Leren Laarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DonDon

Leren Laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 13:33

Hallo,

Ik ben al een lange tijd op zoek naar leren laarzen, ik ben 17 jaar maar erg klein.

Rond 1,55 / 1,60 Mijn beide ouders zijn ook niet groot en mijn moeder is nog kleiner dus kan ook niet anders.
Alleen baal er altijd wel van als ik schoenen ga kopen want in Nederland zijn hier niet leuke schoenen te koop maat 35 voor een 17 jarige.

Dus je raad het al leren laarzen zijn voor mij ook niet te vinden. Tenminste ik kan ze nergens vinden.
Sommige hebben misschien wel maat 35 maar dan nog de kuitmaat en de hoogte en dat is al helemaal moeilijk als je kuitmaat 32/33 hebt. De leren laarzen zijn dan ook meestal te wijd en te hoog :)

Weet iemand waar je wel leren laarzen kan vinden. Die je bijvoorbeeld op maat kan laten maken en dan niet €600 kwijt bent.
Of weet je waar je ook kleine maten kan vinden. Misschien weten jullie ook wel of dat in andere landen kan. Want als ik bijvoorbeeld op vakantie ga kan ik daar ook kijken omdat ze in spanje of zuid-Frankrijk ook kleine maten normale schoenen hebben.

Groetjes Lisa

ben hier nieuw dus weet niet of ik het hier goed heb neergezet:)

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 13:42

Hallo Lisa.

Kijk eens op http://www.rijlaarzen.nl en dan bij huismerk rijlaarzen.
Bedragen vanaf 199,50 op maat gemaakt een fijne starterslaars.
Hoe meer extra's hoe duurder, zoals rits, veter etc.

Bij Divoza verkopen ze de "Cavallo Junior" voor 219,-.
Deze laars is er in kleinere maten, het is een jeugdlaars.
Misschien hebben ze daar wel een uitgebreid maatsysteem in, wellicht ook voor de wat minder lange mensen ;)

Ook hebben ze bij Divoza tegenwoordig hun eigen huismerk "Mondoni"
Deze laarzen zijn erg prijsgunstig (100,-) en van leer, daar is alleen niet een uitgebreid maatsysteem in vind ik zelf.
Ze schijnen erg hoog/groot uit te vallen, maar je weet nooit ;)

En anders is er nog het merk "Lipica" deze laarzen zijn ook erg fijn en niet al te duur.
Deze kun je ook op maat laten maken.

Succes in ieder geval ;)

Groetjes Joyce

DonDon

Re: Leren Laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 14:05

Harstikke bedankt voor de hulp ik zal zeker gaan kijken! En ik zal het wel zeggen als ik geslaagd ben !

Zepjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:09

misschien zijn leren chaps een idee?

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:20

Hoi Lisa,

Ik heb bijna hetzelfde probleem. ik heb een grote kuitmaat, met een kleine voet. Ik heb toen laarzen op maar laten maken van Lipica. Heerlijke laarzen! Ze kosten ongeveer 180 euro. Enige nadeel is, dat de maker pas is overleden en er volgens mij nog geen opvolger is. Het duurt nu dus heel lang voordat je je laarzen hebt. http://www.lipica.nl Je zou even kunnen bellen hoe lang de wachttijd nu ongeveer is.

succes!

hakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:24

hoi,
ik heb nog leren rijlaarzen te koop.is een kleine mt 37(meer 36-36,5) merk derby.
hoogte achterkant incl hak 42cm
kuit 34-35 cm
ze zijn net helemaal ingezakt
voor fotos kan je me pb en

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:00

Ja laat maar weten als je geslaagd bent.
Ben benieuwd, komt vast goed ;)

Succes nogmaals.

Grs. Joyce

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:05

Merel_Brit schreef:
Hoi Lisa,

Ik heb bijna hetzelfde probleem. ik heb een grote kuitmaat, met een kleine voet. Ik heb toen laarzen op maar laten maken van Lipica. Heerlijke laarzen! Ze kosten ongeveer 180 euro. Enige nadeel is, dat de maker pas is overleden en er volgens mij nog geen opvolger is. Het duurt nu dus heel lang voordat je je laarzen hebt. http://www.lipica.nl Je zou even kunnen bellen hoe lang de wachttijd nu ongeveer is.

succes!

Dit dikgedrukte, is deels waar. Meneer van Lipica is inderdaad overleden. Máár zijn zoon heeft de zaak overgenomen en gaat er egwoon mee verder. Je moet nu gemiddels 10-11 weken wachten op je laarzen :)
Prima prijs/kwaliteit verhouding trouwens :)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 11:36

Evelli schreef:
Merel_Brit schreef:
Hoi Lisa,

succes!

Dit dikgedrukte, is deels waar. Meneer van Lipica is inderdaad overleden. Máár zijn zoon heeft de zaak overgenomen en gaat er egwoon mee verder. Je moet nu gemiddels 10-11 weken wachten op je laarzen :)
Prima prijs/kwaliteit verhouding trouwens :)
Ooh oké :) Dan ga ik daar toch iets uitgebreider naar kijken misschien dat ik ze daar wel laat maken !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:46

Mischien derby eens proberen, die hebben veel maten. Ik heb een redelijk kleine voet (maat 37) BREDE kuiten (echt heel breed :( ) en verschrikkelijke korte benen. Heb bij Derby een maat gevonden die mij TOCH past. Wel wat duurder, 400 euro, maar ze passen en dat is bijzonder. :D :D

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 11:02

Anthea schreef:
Mischien derby eens proberen, die hebben veel maten. Ik heb een redelijk kleine voet (maat 37) BREDE kuiten (echt heel breed :( ) en verschrikkelijke korte benen. Heb bij Derby een maat gevonden die mij TOCH past. Wel wat duurder, 400 euro, maar ze passen en dat is bijzonder. :D :D

Okee ook bedankt :] dus ik ben niet de enigste gelukkig. Ik ga ong na het examen kijken voor laarzen en dan laat ik het jullie allemaal wel weten :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 09:33

Ik heb hier ook best wel last van, en ik pas altijd gewoon de juniorlaars jij hebt dan kleinere voeten dan ik maar bij kloppen de verhoudingen eignelijk gewoon niet (jee wat hoort dat raar) en bij juniorlaarzen slaag ik dan soms nog (ik rijd nu maar weer met dure rubberen laarzen en dan als ik nog wedstrijden ga rijden misschien toch op maat gemaakt)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 12:09

Heb al gekeken maar nog steeds niet gevonden vanwege examen en school en werk enz :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 15:33

ik heb Lipica's zijn hele goede laarzen en worden zoals hier boven gezegt opmaat gemaakt.

UvantesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 17:56

Ik heb van die petrie laarzen, 300 euro ongeveer. Die meten ze helemaal op. Bevallen prima!

Ilseee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 14:09

Junior laarzen van cavallo, of mee groei laarzen zullen voor jou handig zijn... :D

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 14:12

Ik heb zelf ook erg kleine voeten ( mt 35,5) en voor mn kuit moet ik 30-31 hebben ( en hoogte 47).
Ik ben uiteindelijk bij de derby softjumper uitgekomen , Helemaal op maar gemaakt, heerlijke laars en zit als gegoten ! :) Een echte aanrader!!