Paard snel afgeleid

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fjordenlief

Paard snel afgeleid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 20:51

Hallo medebokkers,
Mijn fjordenmerrie is zoals de titel al zegt heel snel afgeleid.
Er hoeft maar een kind te lopen o.i.d. en ze is afgeleid.
Als ik haar probeer te longeren komt ze heel vaak naar me toe, Wat ik ook doe.
En als ik een beetje grondwerk doe, en beweegt bijv. een blaadje is ze meteen al met haar gedachte heel ergens anders.. Heeft iemand dit ook? en hoe kun je dit het beste oplossen?
Alvast bedankt!

H_Whisperer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:07

Hoi fjordenlief,

Misschien dat je haar meer op jou kan richten door meer van haar te vragen. Het kan zijn dat ze het werk te makkelijk vindt en daarom andere dingen gaat zoeken. Er staat niet hoe oud ze is, maar als ze nog jong zijn, kan het ook het tegenovergestelde zijn. Dat ze het werk te moeilijk vindt, en andere dingen gaat zoeken.
Maar jij zal haar wel goed kennen en wel weten welke van de 2 het zou kunnen zijn. Als dit het zou zijn, kun je hierop je trainingen met haar aanpassen.

Als je meer wilt weten, mag je het me altijd vragen!!

Ik hoop dat ik je een stapje verder heb kunnen helpen. Zo niet, laat het me weten, dan kan ik je misschien verder helpen...

Groetjes, HorseWhisperer

Fem_daf

Re: Paard snel afgeleid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:36

Probeer zelf heel veel afleiding te krijgen in de oefeningen. Veel verschillende dingen vragen (wel op haar niveau natuurlijk) en ervoor zorgen dat ze goed op moet letten.
Er zijn genoeg mensen die zelf ook snel afgeleid zijn, veel afwisseling en spannende dingen zijn hier goed voor. Voor een paard ook. Probeer haar na te laten denken, pillonen en stukken zeil kan je goed gebruiken bij grondwerk.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:54

Hoe oud is je paard? En hoeveel is er mee gedaan?

fjordenlief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 08:36

@ H_Whisperer
Ja, ze is dus een jong paard, maar ik denk dat ze het werk misschien we saai vind? Ik bedoel, longeren lijkt me voor en jong paard zeker niet leuk om te doen..

@ fem_daf
Oké, dat is mischien wel wat, ga ik zeker proberen!

@ troi
Ze is bijna 4, en ik heb voorheen heel licht op haar gereden en een beetje longeerwerk gedaan. Door omstandigheden moesten we stoppen, maar nu probeer ik het langzaamaan weer op te pakken.
(toen was ze trouwens ook snel afgeleid)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:16

Nog erg jong dus, Dan zit de kunst er (zoals whisperer ook al zei) om de balans te vinden tussen haar aandacht te vangen met ingewikkeldere oefeningen maar niet te veel zodat je haar overvraagt en daardoor andere dingen gaat doen.. HEb je goede instructie? Een goede lesgever kan dat vaak beter inschatten dan de ruiter zelf (gek genoeg..).

fjordenlief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 22:08

Oké, Dus ze heeft meer "uitdaging" nodig in haar training?

H_Whisperer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:11

Ik denk het wel, fjordenlief....
en wat troi al zei, misschien kan de instructeur helpen...

succes nog!!