leuk = draf?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

woeliej

leuk = draf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 16:08

Vandaag tijdens een buitenritje viel me op dat mijn paardje eigenlijk precies het zelfde doet als mijn pony. Van die wat smallere paadjes vinden ze leuk en draven ze dan ook gelijk op aan. (erg leuk, met je hoofd door de takkenzooi heen := ) Even later op een gewoon breed zandpad werd die weer sloom. Ik sloeg weer zo'n 'takkenpad' in en hup daar ging meneer weer. Pony idem.

Herkent iemand dit? Iemand een idee waarvoor ze het doen?

Antheman

Re: leuk = draf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 17:06

Ja hoor, doen ze hier ook. Of heuveltjes nemen, of ergens overheen gaan.
Even iets anders dan het normale denk ik. Andor heeft wel aangegeven dat hij stoere dingen wil doen. Die kluunt ook graag door kreupelhout heen (Nat. Park Veluwe)

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 17:08

mijn paard doet dat bij elke afslag :D :o

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 17:15

daar is mijn pony ook goed in ja. paardje dan weer niet

maar vond opzich wel apart. paardje is altijd zo luie donder, met name op de heenweg. Stap is dan vaak hard zat wat hem betreft. Maar sommige paadjes draaft hij dus gewoon uit zichzelf aan! mag in de krant! Hij wonrd nog actief uit zijn eigen! :+

Annemoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 09:49

Bij mij ligt het niet aan de soort paden, maar gewoon aan wat ik al gedaan heb op dat pad. Dus als ik op bepaalde stukken vaak galoppeer, weet het paard als de beste dat dat hier weer kan gaan gebeuren. Dus ik merk altijd wel aan m'n paard wat ze wil, haha.
Ook scheelt het heel veel of je op de heenweg of terugweg bent...

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 11:19

Heeft mijn verzorgpony precies tzelfde! Zodra ik smalle paadjes in ga dan gaat ze meteen in volle draf en die oren naar voren en heel alert maar goed stuurbaar :D.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 11:44

Bij mijn bijrijdpaard vliegen ook altijd de oren nóg verder naar voren dan normaal al is, hoofd liefst omhoog met de nek naar voren, en dan vlíegt 'ie echt door de bochten en over de heuveltjes :)) . Op een lang breed pad wil hij ook wel graag een sprintje trekken, hoor, maar van zo'n smal zigzagpaadje wordt hij echt heel enthousiast. Heb al eens profijt gehad van mijn cap, en dan niet omdat ik er vanaf viel, maar vanwege plotseling opduikende boomtakken :+ .

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 11:46

Gwen schreef:
Bij mijn bijrijdpaard vliegen ook altijd de oren nóg verder naar voren dan normaal al is, hoofd liefst omhoog met de nek naar voren, en dan vlíegt 'ie echt door de bochten en over de heuveltjes :)) . Op een lang breed pad wil hij ook wel graag een sprintje trekken, hoor, maar van zo'n smal zigzagpaadje wordt hij echt heel enthousiast. Heb al eens profijt gehad van mijn cap, en dan niet omdat ik er vanaf viel, maar vanwege plotseling opduikende boomtakken :+ .

Dan had je geluk ;) Ik bleef met mijn kin achter een tak hangen waardoor er nu een stuk van mijn vel aanhangt :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:00

Bij mij is het juist precies andersom? Is misschien ook omdat ik het zelf wel leuk vind om op een breed zandpad even een sprintje te trekken om te kijken of het gaspedaal er nog op zit.

En misschien speelt ook wel mee dat ik zelf de kleine paadjes met laaghangende takken niet opzoek...is niet echt prettig namelijk met een paard van 1.75 want dan moet ik de hele tijd plat op zijn nek gaan liggen en zie ik niet meer waar ik heen ga.

michiemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 22:47

hihi ja....veel paarden doen dat....ze worden erg ethousast en willen dan graag voorwaarts

Worteltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:18

Ja, en omdat draf de natuurlijke gang van het paard is, (als ze in de wei iets leuk vinden, gaan ze ook draven) willen ze dus aandraven.

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:20

Mijn merrie doet dat ook. Oortjes naar voren en versnellen maar!