Zalfje/creme tegen vliegen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wie_ben_ik

Zalfje/creme tegen vliegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 13:06

Haaa.

Mijn vz. pony heeft heel erg last van vliegen, vooral in deze tijd nu.
Ik had eerst gehoort dat je iets met water en citroen moest mengen, maar dat weet ik dus niet zeker ...
Dus weet iemand wat ik kan doen tegen de vliegen/dazen?
ik heb al een vliegenmasker, maar ze zitten ook vooral op zijn rug/billen/nek en dat is best iritant als je zit te poetsen of zit te rijden.

Dus weet iemand een recept wat ik zelf kan maken, tegen vliegen/dazen?

btw; Zou ik dat recept ook op mezelf dan kunnen smeren?

blue_kim

Re: Zalfje/creme tegen vliegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:33

je kan je paard ook knoflook geven. helpt ook al wel. en citroen op hem smeren inderdaad, maar als hij er zon last van heeft heeft kan je hem ook een vliegendeken om doen.

_00_0

Re: Zalfje/creme tegen vliegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:35

Er zijn genoeg stinkende antivliegensmeerseltjes op de markt hoor of wil je perse er een zelf maken?

wie_ben_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 19:16

Pelryo schreef:
Er zijn genoeg stinkende antivliegensmeerseltjes op de markt hoor of wil je perse er een zelf maken?

Ik zou het zelf fijner vinden om het zelf te maken ...

wie_ben_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 19:17

blue_kim schreef:
je kan je paard ook knoflook geven. helpt ook al wel. en citroen op hem smeren inderdaad, maar als hij er zon last van heeft heeft kan je hem ook een vliegendeken om doen.

Moet ik dan de citroen met iets mengen b.v.b water?
of gewoon het sap op hem smeren?

moazeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:08

Hallo,
De vorige eigenaar van onze boerderij kwam gisteren langs en zei dat je water met beetje Dettol en beetje azijn in een spuitbus moet doen en sprayen en het werkt.Hij gaf ook nog een tip bij hoefzweer:lijnzaad koken,laten afkoelen en papje in doek doen en lauw om de hoef een soort zak maken en laten trekken.
Hij zei ook dat mijn veulen er niet zo goed uitzag en dat zijn bijnieren niet goed werken...
Hij weet wat ik bij de drogist moet halen maar wil zijn zogezegde geheim niet verklappen.Of mss is het bluffen,he.