De jury was gelukkig niet het meisje waar ik en mijn verzorgster af en toe les van hebben (zie topic bekende als jury), maar een vreemde... Dat scheelde al een hoop zenuwen.
Ik moest eigenlijk als tweede, maar omdat het meisje dat voor mij moest aan de late kant was vroegen ze of ik wel als eerste wilde. Ik had ook nog niet echt goed losgereden, maar had ook niets te verliezen, en hoe langer ik rijd, hoe vermoeider Andrew wordt, dus ik dacht: We gaan ervoor!
Hij liep best nagevelijk, nog niet helemaal aan mijn been dus beide keren middendraf kwamen er niet echt uit en met de linkergalop (was nog stijf van het rechtsom springen in de les) sprong hij verkeerd aan, waarna ik hem bij het corrigeren een iets te harde tik meegaf, zodat het tot de helft van de grote volte duurde voordat ik hem weer ontspannen nagevelijk had

Daarna met het terugnemen liet ik hem te veel uitelkaar vallen (iets te ontspannen

Ik had onder het rijden een positief gevoel. Het ging niet vlekkenloos, maar Andrew deed zijn best, het ging best netjes en hij had geen gekke dingen gedaan. Dus doel van de wedstrijd was geslaagd!
Daarna springen... Ik wilde BB springen, en wel ponyhoogte (Andrew is met ijzers tegen de 1.50 dus waarschijnlijk eerder 1.48) omdat hij vorig jaar met zijn verzorgster alles had geweigerd en ze er ook nog vanaf was gevallen. De eerste hindernis was gelijk raak! Een weigering

Toen heb ik hem een tik verkocht en flink voorwaarts opnieuw aangereden, en voor de sprong weer bijgetikt. Hij sprong!
Zo heb ik de rest van het parcourtje foutloos uitgereden. Elke keer als ik voelde dat hij uit wilde breken of begon te aarzelen, extra been erin, en bijtikken... Ik denk dat het ook een stukje onzekerheid is, omdat het vreemde hindernissen zijn, en hij niet een ander voor zich heeft lopen die er eerst overheen gaat.
Dit was in elk geval een positieve ervaring, de volgende keer springt hij misschien nog makkelijker rond (zonder te weigeren), en dan kunnen we eens gaan denken aan een beetje hoger

Bij de prijsuitreiking bleek er bij de B-dressuur paarden een gedeelde eerste plaats te zijn, en daar zat ik bij! Ik had dat echt niet verwacht, maar vond het wel heel erg leuk. We hadden 161 punten, en een 8 voor halsstrekken

Nou, onze vuurdoop hebben we gehad. Andrew heeft zijn best gedaan en was erg lief, en ik zie niet meer zo op tegen de volgende wedstrijd, en misschien dat ik als het zo doorgaat, ik in Januari wel een startkaart neem!
Foto's zijn helaas niet echt mooi gelukt, maar ik zal kijken of ik ze binnenkort kan uploaden.
Sorry voor het lange verhaal! Ik ben echt blij