zwemmen Dwingeloo

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elzepels

zwemmen Dwingeloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 15:37

Deze zomer ga ik met mijn paard een week naar Dwingeloo.
Weet iemand toevallig of er daar een mogelijkheid is om met je paard ergens in het water te gaan en evt. te zwemmen?
Lijkt me helemaal leuk namelijk!

mirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 16:14

Op het Dwingelderveld is wel water, maar daar mag je niet in met je paard. Ik Uffelte is de genieput, daar mag je zoveel spetteren als je wilt. Het is wel een eindje rijden, maar ik weet een mooie route ivm mijn trektochten. Waar ga je heen in Dwingeloo? Manege de Drift?

Elzepels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 16:36

Nee, naar de Oosteresch... Hoe lang rij je er ongeveer over naar de genieput?

tamary

Re: zwemmen Dwingeloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 20:37

Dwingeloo - Havelte (genieput) ong. 10 km. En je moet een brug over het kanaal en de N375 oversteken. Pak de brug bij Wittelte, dan hoef je niet dwars door een dorp om weer de bossen in te kunnen.

Dwingelderveld heeft wel water, maar daar wil je met een paard echt niet in zwemmen, bodem is te drassig, wat het water in en uit gaan ronduit riskant maakt.

mirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 09:30

Ze krijgen het druk bij Oosteresch. Er heeft hier ook al iemand anders informatie gevraagt. Of horen jullie bij elkaar? Er is een hele mooie binnendoor route.

tamary schreef:
Dwingeloo - Havelte (genieput) ong. 10 km. En je moet een brug over het kanaal en de N375 oversteken. Pak de brug bij Wittelte, dan hoef je niet dwars door een dorp om weer de bossen in te kunnen.

Dwingelderveld heeft wel water, maar daar wil je met een paard echt niet in zwemmen, bodem is te drassig, wat het water in en uit gaan ronduit riskant maakt.

Elzepels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 10:47

Nee, geen connectie. Maar ik zag inderdaad later dat er al een soortgelijk topic was geweest :o
Maar de weg naar de genieput is dus vrij makkelijk?

mirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 11:12

Nou een mooie route gemakkelijk, wel veel zandpaden. Ik zal de kaart eens opzoeken en kijken.