Wie herkent dit gedrag?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

astridelise

Wie herkent dit gedrag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 13:41

Sinds een paar dagen draait mijn fjord rondjes om zijn achterhand als hij in de paddock staat. Hij kruist zijn linker achterbeen voor zijn rechter achterbeen en draait zo rondjes. Ik heb hem het in de wei niet zien doen. Zijn anus en koker heb ik vandaag gewassen en hij wordt op tijd ontwormt. Op stal staat hij flink met zijn kont overal tegenaan te schuren.

horse_girl

Re: Wie herkent dit gedrag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:45

War vreemd, lijkt alsof hij jeuk heeft tussen zn achterbenen. Heb je daar al eens goed gekeken? Zijn er andere paarden die er last van hebben (in de paddock)?

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 13:46

Hij is de enige die dit doet, daarom heb ik hem vandaag daar overal goed gewassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:47

Draait hij doelloos rondjes of probeert hij met zijn hoofd ook echt naar zijn staart of kont te grijpen?

skippyjoehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:48

jaa doet hij dit gericht of?
kan hij ook echt ergens jeuk hebben ivb plekje?verharing?

maar toen je hem gewassen had werd het nou jou idee toen ook beter?

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 13:50

Juliette86 schreef:
Draait hij doelloos rondjes of probeert hij met zijn hoofd ook echt naar zijn staart of kont te grijpen?

Hij draait alleen maar rondjes.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 13:52

skippyjoehoe schreef:
jaa doet hij dit gericht of?
kan hij ook echt ergens jeuk hebben ivb plekje?verharing?

maar toen je hem gewassen had werd het nou jou idee toen ook beter?

Na het wassen heb ik hem op stal gezet en daar doet hij het niet. Hij heeft van de winter idd exceem-achtige plekjes aan de binnenkant van zijn boven benen gehad ( bij de achterbenen) maar dat hou ik nu in de gaten en dat ziet er goed uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:24

astridelise schreef:
Na het wassen heb ik hem op stal gezet en daar doet hij het niet. Hij heeft van de winter idd exceem-achtige plekjes aan de binnenkant van zijn boven benen gehad ( bij de achterbenen) maar dat hou ik nu in de gaten en dat ziet er goed uit.

Heb je hem al eens na laten kijken door de DA op mijt? Mijn ervaring is dat deze graag in de liezen en tussen de achterbenen gaan zitten en paarden echt tot wanhoop kunnen drijven. Omdat ze op die plekken niet kunnen schuren of krabben worden ze heel onrustig en krijg je van die hond achter eigen staart taferelen.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 14:27

Juliette86 schreef:
astridelise schreef:

Heb je hem al eens na laten kijken door de DA op mijt? Mijn ervaring is dat deze graag in de liezen en tussen de achterbenen gaan zitten en paarden echt tot wanhoop kunnen drijven. Omdat ze op die plekken niet kunnen schuren of krabben worden ze heel onrustig en krijg je van die hond achter eigen staart taferelen.

Dank je voor de tip. De DA komt vanavond toch bij ons op stal dan ga ik het haar gelijk vragen, daar had ik nog niet aan gedacht.

TeS19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 08:58

hmm.. dat is inderdaad wel raar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 09:15

TeS19 schreef:
hmm.. dat is inderdaad wel raar..

Niet banketstaaf bedoelt maar wat is de meerwaarde van deze post :?

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 11:51

Juliette86 schreef:
TeS19 schreef:
hmm.. dat is inderdaad wel raar..Kan ik idd. niks mee en wat de DA zei ook niet. Zij heeft het Lidar zien doen en volgens haar had hij een kronkel in de kop! Ja en daar sta je dan en voor ik het wist was ze al weg want ze kwam voor een veulen, denk ik dan toch belangrijker. :\

Niet banketstaaf bedoelt maar wat is de meerwaarde van deze post :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:55

Lekkere DA dan :+

Hou het in de gaten en zodra je het idee hebt dat het erger wordt of je paard andere lichamelijke klachten krijgt dan zou ik een andere DA raadplegen.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 11:58

Juliette86 schreef:
Lekkere DA dan :+

Hou het in de gaten en zodra je het idee hebt dat het erger wordt of je paard andere lichamelijke klachten krijgt dan zou ik een andere DA raadplegen.

Dat ga ik ook doen, sterker nog ik heb er al een op het oog. Als hij dit ook in de wei doet dan kan je er donder op zeggen dat hij klachten gaat krijgen, want hij draait maar 1 kant op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 12:28

Dat zal op de lange termijn zeker schade aan rug, heupen, schouders en gewrichten gaan geven. Honden wegen niet zo veel maar als 400 kilo paard de hele dag aan het spinnen is dan is hij binnen no-time versleten.