Ervaringen met trailer uit het buitenland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kiwicon

Ervaringen met trailer uit het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 09:11

Ik kan geen veilige 1 1/2 paards trailer vinden voor een redelijke prijs. Nu denk ik erover na om in het buitenland te zoeken (duitsland of engeland). Heeft iemand hier ervaring mee?? Waar moet ik rekening mee houden? Inklaren, kenteken? Ik heb echt geen idee.

frankiej

Re: Ervaringen met trailer uit het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 11:23

wat wil je uitgeven dan? er staan er genoeg te koop hoor. maar met trailers zit je erg moeilijk voor een dubbeltje op de 1e rang

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 20:30

Vind je de trailers die in Nl te koop zijn niet veilig dan??

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 20:32

hoezo moeilijk doen als het makkelijk ook kan ??:s

LeOnIe_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 22:11

ik heb pas een trailer in belgie gekocht .. als je vragen hebt stel maar

kiwicon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 10:01

Hoi LeOnIe_me,

Bedankt voor je antwoord op mijn vraag. Ik heb ooit ( 25 jaar geleden) een auto ingevoerd uit duitsland en dat viel eigenlijk best wel mee.

Moet je ze echt officieel invoeren?? Laten keuren en dan een kenteken aanvragen? Komt de douane nog met je afrekenen? Komt er verder nog iets bij kijken?

groetjes
en bedankt

PS Ik wordt zo moe van die mensen die "smart alec" spelen als ik op een forum een vraag stel. Pfffffffft....hebben ze nou echt niks beters te doen???En voor de mensen die vinden dat er in Nederland goede trailers te vinden zijn: ja, dat klopt. Tegen bijna de nieuwprijs. De rest is bagger.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 10:19

Hallo,

Wij hebben vorig jaar een trailer ingevoerd vanuit Belgie, dat ging op deze manier:

Citaat:
We moesten eerst een 1 dags kenteken aanvragen om de trailer naar Nederland te mogen rijden. Vervolgens zijn we diezelfde dag langs de RDW gegaan voor een keuring. Hierna konden we direct bij de RDW een aanvraag doen voor het kentekenbewijs + kentekenplaat.

Het regelwerk viel reuze mee, ook de kosten vielen mee.

We hebben verder niets met de douane te doen gehad.

LeOnIe_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 10:44

wij hebben hem nieuw gekocht en bij dat bedrijf kon je gewoon een nederlands kenteken aanvragen.. verder hebben we dus helemaal niets hoeven te regelen. buiten het gebruikelijke te naam stellen bij het postkantoor.. (maar dat moet ook als je hem in nederland koopt..

kiwicon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 19:39

Bedankt voor de laatste 2 reacties. Ik kan dus gerust over de grens gaan kijken.

Bedankt!!!

LeOnIe_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:44

http://www.awcweelde.be/
hier heb ik hem gekocht. daar hoef je hem niet in te voeren ze kunnen hem gewoon met nederlands kenteken leveren

kiwicon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 08:44

Thanks!!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:10

kiwicon schreef:
Ik kan geen veilige 1 1/2 paards trailer vinden voor een redelijke prijs. Nu denk ik erover na om in het buitenland te zoeken (duitsland of engeland). Heeft iemand hier ervaring mee?? Waar moet ik rekening mee houden? Inklaren, kenteken? Ik heb echt geen idee.

Maar definieer "te duur" of zoals je het zelf schrijft: "redelijke prijs".
Voor 4500 euri's heb je een kale, nieuwe Weijer. Die kan in België best wat goedkoper zijn, maar dan moet je niet te ver van de grens af wonen, anders ben je al meer geld kwijt om hem uit te gaan zoeken......

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:26

Mijn ervaring is dat trailers in België juist duurder zijn. Ik ging (toen ik nog in B woonde) altijd naar NL voor de trailer en het onderhoud, dat scheelde aanzienlijk.