna alle merrie's hier worden hengstig van elkaar :+ maar wij hebben dan ook maar 1 ruin :)

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 14:25

doordat er nu een paard bij staat zal de hengstigheid ook meer opvallen lijkt me, omdat ze reageert op dat paard, en normaal niks had om op te reageren (om op te vitten of tegen te miepen etc).

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 14:38

Volgens mij is dit heel normaal.
Toen onze kudde dit jaar bij elkaar kwam (5 merries 1 ruin), werden alle merries spontaan hengstig.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 17:46

Marigold schreef:
doordat er nu een paard bij staat zal de hengstigheid ook meer opvallen lijkt me, omdat ze reageert op dat paard, en normaal niks had om op te reageren (om op te vitten of tegen te miepen etc).

oke dan :D dit lijkt me duidelijk!!