aanvragen startkaart - formulier- vraagje!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moeminx

aanvragen startkaart - formulier- vraagje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 08:41

Hallo Allemaal, ;)

Ik zat gister het formulier in te vullen voor wedstrijden voor de paarden, (mutatieformulier),
maar ik kom ergens niet uit:

Staat bij iedereen in het paspoort het stamboeknummer v.d vader? (wie het weet, waar? :o )
En de stamboeknaam van de pony/paard, daar bedoelen ze toch mee wat voor ras het is?
En bij het levensnummer van paard/pony heb ik een heel lang getal, maar dat past niet in de hokjes, maakt dat iets uit? of ben ik dan gewoon de verkeerde aan het invullen? :o :o
& er staat aftekening paard/pony: moet dat helemaal worden ingevuld? (aftekeningen)
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Alvast Bedankt! :o

Groetjes,
Moeminx
Laatst bijgewerkt door Moeminx op 13-05-09 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 08:48

Volgens mij staat t stamboeknr vd vader alleen op je stamboekpapier. Maar dat hoef je volgens mij niet in te vullen. Op het oude mutatieform. stond dat idd wel, maar op de nieuwe form staat t al niet meer... Heb er vanochtend nl. nog 1 ingevuld en daar stond t niet op.

de stamboeknaam van je paard/pony is zijn officiele naam die op zijn papieren/paspoort staat.
Zijn wedstrijdnaam is de naam die jij bedenkt. Kan een bijnaam of juist een wat sjiekere naam zijn. Als de stamboeknaam en de wedstrijdnaam gewoon hetzelfde zijn kun je die beide gewoon invulllen.

Ik schrijf t levensnr altijd helemaal op en schrijf gewoon verder (dus buiten de hokjes), moeten ze er maar meer hokjes opzetten ;)

Succes ermee!

Stravero

Re: aanvragen startkaart - formulier- vraagje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:08

Volgens mij staat het paspoortnummer van de vader gewoon onder de naam van de vader van je paard/pony.. Tenminste, dat is bij mijn stamboek/paspoort wel zo. :)

Stamboeknaam van het ras is idd bijv.: Haflinger, KWPN, Holsteiner o.i.d. ;)

Aftekeningen hoeft niet percee, maar is wel handig. Gewoon even een belletje doen naar het stamboek en zeggen wat er appart aan je paard is (zo heb ik het gedaan, mijn paard heeft 2 zwarte vlekjes onder zijn neusgaten) :)

Succes.

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:13

volgens mij moeten de aftekeningen wel worden ingevuld... Ik krijg regelmatig een aanvraag terug, als in de aantekeningen niet in heb gevuld, omdat het om een fries paard gaat, krijg hun niet aan t verstand dat n fries paard over t alg. geen aftekeningen heeft ;)
Ik zet er nu elke keer braaf 'geen' bij en stuur een kopie vd lege blz van het paspoort... als ze t zo willen, dan kunnen ze t zo krijgen O:)

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 14:38

http://rvdedijckhoeve.nl/startkaartaanvraag.pdf

Helemaal naar beneden scrollen, daar staat uitgelegd waar je wat moet invullen!

Citaat:
Staat bij iedereen in het paspoort het stamboeknummer v.d vader? (wie het weet, waar? :o )

Indien vader bekend, staat dat nummer in het paspoort. Op de bladzijde waar de afstamming staat.
Citaat:
En de stamboeknaam van de pony/paard, daar bedoelen ze toch mee wat voor ras het is?

Nee, de naam van de pony/paard zoals dat op de papieren staat.
Citaat:
En bij het levensnummer van paard/pony heb ik een heel lang getal, maar dat past niet in de hokjes, maakt dat iets uit? of ben ik dan gewoon de verkeerde aan het invullen? :o :o

Ik denk dat je het transpondernummer aan het invullen bent (chipnummer).
Citaat:
& er staat aftekening paard/pony: moet dat helemaal worden ingevuld? (aftekeningen)

Ja, al past dat soms niet. Kopie maken van de sectie aftekeningen uit je paspoort en meesturen!

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:19

sommige levensnr zijn ook erg lang ;)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:23

het levensnummer is wat anders als het chipnummer!

het levensnummer staat zowel in je paspoort als op het papier, ook het levensnummer van de vader staat in het paspoort.

zou wel de eerste 5 bladzijden van het paspoort kopieren en meesturen met de aanvraag. zo kunnen fouten die jij per ongeluk gemaakt hebt of dingen die niet duidleijk zijn voor hun zo uit het paspoort halen.

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:25

Pashon schreef:

het levensnummer staat zowel in je paspoort als op het papier, ook het levensnummer van de vader staat in het paspoort.

zou wel de eerste 5 bladzijden van het paspoort kopieren en meesturen met de aanvraag. zo kunnen fouten die jij per ongeluk gemaakt hebt of dingen die niet duidleijk zijn voor hun zo uit het paspoort halen.

Ze vragen alleen om de eerste pagina, de pagina waarop de aftekeningen staan en (bij pony's) de pagina waarop de metingen van de pony staan. Daar staat alle info op en meer heb je echt niet nodig... ;)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:27

kaatjemuts schreef:
Pashon schreef:

Ze vragen alleen om de eerste pagina, de pagina waarop de aftekeningen staan en (bij pony's) de pagina waarop de metingen van de pony staan. Daar staat alle info op en meer heb je echt niet nodig... ;)

ik heb altijd de eerste 5 bladzijden moeten kopieren en mee sturen.

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:33

Ik doe t secretariaat nu al iets van 3 jaar en heb altijd genoeg gehad aan die kopieen. het staat ook aangegeven op het mutatieform toch?

Moeminx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 23:11

Ja, er wordt aangegeven de aftekeningen, vader, moeder en eigen paard. etc.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 23:16

Ik stuurde altijd de eerste bladzijde en de bladzijde met de aftekeningen op (bij een stamboek fries staat dat beide op de eerste bladzij) En bij aftekeningen zette ik dan altijd: zie kopie paspoort, nooit geen problemen mee gehad. (deed ook wedstrijdsecretariaat) (bij ponies stuurde ik dan natuurlijk de meetgegevens ook nog mee ;) )

Moeminx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 08:34

Oke, Bedankt! :D

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 11:23

Haha dat het niet in het vakje past, was bij mij ook! Maar ik zelf heb een fries, dus misschien dat die code's langerzijn! Althans zo dacht ik een jaar terug tijdens het aan vragen van de startkaart :P