Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maartje86 schreef:Dan is het misschien wel fijn om voor de volgende keer aan de hoefsmid te vragen of hij deze er wel in kan maken, scheelt heel veel. Of je moet natuurlijk niet meer op het gras gaan rijden!
En inderdaad als je het niet vertouwd gewoon terug nemen. Kunt beter minder punten krijgen dan onderuit gaan schuiven met je paard!
@daantjuhhh: wel vervelend dat je ze achter er niet in kunt krijgen... misschien als je vaker weg bent geweest dat ze het dan niet meer vervelend vind
risky schreef:christhy, je zou er ook voor kunnen kiezen om de voltes in galop gewoon groter te rijden dan normaal, dan krijg je misschien een 5 voor je figuur omdat ie te groot is maar het risico om uit te glijden is wel minder
(een smid boort meestal alleen schroefgaten als je erom vraagt)
Montignac schreef:geen gaten in je ijzers?weet je dat zeker= Hier wordt dat altijd standaard gedaan...dus wie weet zitten ze er wel in!
Ik heb het opgelost door een smid te bellen om te vragen of m'n pony opnieuw beslagen kan worden, maar ik snap natuurlijk dat je dat niet snel doet als z'n ijzers er nog niet lang onder zitten. Veel oefenen met galop kan je proberen, maar ik vind het zelf wel erg link met ijzers zonder proppen. Grote kans dat je dan niet veel grip hebt. Sjonniej schreef:Montignac schreef:geen gaten in je ijzers?weet je dat zeker= Hier wordt dat altijd standaard gedaan...dus wie weet zitten ze er wel in!
Dit is echt niet standaard. Tenzij de smeden in jullie regio het leuk vinden om extra werk te hebben als het niet nodig is?!
Je traint thuis ook op gras? Dan zie ik het probleem niet. Als het thuis kan, waarom dan op wedstrijd niet?
Ik weet niet wat voor niveau je rijdt? Als je B rijdt is het sowieso geen probleem om een proef op gras te starten, in de L zou ik wat voorzichtiger zijn met de middengalop.
Wat zou je thuis doen als je denkt dat hij gaat rennen? Dan op wedstrijd precies hetzelfde doen
Christyj138 schreef:Thuis galopeer ik niet,
dan ben ik alleen bezig met nagelijk, onspannenheid, sb en wijken
verana schreef:Christyj138 schreef:Thuis galopeer ik niet,
dan ben ik alleen bezig met nagelijk, onspannenheid, sb en wijken
Hhhmm dit vind ik raar, gelopeerd thuis niet maar je doet wel sb en wijken terwijl de galop echt bij de basis hoort.
Dan zou ik eerst maar eens zorgen dat je de galop voor elkaar hebt voor dat je met sb enz aan de gang gaat

Sjonniej schreef:Je rijd in het zand wel gewoon in galop neem ik dan aan?
Je durft het alleen niet aan om op het gras te galoperen?
Als ik dat zo goed begrijp, zou ik niet starten op deze wedstrijd. Als je het thuis al niet aandurft om een hele proef te rijden, waarom dan op wedstrijd wel?
just_bassie schreef:Longeer je pony eens op het gras en laat hem dan galoperen!
Dan kun je zien hoe het gaat
Als hij dan steeds uitglijd dan zal hij dat ook doen met jou op zn rug.
maar misschien valt het allemaal best wel mee
en dan zou ik het gewoon proberen
Alleen springen zonder proppen zou ik absoluut niet proberen!