De vraag zegt het al; hoe vervoer je een kleine pony veilig in een paardentrailer.
Wij hebben een 2 paards trailer waar altijd maar 1 paard in vervoerd wordt. Hiervoor halen we altijd het schot er tussen uit en hebben we buizen laten maken die over de gehele breedte van de trailer hangen. Paard staat nu lekker relaxed.
Nu hebben we een pony gekocht en willen deze ook vervoeren in de trailer, maar hoe kunnen we dit veilig doen? Het tussenschot hebben we nog, maar die buizen hangen natuurlijk veel te hoog! Trailer moet wel gebruikt kunnen worden voor zowel het grote paard (als deze alleen meegaat) en de pony (dus geen grote verbouwingen).
Ik weet niet wat voor systeem je hebt waar de lange buizen in/op hangen?
Ik heb ook onze 1,5 paards trailer aangepast voor zowel mijn rijpaard als de pony waarmee we mennen. Die is namelijk maar 1.23 m, en kon met een beetje fantasie onder de stang doorkruipen.
Bij ons liggen de voor- en achterstang op een geleider met gaten, beetje ouderwets systeem. Ik heb er bij het plaatselijke constructiebedrijf 4 geleiders bij laten maken, en die zo'n 30cm onder de bestaande geleiders in de trailer geschroefd. Gaat het paard er in, dan de stangen op de bovenste geleiders, en voor de pony hang ik de stangen op de onderste. Heel simpel!
of bouw de voorkant dicht met hooibaaltjes zodat hij niet onder de stang door kan kruipen. Je kunt ook een schot maken voor onder de balk die je klem zet tussen het schot en de hooibaaltjes zodat hij niet onderweg zn buikje rond eet.
WhySoWhite
Geplaatst: 13-05-09 19:07
de stang lager maken? goed vast zetten of iets onder de stang zodat die er niet door past