Vragen over pony in de trailer tijdens ponykamp.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nanoeh

Vragen over pony in de trailer tijdens ponykamp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 22:06

Help!

ik ga van de zomer op pony kamp met me pony (dan).
en ik moet waarschijnlijk me paard iedere dag na het rijden in de trailer zetten en daar moet ze slapen enz. moet ik dan ook de been beschermers omdoen iedere keer ???
ik weet het echt niet !!..

Xx
Laatst bijgewerkt door Revanches op 06-05-09 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Msn-taal verwijderd.

rosantjuh_16

Re: Vragen over pony in de trailer tijdens ponykamp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:43

heb je niet eventueel een andere mogelijkheid om je pony ergens anders neer te zetten?
Zelf persoonlijk zou ik niet willen dat mijn paard/pony een week lang in een trailer moet slapen.
Dit word in de zomer ook altijd erg heet.
maar als je er wel voor kiest zou ik voor geen bescherming kiezen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:45

Je zegt dat het waarschijnlijk moet, waarom vraag je het eerst niet even na voordat je je druk gaat maken? :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 06-05-09 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Siebjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:46

zorg wel dat de trailer altijd aangekoppeld staat aan een auto! geen beenbeschermers.

Eerder zou ik opzoek gaan naar een andere oplossing.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:46

Als je op een ponykamp gaat waar je pony in de trailer moet staan, zou ik persoonlijk een ander kamp uitzoeken, één waarbij je pony gewoon in een stal kan staan.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:48

Het lijkt me niet prettig voor je pony om de trailer een week als stal te moeten gebruiken. Ik zou dat mijn paard niet willen aandoen. Als je het persé wilt zou ik geen beenbeschermers om doen.

Maar kan ze niet buiten blijven staan? Of in de buurt bij een ander adres logeren?

Een andere optie is niet op ponykamp gaan.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:49

Ik ben wel heel benieuwd welk kamp dat is.

Ik zou daar niet heen gaan met mijn paard hoor, als hij in de trailer moet slapen :=

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:58

een pony de hele week in de trailer zetten als stal? Dat zou ik dus echt nooit doen, zelfs niet voor 1 nachtje... Om eerlijk te zijn zou ik dat mishandeling vinden... In een stal kan hij nog rondlopen en zich bewegen, in een trailer niet!
Verwachten ze dit echt? Ik kan me niet voorstellen dat een manege/stalling dit van je verwacht...

Kan hij niet gewoon buiten staan? Of in een stalletje? Anders zou ik toch echt een ander kamp zoeken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:00

Er staat ook niet voor niets: waarschijnlijk...
Kan mij het ook niet voorstellen :+ (en anders kun je met verplaatsbare paaltjes, schrikdraad en een stroomklok prima zelf een paddock creeeren!)

Bovendien is al die urine voor een trailerbodem vaak ook niet zo goed :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:03

Zwerte schreef:
een pony de hele week in de trailer zetten als stal? Dat zou ik dus echt nooit doen, zelfs niet voor 1 nachtje... Om eerlijk te zijn zou ik dat mishandeling vinden... In een stal kan hij nog rondlopen en zich bewegen, in een trailer niet!
Verwachten ze dit echt? Ik kan me niet voorstellen dat een manege/stalling dit van je verwacht...

Kan hij niet gewoon buiten staan? Of in een stalletje? Anders zou ik toch echt een ander kamp zoeken.

Nou dat valt toch wel mee?
Als je een tweepaards trailer hebt met het tussenschot eruit, en een niet te grote pony dan kan het voor een nachtje best wel. Er hebben jarenlang pony's in stand gestaan (niet dat ik dat goedkeur) en dat is kleiner. Voor één nachtje zou ik het dus doen, zonder beenbescherming en met een laag stro in de trailer en een emmer water.
Als je langer gaat dan zou ik toch een ander kamp zoeken, of een stal in de buurt.

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:05

euhm niet dus?

Ik zou meteen op zoek gaan naar een ander ponykamp.
Je kunt um ook in de wei zetten of in een paddock?
Anders zelf iets in elkaar flansen? (bijvoorbeeld wat Welshcobfan zegt)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:12

brigitta1987 schreef:
Zwerte schreef:

Nou dat valt toch wel mee?
Als je een tweepaards trailer hebt met het tussenschot eruit, en een niet te grote pony dan kan het voor een nachtje best wel. Er hebben jarenlang pony's in stand gestaan (niet dat ik dat goedkeur) en dat is kleiner. Voor één nachtje zou ik het dus doen, zonder beenbescherming en met een laag stro in de trailer en een emmer water.
Als je langer gaat dan zou ik toch een ander kamp zoeken, of een stal in de buurt.

Zoals jij het omschrijft zou het idd wel 1 nachtje kunnen. Stands ben ik ook gigantisch tegen dus dat klopt wel.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:14

Als ik jou was zou ik of een ander ponykamp gaan zoeken of je pony lekker thuis laten. ;)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:21

Ik denk dat als de eigen pony's de hele nacht in de trailer moeten slapen, dat die mensen daar het jou wel duidelijk vertellen!
Want iedereen verwacht als hij/zij op ponykamp gaat, dat eigen pony's daar in een stal kunnen 's nachts.
Dan kunnen ze niet ineens vertellen als je aankomt; Ohja, je pony moet wel in de trailer slapen.
Dus ik zal als ik jou was nog maar even informeren daar. ;)

En anders zou ik een ander ponykamp opzoeken, het heet niet voor niks ponykamp, dus het moet voor pony & ruiter leuk zijn!

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:42

Ik zou het nooit doen, neem aan dat je pony nu ook in een normale stal staat of in de wei? Je kan een pony niet zomaar dag en nacht in een trailer zetten en 1 keer per dag er uit halen om even 2 uurtjes te rijden. Een trailer is overigens kleiner dan een normale stand. In mijn ogen is het pure dierenmishandeling om je paard een week lang! in een trailer te zetten.