[GZ] ervaring overnachtplaatsen menroutes Belgisch Limburg

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sandrina

[GZ] ervaring overnachtplaatsen menroutes Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 21:16

Ik ben afgelopen weekend in Kinrooi geweest, Gersal Hoeve. Daar hebben we met de paardjes gestaan langs een prachtige beek en nog mooiere men/ruiterpaden. Dat maakt deel uit van een 300 km lang netwerk. Na veel zoeken en googelen heb ik het gevonden. Kon alleen een kaart ervan kopen.
Wie heeft ervaring met de overnachtingsplaatsen op die route? Ik hoor het graag. Heb je negatieve verhalen mag ook!
Ik heb het plan om volgend jaar een trektocht te gaan maken; half aangespannen, half OHZ (zadel op kar meenemen+ bagage) Dan ergens twee nachten verblijven en de tussenliggende dag een rit OHZ maken, slim toch? en zo dat netwerk aflopen. Men zegt dat het voornamelijk zandpaden zijn, haast geen beton of asfalt.
Zo zien die paden eruit:
Afbeelding
Draai ik me om:
Afbeelding

Wie wil daar nu niet rijden?

Stallumona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:33

Sandrina schreef:
Ik ben afgelopen weekend in Kinrooi geweest, Gersal Hoeve. Daar hebben we met de paardjes gestaan langs een prachtige beek en nog mooiere men/ruiterpaden. Dat maakt deel uit van een 300 km lang netwerk. Na veel zoeken en googelen heb ik het gevonden. Kon alleen een kaart ervan kopen.
Wie heeft ervaring met de overnachtingsplaatsen op die route? Ik hoor het graag. Heb je negatieve verhalen mag ook!
Ik heb het plan om volgend jaar een trektocht te gaan maken; half aangespannen, half OHZ (zadel op kar meenemen+ bagage) Dan ergens twee nachten verblijven en de tussenliggende dag een rit OHZ maken, slim toch? en zo dat netwerk aflopen. Men zegt dat het voornamelijk zandpaden zijn, haast geen beton of asfalt.
Zo zien die paden eruit:
Afbeelding
Draai ik me om:
Afbeelding

Wie wil daar nu niet rijden?

Hallo,

Wij hebben een weekend in Bocholt gekampeerd.
http://www.goolderheide.be

Was erg leuk.
Kijk ook eens op http://www.equidroom.be erg afwisselend en mooi.

Zelf heb ik 2 routekaarten, deze sluiten aan elkaar.
De andere kaart is van de omgeving Lanaken/Zutendaal/genk enz.
Misschien handig om te weten?

Handige site : http://www.toerismelimburg.be/exec/108625/11699

Hopelijk heb je iets aan deze info.

groeten Angela

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 08:21

Lieve Angela dank voor je links, die heb ik ook bezocht en een paar adressen gevonden, MAAR.....................
Ik wil graag weten wat je bevindingen zijn op die camping. Was het er schoon, leuk, rommelig,opgeruimd. Hoe word je ontvangen? Is het er stug of flexibelele luitjes? Hoe staan de paardjes? is daar hooi/kuil? Zijn er dingen waar ik op moet letten/meenemen om mijn verblijf daar zo prettig mogelijk te laten verlopen? Is het makkelijk vinden? etc. Snap je? Ik hoor het graag.

Edit: ik heb de link van Equidroom aangeklikt en eindelijk een route gevonden, Ziet er doordacht uit met veel pleisterplaatsen, en uitgewerkt waar je koffie etc kunt krijgen en waar een warme maaltijd. Telkens friet gaat ook vervelen. Goed hoor, zulke inititatieven.

Stallumona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:11

Sandrina schreef:
Lieve Angela dank voor je links, die heb ik ook bezocht en een paar adressen gevonden, MAAR.....................
Ik wil graag weten wat je bevindingen zijn op die camping. Was het er schoon, leuk, rommelig,opgeruimd. Hoe word je ontvangen? Is het er stug of flexibelele luitjes? Hoe staan de paardjes? is daar hooi/kuil? Zijn er dingen waar ik op moet letten/meenemen om mijn verblijf daar zo prettig mogelijk te laten verlopen? Is het makkelijk vinden? etc. Snap je? Ik hoor het graag.

Edit: ik heb de link van Equidroom aangeklikt en eindelijk een route gevonden, Ziet er doordacht uit met veel pleisterplaatsen, en uitgewerkt waar je koffie etc kunt krijgen en waar een warme maaltijd. Telkens friet gaat ook vervelen. Goed hoor, zulke inititatieven.

Hallo,

De mensen waren zeer vriendelijk op de camping, en de paarden werden goed verzorgd. Goed verzorgde stal met hooi, voer had ik zelf mee genomen.
Maar omdat wij in maart zijn geweest, en de camping nog niet "echt" open was, was de sanitair niet schoon.
Daar hebben wij ook iets van gezegd. Het is een groot mooi gelegen camping, vlabij gelegen bij de equidroomroute. Ongeveer 10/15min lopen.
Alles was makkelijk te vinden.
De stallen liggen iets buiten de camping, maar wel op loopafstand.

Er zijn ook chalets te huur, maar omdat wij onze hond mee hadden genomen, kon dat helaas niet.

Heeft u nog vragen hoor ik ze graag.
Wilt U foto's zien, kan ik ze doorsturen?

Waar bent u al zo geweest? En uw ervaringen?

groeten Angela

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 08:37

Dank je wel, Angela daar heb ik wat aan. Hoe reageerde men toen je klaagde dat de WC's niet schoon waren?
Ja wel jammer dat je met een hond niet in een chalet mag, mijn vriendin neemt ook graag haar hond mee. Dat gaat eigenlijk altijd goed, maar aan beleid verander je weinig. Op een trektocht is het niet handig een hond mee te nemen, zeker niet zo'n oudje als zij. Hij valt ook uit naar de paarden dus we nemen hem dan niet mee. Wel als we op een plek vakantie houden; dan blijft hij in de bench. Hij bewaakt dan onze spullen en dat gaat supergoed.
Ik ben nu geweest bij de Gersalhoeve. Vond de menpaden super, heb geen gebruik gemaakt van de stal, maar heb ze wel gezien. Groot en schoon. Onze paardjes trokken alleen nu neus op voor het hooi dat hen werd voorgeschoteld; ze stonden in een prikweitje, ze aten liever gras. Ik vond het er niet prettig ruiken in die hele hoeve niet. Het rook er naar oude muffe tuigen. en die lagen er ook een hele loods vol. Daar waren ook de douches, maar die waren wel brandschoon, ook de WC's. Douches waren wat klein, maar er was verder toch niemand; ik kleedde me aan op de gang.

Ik heb interesse ín foto's van de Goolderheide. Laat maar komen. Wie weet worden anderen ook enthousiast over deze paden.

Stallumona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:05

Sandrina schreef:
Dank je wel, Angela daar heb ik wat aan. Hoe reageerde men toen je klaagde dat de WC's niet schoon waren?
Ja wel jammer dat je met een hond niet in een chalet mag, mijn vriendin neemt ook graag haar hond mee. Dat gaat eigenlijk altijd goed, maar aan beleid verander je weinig. Op een trektocht is het niet handig een hond mee te nemen, zeker niet zo'n oudje als zij. Hij valt ook uit naar de paarden dus we nemen hem dan niet mee. Wel als we op een plek vakantie houden; dan blijft hij in de bench. Hij bewaakt dan onze spullen en dat gaat supergoed.
Ik ben nu geweest bij de Gersalhoeve. Vond de menpaden super, heb geen gebruik gemaakt van de stal, maar heb ze wel gezien. Groot en schoon. Onze paardjes trokken alleen nu neus op voor het hooi dat hen werd voorgeschoteld; ze stonden in een prikweitje, ze aten liever gras. Ik vond het er niet prettig ruiken in die hele hoeve niet. Het rook er naar oude muffe tuigen. en die lagen er ook een hele loods vol. Daar waren ook de douches, maar die waren wel brandschoon, ook de WC's. Douches waren wat klein, maar er was verder toch niemand; ik kleedde me aan op de gang.

Ik heb interesse ín foto's van de Goolderheide. Laat maar komen. Wie weet worden anderen ook enthousiast over deze paden.

Hallo,

Hier een aantal foto's bij een pauze, western stijl erg leuk!!! En mooi gelegen.
Ze hadden zich verontschuldigd over de sanitair.
Ik heb veel gefilmd dus wat weinig foto's met de ruiterpaden en omgeving.

Afbeelding

Afbeelding

Bord met de equidroomroute, heel goed aangegeven.

Afbeelding

Afbeelding

Camping en buitenbak :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En niet te vergeten hun zebra :

Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:10

Ik lees even mee...
Woon zelf in Nederland, Zuid-Limburg en lijkt me ontzettend leuk!

Stallumona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:13

avaluna schreef:
Ik lees even mee...
Woon zelf in Nederland, Zuid-Limburg en lijkt me ontzettend leuk!

;) Hey wat leuk, en waar staat uw paardjes?

groeten Angela

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:19

Onze paardjes staan in Imstenrade, is bij Simpelveld en zelf woon ik vlakbij de Brunssummerheide.
Lanaken is voor ons ook heel goed te doen, hahaha, daar ging ik vroeger altijd in de buurt tanken toen ik in Maastricht werkte.

Stallumona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:25

avaluna schreef:
Onze paardjes staan in Imstenrade, is bij Simpelveld en zelf woon ik vlakbij de Brunssummerheide.
Lanaken is voor ons ook heel goed te doen, hahaha, daar ging ik vroeger altijd in de buurt tanken toen ik in Maastricht werkte.

Hallo,

Daar is het ook mooi rijden .......Brunssummerheide.
In Lanaken zijn nu ruiterroutes, heel makkelijk rijden als de bossen niet bekend zijn.

Ik weet niet of jullie wel eens met een trailer gaan?

In Belgie tanken is nog steeds voordelig hahaha

groeten Angela

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:28

Wij gaan dan idd met de trailer.

Vorige week zes uur gemend hier in Nederland, lekker in de buurt, Schinveldse bossen, Rote Bach Thal (net over de grens, dus) en de Tevener Heide: geweldig!

Idd een goed plan om dan eens Lanaken aan te doen, wel altijd lastig om een beetje bewaakte plek voor de trailer te vinden.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:28

@Stallumona: ik heb u een pb gestuurd... ;)