Paardenfluisteraar Monty Roberts zijn boek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KFJD

Paardenfluisteraar Monty Roberts zijn boek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 14:54

Haaii!!!
Ik wou het boek van Monty Roberts kopen Mijn trainingmethode in woord en beweging.
Maar die is €28,- iets te duur voor mij want ik ben nog jong :P
Nu zag ik een anders boek van hem op bol.com :De man die naar paarden luistert.
Dit boek is veel nieuwer en heeft meer bladzijde.
En hij is maar 12,50!
nou ja.
wie heeft dit boek is hij leuk wat staat er allemaal in en is het de moeite waard om hem te bestellen?

KarminaP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:17

Ik heb het boek gelezen. Het is heel mooi en gaat voornamelijk over Monty's leven en hoe hij zijn visie over paarden ontwikkelde...
Hij wou al van kleins af aan de taal van paarden leren. Het is allesinds heel mooi!!
Veel plezier ermee

Wendy15

Re: Paardenfluisteraar Monty Roberts zijn boek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:18

De man die naar paarden luistert gaat over zijn levensverhaal, niet zozeer zijn trainingsmethoden zoals je eerstgenoemde boek :)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:19

Het boek Trainingsmethoden bevat naar mijn weten meer informatie over hoe je met paarden kan werken (met illustraties erbij e.d.), het andere is volgens mij meer gewoon zijn levensverhaal. Het ligt er dus een beetje aan wat je verwacht van het boek. Heb ze hier allebei (ongelezen) in de kast staan. Staat ook nog op de to-do list 8-)

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:20

De trainingsmethodes gaat echt puur en alleen over de trainingsmethodes. Het is een informatief boek zegmaar.
De man die naar paarden luistert is meer een leesboek, prachtig boek hoor, dat zeker!!
Het 2e boek is erg mooi en een goede achtergrond voor de hele methode, die dan weer uitgebreid in het eerste boek staat.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 00:21

Het boek "De man die naar paarden luistert" is niet zo zeer een waarheidsgetrouw levensverhaal, als wel de visie van een man die fantasie en waarheid niet zo heel erg goed meer van elkaar kan onderscheiden (of dat nooit heeft kunnen doen). Een entertainend boek, maar daar moet je het bij laten.

Ik weet nog een boek voor jou, dat je gratis op internet kunt lezen. Je moet je alleen even aanmelden. En het is in het Engels, en dat ga ik toch echt niet voor je vertalen.

http://www.horsewhispersandlies.com/

Het boek "trainingsmethodes in woord en beeld" ken ik niet. Het boek "Shy Boy" daarentegen wel. En ook dat is niet helemaal conform de waarheid.

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 00:46

Cassidy schreef:
Het boek "De man die naar paarden luistert" is niet zo zeer een waarheidsgetrouw levensverhaal, als wel de visie van een man die fantasie en waarheid niet zo heel erg goed meer van elkaar kan onderscheiden (of dat nooit heeft kunnen doen). Een entertainend boek, maar daar moet je het bij laten.

Ik weet nog een boek voor jou, dat je gratis op internet kunt lezen. Je moet je alleen even aanmelden. En het is in het Engels, en dat ga ik toch echt niet voor je vertalen.

http://www.horsewhispersandlies.com/

Het boek "trainingsmethodes in woord en beeld" ken ik niet. Het boek "Shy Boy" daarentegen wel. En ook dat is niet helemaal conform de waarheid.

Ik moest echt even lachen om dat zinnetje :D .
Zelf heb ik dit boek een keer gelezen, tis een leuk verhaaltje, maar je zult er niet veel informatie uit halen waar je wat aan hebt.