Alleen ik heb hem van een handelaar in Duitsland gehaalt, maar toch al haal je een paard bij een handelaar weet je niet het verleden van zo'n paard, wat het kan, wat het heeft mee gemaakt ect. en dat zou ik toch wel graag willen weten!
Toen we hem haalden was hij wel erg mager, maar erg aanhankelijk, onder het zadel steigert hij als hij aan de teugel moet halthouden en opvallend is zijn grote hoeven.
Toen ik in zijn paspoort keek is hij in Rietmolen gefokt door E. vogt Grootholt wie hem kent zou het fijn zijn om het even te laten weten.
Het is een KWPN ruin, donkerbruin tegen het zwarte aan, ongveer 1.70m hoog, geboorte datum 29.04.2000, afstamming navidad x legaat (springgefokt) verder heeft hij geen aftekeningen op de benen wel een klein kolletje, snebje en een klein beetjuh een grijze vlek op zijn onderlip.
Maar kijk ik bij zijn entingen dan is hij in de buurt van Boxmeer (limburg) geënt vorig jaar in 2008, dus iemand die het paard kent of heeft gehad in de buurt van boxmeer meld je even !!

hier foto's van Texel

http://i39.tinypic.com/2929xlg.jpg