hoe doe je mee aan het nk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eefje189

hoe doe je mee aan het nk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 22:03

hallo,
ik vroeg mij af hoe je nk kunt rijden kun je je daar voor opgeven op startllijsten.nl of moet je geselecteerd worden?

TakeThat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:43

nk betekend NederlandsKampioenschap.

Je rijdt dus selecties in de klasse waar je in uit komt, een paar mensen die het best gescoord hebben gaan naar de provinciale kampioenschappen, bv de brabantse.
Daar rijden alle beste ruiters van verschillende kringen bij elkaar, en de beste van al die ruiters mogen door naar het landelijke kampioenschap..

eefje189

Re: hoe doe je mee aan het nk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 09:01

dankjewel

Nen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 18:34

Haha, zou mooi zijn als iedereen zich er zo voor zou kunnen inschrijven.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 23:44

hahaha, inderdaad :')

Aantal L2 combinaties: 4739 :+

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 11:54

Bij SGW kun je inschrijven mits je aan de voorwaarden voldoet dan hoef je niet te selecteren. Springen en dressuur hebben hun proviciale kampioenschappen met afvaardiging. Vaak staat de informatie of de website van je eigen bond

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:23

Bij springen en dressuur heb je eerst selecties, bij ons in de regio heb je 3 verschillende selecties maar in de buurt van Zwolle is er maar 1 selectie (heb het over ponys).

De afvaarding kan je zien op www.paardensport(jouprovincie).nl
Bijv. www.Paardensportgelderland.nl

Als je naar de provinciale kampioenschappen mag dan krijg je dat op de laatste selectiedag te horen, als je de provinciale hebt gereden en je eindigd daar hoog heb je kans dat je naar het NK mag.

Met SGW mag je je vrij inschrijven mits je 2 winstpunten in de klasse hebt (in ieder geval in het L in de andere klasses weet ik het niet precies)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 18:30

Beetje flauw maar er is eigenlijk maar 1 NK als je het over dressuur hebt en dat is junioren, young riders en senioren (Grand Prix). De rest noemen ze KNHS-kampioenschappen. Voor de Grand Prix mag je vrij inschrijven. Grinnik. ;)

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 20:58

Grand Prix vrij inschrijven! :oo Ik ga meedoen! :+

Maar het hangt ook van de regio af! Ik rij in regio Utrecht, en bij ons kon je bij ponies dressuur en springen vrij inschrijven voor de regiokampioenschappen! Ik reed mee in de BC springen, en er waren maar 5 combinaties, waarvan er 4 kwamen opdagen! Ja... dan is kampioenworden ineens heuulllll moeilijk :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 08:44

vur schreef:
Beetje flauw maar er is eigenlijk maar 1 NK als je het over dressuur hebt en dat is junioren, young riders en senioren (Grand Prix). De rest noemen ze KNHS-kampioenschappen. Voor de Grand Prix mag je vrij inschrijven. Grinnik. ;)

Dit klopt inderdaad, je hebt KNHS kampioensschappen voor de basissport en de NK's zijn nog een stapje hoger. KNHS-kampioenschappen worden over het algemeen op de Hippiade gereden (met uitzondering van eventing en de westernonderdelen). De Hippiade heb je ook voor verschillende disciplines, dressuur en springen paarden en pony's, voltige, en op aparte dagen nog voor mennen en voor aangespannen rijden.