Zadel verzekeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zweetvos

Zadel verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 14:20

Mijn zadel (een wintec 500, nog geen 1 jaar oud, nieuwprijs € ca. 400,- ik heb de aankoopbon nog) ligt in een afgesloten zadelkast in aan hok met slot maar op een afgelegen plaats zonder toezicht.
Is het mogelijk deze hier te verzekeren, wie heeft hier ervaring mee en kan mij helpen aan een verzekeraar/ kostenplaatje?

Marchador

Re: Zadel verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:21

Het beste kan je even je verzekering bellen en je vraag voorleggen. Ik heb gemerkt dat het bij sommige niet lukte om het te verzekeren en bij sommigen ook weer wel.

De adviseur die laatst bij ons thuis was had het erover dat ik hem niet kon verzekeren.
Mijn zadel ligt wel in een kast die op slot is, in een schuur op een boerderij. Maar hier kon vrijwel iedereen naar binnen lopen en die kasten hebben ze zo open. Risico was dus te groot.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:23

Ik heb mijn zadels verzekerd met een kostbaarheden buitenshuis verzekering. Dit was bij mijn woongarant verzekering een extra optie!! Dus dit geldt niet alleen voor een zadel, maar ook voor ski's op de piste, een fototoestel op vakantie etc.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 08:56

Volgens mij verschilt dit per verzekeringsmaatschappij. Sommigen verzeken ook een bepaald bedrag aan spullen die buitenshuis bewaard worden, maar andere maatschappijen doen dit weer niet. Ik heb ook gehoord sportartikelen via de ANWB verzekerd kunnen worden, maar ik weet niet of dat waar is. Ik zou gewoon je verzekeringsmaatschappij bellen en vragen wat je het beste kunt doen.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 09:02

Ik heb ook mijn zadel laten verzekeren. Moest wel aan een aantal eisen voldoen. Want alleen in een kast met hangslot laten liggen was niet genoeg. Ik heb nu een anti diefstal beugel gekocht, in mijn kast gemonteerd, zadel erop, beugel naar beneden en omdat mijn zadel daar niet helemaal in past komen de gaatjes voor een slot niet overeen, dus heb ik een beugel slot voor een brommer gekocht en deze doe ik om de 2 buizen zodat ie niet meer open kan. Als ik dit zou doen dan is mijn zadel verzekerd. Ik betaal wel een 4 euro per maand geloof ik extra hiervoor. Maar goed das altijd beter dan dat mijn zadel word gestolenm en ik weer 2400 euro kan neerleggen (en aangezien er hier in de buurt veel zadesl worden gestolen, vond ik het een te groot risico)
Oja de verzekering loopt via unive

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 09:28

Gewoon de verzekeraar bellen.
Ik heb een extra aanvulling bij de verzekering. Betaal je natuurlijk ook weer extra voor.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 22:45

Hebben jullie allemaal het zadel op een (pension)stalling liggen of aan huis?

Ik vroeg het me nl. ook af, aangezien ze bij mijn vriendin op de stalling een paar weken geleden ook de zadels hebben gestolen (was al de 2e keer dat dat bij mijn vriendin gebeurde...wel op 2 verschillende stallingen). Ze had na de 1e diefstal, gelukkig, in de voorwaarden laten opnemen dat het zadel ook verzekerd was als het op de pensionstalling in een afgesloten kast lag. Anders had ze niks gekregen. Ze wilden nl. moeilijk doen, maar aangezien ze een paar jaar ervoor deze clausule had laten opnemen had de verzekeringsmij geen poot om op te staan.
Andere pensionklanten hadden echter niet zo'n geluk. Zij kregen niks van de verzekering.

Ik heb mijn zadel bij de paarden in een afgesloten kast liggen (stevig cijferslot). Ik heb de stallen achter mijn huis liggen. En voordat ze bij de stallen zijn, moeten ze nog langs een poort, die normaal gesproken altijd dicht is. Maar het is dus op mijn eigen terrein.

Tweede situatie: ik heb ook stallen bij de zaak van mijn man. Als de paarden daar staan, dan liggen de zadels dus ook bij de zaak. Ze liggen dan niet apart nog eens in een afgesloten kast, maar uiteraard wordt de zaak elke avond gesloten en de zadels hangen niet echt in het oog.

Ik kan me voorstellen dat in het eerste geval een diefstal onder mijn gewone inboedelverzekering valt.
Maar is dat ook het geval in situatie nr. 2?

soofenflo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 22:49

Ik heb mijn zadel bij een pension stalling in een afgesloten kast liggen. Dit was geen probleem voor de verzekering. Hij is verzekerd tegen diefstal en schade.
Ik heb heel duidelijk aan de verzekeringsmaatschappij uitgelegd hoe mijn zadel bewaard wordt, dit was allemaal prima, dus zonder enige aanpassing van mijn kast kon hij/is hij verzekerd.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 22:56

@ soofenflo: heb je dat schriftelijk op papier staan?
Zo niet, dan zorg dat je het op papier krijgt!
Ik wil je niet ongerust maken, maar mijn vriendin vertelde me dat ze telefonisch te horen kreeg dat het "geen probleem was als haar zadel op de pensionstalling zou worden gestolen. Neej, dat hoefde niet op papier, dat was gewoon zo geregeld! Dat gaf echt geen problemen, zou het eens voorkomen."
Ze heeft echter haar poot stijf gehouden en gezegd: als het toch geen probleem is, dan is het ook geen probleem om me dat op papier te bevestigen.
En wat een geluk....
De persoon die dat toendertijd mondeling, en later schriftelijk bevestigde, werkte niet meer bij die verzekeringsmij. Anderen wisten van niks en ze wilden niet tot uitkering overgaan. De pensionstalhouder had er blijkbaar een aparte verzekering voor moeten afsluiten. Alleen doordat ze de aparte clausule kon overleggen, waarin stond dat het zadel ook op de pensionstal was verzekerd, heeft ze geld uitgekeerd gekregen, waarmee ze zich een nieuw zadel heeft kunnen kopen.