paard emigreren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wendjuh89

paard emigreren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 12:44

Hoi Hoi,
Ik wil graag binnen 1 a 2 jaar emigreren naar Wales. Weet iemand hoe dat zit als je je paard wil meenemen. Kan ze gewoon op de boot of hoe zit dat?
Gr Wendy

Wilke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:10

Een paard kan gewoon wel op een boot vervoerd worden. Gewoon in een trailer achter de auto de boot op. Kan alleen niet met heel slecht weer schijnen paarden niet tegen te kunne

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:18

Je kunt het best even informeren bij het VWA...er zijn nogal wat regeltjes aan verbonden wat betreft documenten zoals paspoort,gezondheidsverklaring en evt importvergunning ;)

Met slecht weer laten ze bij mijn weten geen paarden toe op de boot,te gevaarlijk.Bovendien kunnen paarden niet overgeven en zeeziek worden vormt een echt gezondheidsrisico.Verder moet je nagaan wat de rij- en rusttijden zijn voor paarden op de wagen.

Cemlys

Re: paard emigreren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 13:43

Kan idd gewoon. Ik neem normaal gezien mn pony mee binnen een paar maand naar Engeland. Paard moet idd gezond verklaart worden, paspoort hebben,... Ginder kan je bij aankomst gecontroleerd worden en ze moeten daar op de hoogte worden gebracht van aankomst van het paard. ze kunnen gewoon de boot op. Vaak kun je op het buitendek staan als je dit vraagt.