Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
JoycexLynn12 schreef:Later kreeg de merrie nog eens een koliek aanval en is zij dus ingeslapen.
Ik kan me herrineren dat de DA de eutenasie niet gerekend heeft, hij vond het al erg genoeg om ons verdriet toe te zien en ik geloof dat hij het ook bijna nooit rekent.
De medicijnen en alles eromheen hebben we dus wel moeten betalen.
Citaat:De dierenarts heeft aangegeven dat de problemen van mijn paard niet meer gaan herstellen. Wat moet ik nu doen?
Op het moment dat de dierenarts aangeeft dat de problemen van het paard niet meer kunnen herstellen, wordt het paard door de dierenarts blijvend ongeschikt verklaard (“afgekeurd”). Wat wij in zo’n geval nodig hebben is een uitgebreide verklaring van de betrokken dierenarts, met daarbij (indien van toepassing) de gemaakte röntgenfoto’s. “Hier" kunt u meer informatie vinden over dit onderwerp.
Meer info: http://www.hippozorg.nl/content.asp?id=54
Ididit schreef:Hoi,
op de site van hippo zorg kan je vinden wat je moet doen indien je paard 'afgekeurd' is.Citaat:De dierenarts heeft aangegeven dat de problemen van mijn paard niet meer gaan herstellen. Wat moet ik nu doen?
Op het moment dat de dierenarts aangeeft dat de problemen van het paard niet meer kunnen herstellen, wordt het paard door de dierenarts blijvend ongeschikt verklaard (“afgekeurd”). Wat wij in zo’n geval nodig hebben is een uitgebreide verklaring van de betrokken dierenarts, met daarbij (indien van toepassing) de gemaakte röntgenfoto’s. “Hier" kunt u meer informatie vinden over dit onderwerp.
Meer info: http://www.hippozorg.nl/content.asp?id=54
Als je aan dit alles hebt voldaan zouden ze het toch uit moeten keren, maar uit je verhaal blijkt niet of je ze wel op de hoogte hebt gesteld? Bij afkeuring en eventueel euthanasie moet je dat wel doen, anders kom je idd nergens voor in aanmerking helaas...
Sterkte in ieder geval nog met het verlies van je paard
. Ziolette schreef:Ze schrijft dat het paard is ingeslapen na akkoord van de verzekering.
Gewoon even vragen wat de reden is, dat zullen zij wel in hun systeem hebben staan neem ik aan. Misschien is er gewoon wat onduidelijk geweest?
bovendien kon ik er nu even een paar bijlages bij doen. ik wacht even af. Als het te lang duurt ga ik ze alsnog wel bellen. Coby10 schreef:JoycexLynn12 schreef:Later kreeg de merrie nog eens een koliek aanval en is zij dus ingeslapen.
Ik kan me herrineren dat de DA de eutenasie niet gerekend heeft, hij vond het al erg genoeg om ons verdriet toe te zien en ik geloof dat hij het ook bijna nooit rekent.
De medicijnen en alles eromheen hebben we dus wel moeten betalen.
Mijn vraag is dus of je die medicijnen etc ook vergoed hebt gekregen van de verzekering?
De euthanasie en afvoeren was iets van 250 euro in totaal, en die moet ik inderdaad 100% zelf betalen. Dat staat gewoon in de polisvoorwaarden, maar het gaat mij om die andere 750 euro. Dat waren kosten voor uitverdoven, verbandjes, rontgenfoto's, onderzoek en verblijf op de kliniek. Ik verwachtte dat ik daar ook gewoon 75% van vergoed zou krijgen. Scheelt toch een kleine 600 euro....