Oprekken van Petrie's

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Stacy S

Oprekken van Petrie's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 10:42

Ik moet er nu echt aan geloven... Ik kan niet meer met mijn laarzen rijden, ze zijn nu écht te klein..
Na 7 jaar trouwe dienst liggen m'n Petrie's al de hele week in m'n kast en moet ik met chaps rijden.. :n
Ohh.. ik kreeg zo'n pijn in m'n kuiten met rijden!! Het ging echt niet meer..

Nu denk ik eraan om m'n laarzen te laten oprekken, alleen weet ik niet zeker of dat mogelijk is met mijn laars (Petrie Perfect).
Wie heeft hier ervaring mee?
Waar kun je dit bijv. doen? en kun je ook aangeven hoeveel cm (?) de laars groter moet worden?

Alvast bedankt!

floor01

Re: Oprekken van Petrie's

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 10:48

De perfect kun je helaas niet laten oprekken, omdat het een laars is met coating. Je zou er wel een rits in kunnen laten zetten!

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 10:54

floor01 schreef:
De perfect kun je helaas niet laten oprekken, omdat het een laars is met coating. Je zou er wel een rits in kunnen laten zetten!

Ahh oliebol man.. Wat kost zoiets? en waar kun je dat laten doen? ook gewoon bij de schoenmaker of moet ik daarvoor naar de winkel waar ik ze vandaan heb?

Ik geef er liever niet te veel geld aan uit, dan koop ik liever nieuwe laarzen.. ;)

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 10:56

floor01 schreef:

Inderdaad, de perfect is niet op te rekken, een rits met evt. zelf een rand elastiek doet ook wonderen. Je moet je dan alleen gaan afvragen of ze het nog waard zijn, voor €200 heb je een nieuw paar en als je ze van lipica koopt kan ze voor €200,- ze ook krijgen standaard fabrief af met rits.(en alle andere mogelijke opties, polo modellen, hoge/lage boog, veters, ritsen op alle mogelijke plaatsen)
Hou rekening met ritsen voor neter inzetten van bedragen rond de €50,-(lange ritsen) Een beetje schoenmaker kan dit voor je

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:07

Ik heb me wel laten vertellen dat dat bij de Perfects wel een risico is dat de coating eraan gaat, als je er een rits in laat zetten := vandaar dat ik laatst die laarzen van Mondoni heb gekocht, voor 93 euro was ik klaar :D

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:24

Ik heb mijn Petrie Perfect een aantal jaren terug succesvol laten oprekken bij Ruitershop Beerens in Scharnegoutum. Weet niet meer precies hoeveel cm ik ze heb laten oprekken, ik dacht een cm of anderhalf. Mijn laarzen waren toen nog geen 2 jaar oud. Weet niet hoe jouw laarzen erop reageren aangezien die wat ouder zijn.

Informeer anders eens bij 't Tweespan, misschien doen zij 't wel en anders misschien Bosgra? Nee heb je, ja kun je krijgen. ;)

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 16:56

Ik heb bij mijn perfects er een stuk van 2 cm tussen laten zetten. Aan de randen zie je inderdaad dat er een klein deel van de coating af is, maar dit valt nauwelijks op. Dus ik denk dat ze daar ook best netjes een rits in kunnen zetten!

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 17:16

Toen ik leren laarzen van petrie ging kopen, hebben ze verteld dat je petrie perfects niet meer aan kan passen ivm de coating die dan los zou laten.

RevanchesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 17:17

Verplaatst van HAR-->RUI.