in rijlaars komen zonder plastic zak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Duerte

in rijlaars komen zonder plastic zak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 16:02

Hallo!

Ik heb leren rijlaarzen zonder rits..
Nu kom ik altijd goed in me rijlaarzen als ik een plastic zak om mijn voet/been heen doe..
Nu doe ik dit al 2 jaar ongeveer maar ik vind het steeds vervelender worden dat mijn voeten iedere x zo nat wordt in de plastic zakken.
Maar zonder die zakken kom ik dus niet in mijn laarzen. het gaat hierbij vooral over het deel van mijn hiel/hak.
Op dat punt heb ik moeite met het in mijn rijlaarzen komen.

Ik was al van plan om de sokken van Kingsland te kopen maar daarbij is de voet nogsteeds van stof. dus dan zit in nogsteeds met mijn hak die er niet door wil.

hebben jullie tips?

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:06

misschien je schoenen een keertje met natte kranten ( dan vooral in het hiel gedeelte) erin in de vriezer leggen.
Nachtje of 2 laten liggen en dan eruit halen en je laarzen meteen aandoen. Heb je wel even natte voeten, maar heb je grote kans dat je de hiel ( waar je dus de kranten heb gedaan) meer naar je voet vormt, waardoor je er de volgende keren er makkelijker inkomt.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:07

Zelf doe ik eerst van die dunne sokjes aan (zoals die van Disney enz., je snapt het model denk ik wel) en daar doe ik dan niet al te dunne kniekousjes overheen. Werkt ideaal, omdat het dunner is en ook glad. :)

Equimotion

Re: in rijlaars komen zonder plastic zak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:09

Een hele plastic zak hoef je ook niet te gebruiken, alleen een diepvrieszakje om je voet doet het ook wel. Een panty is ook wel glad.

Ik weet niet van welk merk je laarzen zijn, maar meestal kun je ze op dat punt ook wel iets op laten rekken. Anders voortaan laarzen met een rits nemen.

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:42

Ik heb ook heel lang laarzen gehad waarbij ik een zak om mijn voet / been moest doen om er in te komen. Eruit komen was een ramp! Nu heb ik nieuwe leren laarzen laten aanmeten, en wat blijkt: deze waren veeel te krap bij mijn kuiten.

Ik weet niet wat voor een leren laarzen je hebt, maar je zou ze op kunnen laten rekken. Ook heb ik wel eens gehoord dat je water in je laarzen moet zetten en ze dan aan moet trekken en er dan mee moet gaan rijden, maar of dit werkt?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:45

Op laten rekken of rits erin laten zetten?

Lydiaaa schreef:
Ook heb ik wel eens gehoord dat je water in je laarzen moet zetten en ze dan aan moet trekken en er dan mee moet gaan rijden, maar of dit werkt?

Woo, volgens mij ga je dan echt goed vast zitten :))

Fronika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:47

kingsland sokken werken ook goed

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:48

Schijnt dat je met pantykousjes er ook in kan komen! Bij mij heeft het niet gewerkt, maar dat kwam omdat mijn moeder verkeerde pantykousjes droeg:P Die waren te dik ofzo.. Maar met een boterhamzakje om je voet moet het ook wel lukken denk ik..

Succes!

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:25

loveshorses1 schreef:
misschien je schoenen een keertje met natte kranten ( dan vooral in het hiel gedeelte) erin in de vriezer leggen.
Nachtje of 2 laten liggen en dan eruit halen en je laarzen meteen aandoen. Heb je wel even natte voeten, maar heb je grote kans dat je de hiel ( waar je dus de kranten heb gedaan) meer naar je voet vormt, waardoor je er de volgende keren er makkelijker inkomt.

Lijkt me echt heeel slecht voor het leer, je laarzen invriezen??? Wat is daar het nut van..Als je iets invriest wordt het alleen maar stijf in die vorm, ook met krant erin.
Ik kón altijd zonder plastic zak, nu niet echt.. Je kunt ook een kleinere nemen zodat niet je hele been erin zit, vind ik altijd wel fijn.
Of hele dunne sokken,korte gladde sokken..Daarmee kom ik er prima in.
Maar met een dikke stapphorse sok met warm weer..helaas niet meer

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:05

Lein_ schreef:
loveshorses1 schreef:

Lijkt me echt heeel slecht voor het leer, je laarzen invriezen??? Wat is daar het nut van..Als je iets invriest wordt het alleen maar stijf in die vorm, ook met krant erin.
Ik kón altijd zonder plastic zak, nu niet echt.. Je kunt ook een kleinere nemen zodat niet je hele been erin zit, vind ik altijd wel fijn.
Of hele dunne sokken,korte gladde sokken..Daarmee kom ik er prima in.
Maar met een dikke stapphorse sok met warm weer..helaas niet meer

Doe dit niet alleen met leren laarzen voor het rijden, maar met al mijn leren schoenen die net even te krap zitten of waar ik moeilijk in kom!
Het is echt helemaal niet erg en je moet natuurlijk niet zeiknatte kranten erin doen, maar gewoon dat ze nat zijn ( desnoods wring je ze eerst nog meer uit zodat ze bijna droog zijn).. ze zetten toch vanzelf al uit als ze bevriezen.
En als je ze daarna gewoon aandoet en ze dus echt aanhoudt tot ze weer droog en warm zijn, hebben ze precies de vorm van je voet gekregen. Geloof me, ik wilde er eerst ook niet aan dat het zou werken. Maar nu geloof ik het niet alleen, heb het al meerdere keren gedaan.
Maar inderdaad zoals meerdere hier zeggen, kleine plastic zakjes of pantykousjes kan je ook doen als je het niet aandurft. Dat werkt denk ook heel erg goed.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:10

Serieus?? Ik ben echt bang dat ik dan mn laarzen vernaggel haha.. heb ze nu al ehm 3 jaar, overleven ze dit dan nog?
Zien er nog netjes uit maar wel ingezakt enal...
Als het echt werkt is het t proberen wel een keertje waard!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 23:35

Bah ik zou al die dingen maar eng vinden. Het lijkt mij dat het leer er van gaat breken?

Hee wat denken jullie trouwens van zoiets:
[RUI] Kingsland "doorzichtige" sokken [Showsocks]
Zag het toevallig bij actieve onderwerpen staan, ik denk dat ik het maar eens ga proberen :j
Mijn laarzen passen dan wel goed, maar om er toch nog makkelijker in/uit te komen
Edit: ik lees nu in je openingspost dat je deze sokken al kent. Ik zou het zeker proberen. Volgens mij zijn die dingen echt geweldig glad en dat scheelt natuurlijk ook nog

Duerte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 10:59

he allemaal bedankt voor de reacties.

Mijn laarzen in de vriezer stoppen vind ik het niet waard, veelste bang dat ze daardoor kapot gaan (A)
oprekken lijkt me ook geen goed plan want mijn laarzen zitten als ik ze aan heb perfect. ik kom met het aantrekken alleen niet door de 'hoek' heen.. als jullie snappen wat ik bedoel :P ;)

ik denk dat ik de kingsland sokken toch maar eens ga proberen, ik laat het nog wel weten hoe dat ze bevallen!

MelissaLOVES

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 11:05

misschien moet je een andere soort laarzen hebben, k had het eerst ook en toen ik eenmaal andere laarzen had had ik der geen problemen mee..

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 11:09

Pikeur schreef:
Op laten rekken of rits erin laten zetten?

Lydiaaa schreef:
Ook heb ik wel eens gehoord dat je water in je laarzen moet zetten en ze dan aan moet trekken en er dan mee moet gaan rijden, maar of dit werkt?

Woo, volgens mij ga je dan echt goed vast zitten :))

Idd ahah ik heb het geweten toen ik in het water ben gevallen vn mn paard :P

Na een kwartier trekken en scheuren had ik ze eindelijk uit :z

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 21:22

eerder met mijn oude laarzen deed ik altijd panty kousjes over mijn andere sok heen, echt ideal!

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 21:30

Gewoon talkpoeder erin strooien. Zonde dan heb je leren laarsen en dan ga je met plastic zakjes aan het werk. Dan kan je net zo goed weer rubberen laarsen dragen. Ik heb ze de eerste paar weken ook gewoon gedragen vooral traplopen en fietsen dan rekken ze vanzelf wel uit.
Toen je hebt laten aanmeten hoe is dat gegaan? Ik bedoel had je je rijbroek aan, en het wel eind van de dag laten opmeten? Want dan zijn je benen en voeten wat meer opgezet dan 's ochtends vroeg.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 12:41

Fronika schreef:
kingsland sokken werken ook goed

dat wilde ik ook zeggen, kingsland showsocks, bovenste stuk is panty, voetje is gewoon katoen. Glijd je super fijn in en uit je laarzen. Het voetje is ook nog wel wat dunner en gladder dan normale sokken, dus gewoon proberen :j.

oisterwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 18:09

Je haalt toch wel de plastic zakken eruit nadat je in je laarzen zit, hoop ik??
Anders kan ik me wel voorstellen dat ze nat worden... :P
Verder weet ik eigenlijk geen andere oplossing! Sorry...

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 18:12

ik doe pantykousjes over mijn sokken dan glij ik prima in en uit mijn laarzen

Anouk_Leroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:19

kun je het niet proberen met halve plastic zakken? om je voet heen wikkelen ipv voet erin? dan plastic zak eruit trekken als je voet erin zit? heb je ook geen last van natte voeten? of zeg ik nu iets heel sufs? (a) :P

ce_lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:46

nou suf niet... lijkt me wat onhandig.. maar is het proberen waard!

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:56

Hoe kan je de zak eruit halen als je voet erin zit? :+

Anouk_Leroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 09:11

nou, als je hem gewoon dubbel vouwt om je voet heen? dan je voet erin en plastic zak onder je voet vandaan trekken.. lijkt mij namelijk dat het moeilijkste stuk je hiel is of niet?

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 09:14

Talkpoeder in je laarzen strooien.