Strandrit in de zomer overdag; waar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tivara

Strandrit in de zomer overdag; waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 18:32

Ik woon niet al te dicht bij het strand, en vind het toch wel erg leuk om (binnenkort) een keer een strandrit te gaan maken. Het kan alleen 's avonds op de meeste stranden, en dat is voor mij erg moeilijk. Dat vind ik allemaal een beetje te laat worden, voor dat ik dan weer thuis ben is het midden in de nacht ;)

Dus mijn vraag, zijn er bokkers die een manege weten waar je overdag een strandrit kan maken?

blizzart

Re: Strandrit in de zomer overdag; waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:06

ik weet er wel een manege poelenburg

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 19:09

Ben je daar wel eens geweest, en hoe is dat bevallen? Rijd je ook echt lang langs het strand of maar eventjes? :)

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:46

dit is de site van poelenburgh: http://www.poelenburgh.nl/
is een goede manege. stalgenoot van mij is wel eens mee geweest en vond het erg leuk daar.
maar ik weet niet of het in de zomer ook overdag kan. voor zover ik weet mag dat niet op de stranden hier overdag maar misschien dat de manege apart afspraken of iets dergelijks heeft.

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 23:55

Urk, daar kun je over de dijk en het strand, en het bos er bij aan, heerlijk :D

anouska4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:21

Manege Smit in Noordwijkerhout!
Heel leuk, gezellig en de paarden zijn prima verzorgd.
Je rijdt over strand, en door duin en bos!
www.manegesmit.nl voor info (beetje saaie site maarja..)
www.manegesmit.hyves.nl voor foto's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 09:13

Wil je met eigen paard of huurpaard?

Bij Burgh-Haamstede; manege Lisidina kan je overdag op het strand. --> http://www.lisidina.nl/ Moet alleen wel zeggen dat overdag in de hitte op het strand rijden echt niet fijn is.

Ik ga zelf altijd in Zeeuws-Vlaanderen aan de kust, daar mag je tot 10 u, en vanaf 18 u. En vanaf september ook weer gewoon hele dagen :) Ik moet er persoonlijk ook niet aan denken om overdag te rijden, 's avonds is het heerlijk afkoelen, en 's ochtends kan het lekker fris zijn :)

Bear95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 09:14

haaii
ik zou zelf is gaan kijken naar poelenburgh
daar kun je ook overnachten
doei doei

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 20:49

Zelf ben ik 2 jaar geleden op ponykamp geweest bij manege Poelenburgh :D . Zeer goede manege :j .

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:52

Het is inderdaad niet voor niets dat het overdag verboden is om te rijden. Het is op een stranddag namelijk gewoon levensgevaarlijk. Bedenk daarom even goed of je dat risico wel wilt nemen :)

Shiirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:55

Wij hebben 2 weken geleden een strandrit overdag gereden bij manege Grol in Renesse, was erg leuk.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:58

wij mogen hier in noordwijk ook alleen na 7 uur in de avond. Ik zou nu overdag ook niet willen rijden, 1. te warm en 2. te druk.

Maar bij manege Bakker bij ons verzorgen ze ook strand ritten. Dan ga je ook nog door duin en bos heen. http://www.manege.nl/

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:25

Manege Smit maakt in de zomer geen strandritten overdag ;)
Hebben daar namelijk gister voor gebeld :) Wilden op zondagmiddag strandrit maken, maar die zeiden dat ze overdag geen strandritten doen omdat het dan vaak te warm is en te druk :)

anouska4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:43

1234 schreef:
Manege Smit maakt in de zomer geen strandritten overdag ;)
Hebben daar namelijk gister voor gebeld :) Wilden op zondagmiddag strandrit maken, maar die zeiden dat ze overdag geen strandritten doen omdat het dan vaak te warm is en te druk :)

Ze maken wel ritten overdag hoor, misschien niet rond die tijd dat jullie wilden gaan, maar ik ben net nog geweest!
Maargoed, kan best...

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 17:31

We konden volgens degene aan de telefoon alleen om 10 uur dan ;) :P Ik weet het verder ook niet xD

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:21

In tegendeel heb ik het niet zo op poelenburgh.
de allererste keer dat ik een strandrit ging maken zat ik op chelle een kleine racepony..
omdat ze een wondje bij haar mond had, werd het bit losgekoppelt waardoor ik dus eigenlijk geen controle over haar had (maar wist ik veel)
tijdens die zelfde rit was er een paard kreupel geraakt, we moesten rondjes blijven stappen. De paarden werden hier heel pissig door en gingen naar elkaar trappen. Ook werden we nog bang gemaakt dat als je hun even naar de andere kant richtte dan ze in volle galop terug zouden rennen.
de laatste keer dat ik er was, was er weer iets, er was een meisje afgevallen, hoofdstelkapot getrokken je kent het wel. Maar goed, toen moesten we dus stilstaan, zelfde verhaal als bij de eerste keer als ze de andere kant opzouden kijken, zouden ze keihard terug galopperen en ging de rst erachter aan. De paarden gingen weer naar elkaar trappen en bijten, erger dan de eerste keer. Er werd gebelt, we moesten een stuk over het strand lopen. Heel veel mensen, heel veel machines. Ik raakte helemaal in de stress omdat ze het aldoor weer over dat terug rennen had en de paarden heel nijdig waren. Ondetussen hadden we 5 km gelopen ofso op dat hele drukke strand. En wat wil die doos gaan doen, nadat dat paard bij de trailer was, dat hele stuk terug in renalop. Ik raakte nogal in paniek, omdat mijn paard zoals de vele echt super druk was. Een vrouw die meereed heeft mij onder me hoede genomen god dank. Gelukkig stapte we een stuk terug.
Ook zijn er nog meer verhalen die ik van iemand weet die er werkte, maar het is zo wel lang genoeg.
Maar echt aan te raden is: http://www.manegeruckert.nl/
met kleine groepen ga je naar buiten, er word een geschikt paard voor je gezocht, als je bang bent ofso zullen ze wat voorzichtiger doen, de paarden gaan zoiezo elke week naar buiten om te rijden tenzij het echt noodweer is, doordat ze aldoor buiten komen heb je ook niet van die hyperactieve paarden onder je kont.

Pauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 12:51

Ik zoek ook nog een manege aan het strand waar ik een strandrit kan maken.
Ik wil graag wel wat harder over het strand, welke manege word dan aangeraden? Het liefst niet in super grote groepen. Maar gewoon lekker hard over het strand heen :) lijkt me heerlijk om een keer mee te maken.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 13:04

manege poelenburgh ;) Die gaan meestal in rengalop over het strand :)

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 13:07

Manege Poelenburgh is echt een aanrader, ja.
Daar ga je via het bos naar de duinen,
en vervolgens daal je in de duinen af naar het strand waar je een lekker rengalopje maakt.
Heerlijk!

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 23:12

Peer_hvj schreef:
In tegendeel heb ik het niet zo op poelenburgh.
de allererste keer dat ik een strandrit ging maken zat ik op chelle een kleine racepony..
omdat ze een wondje bij haar mond had, werd het bit losgekoppelt waardoor ik dus eigenlijk geen controle over haar had (maar wist ik veel)
tijdens die zelfde rit was er een paard kreupel geraakt, we moesten rondjes blijven stappen. De paarden werden hier heel pissig door en gingen naar elkaar trappen. Ook werden we nog bang gemaakt dat als je hun even naar de andere kant richtte dan ze in volle galop terug zouden rennen.
de laatste keer dat ik er was, was er weer iets, er was een meisje afgevallen, hoofdstelkapot getrokken je kent het wel. Maar goed, toen moesten we dus stilstaan, zelfde verhaal als bij de eerste keer als ze de andere kant opzouden kijken, zouden ze keihard terug galopperen en ging de rst erachter aan. De paarden gingen weer naar elkaar trappen en bijten, erger dan de eerste keer. Er werd gebelt, we moesten een stuk over het strand lopen. Heel veel mensen, heel veel machines. Ik raakte helemaal in de stress omdat ze het aldoor weer over dat terug rennen had en de paarden heel nijdig waren. Ondetussen hadden we 5 km gelopen ofso op dat hele drukke strand. En wat wil die doos gaan doen, nadat dat paard bij de trailer was, dat hele stuk terug in renalop. Ik raakte nogal in paniek, omdat mijn paard zoals de vele echt super druk was. Een vrouw die meereed heeft mij onder me hoede genomen god dank. Gelukkig stapte we een stuk terug.
Ook zijn er nog meer verhalen die ik van iemand weet die er werkte, maar het is zo wel lang genoeg.
Maar echt aan te raden is: http://www.manegeruckert.nl/
met kleine groepen ga je naar buiten, er word een geschikt paard voor je gezocht, als je bang bent ofso zullen ze wat voorzichtiger doen, de paarden gaan zoiezo elke week naar buiten om te rijden tenzij het echt noodweer is, doordat ze aldoor buiten komen heb je ook niet van die hyperactieve paarden onder je kont.

Heb ik bij hun nog niet meegemaakt :7 ik dacht dat ze zo'n veiligheid certificaat ofzo iets hadden. Dus dan mag dit eigenlijk niet voorkomen. Ik vond hun paarden best rustig hoor :o . Ik vind het wel een aanrader :D .