Ik heb vorig weekend wedstrijd gestart in Zuid-Holland. Helaas schrok mijn merrie toen ze van de trailer afkwam en stapte met 1 been nogal ongelukkig naast de klep. Ik heb haar een paar keer op en neer zien stappen/draven over het harde en toen was er nog niks aan te zien. Met losrijden voelde ze super fijn aan, ze werkte voor 200% mee. Nog even wat gestapt, een lezer geregeld en de ring in gegaan.
Met het inrijden van de buitenbaan schrikt mijn paard een keer van de witte hekjes en springt weer een keer ongelukkig weg. Ben mijn proef begonnen en voelde aan de merrie niks raars. Vanaf halverwege mijn proef merkte ze dat ze de ene kant op erg naar binnen viel en dat ze wat moeizaam aangaloppeerde. Even een keer goed been gegeven en verder gereden. Inmiddels viel het mijn vriend op dat de jury nog net niet was gaan staan in het juryhokje en mijn merrie een paar keer goed bekeek en een soort "discussie" voerde met de schrijver.
Proef was zo goed als afgelopen, ik groet af, wil de baan uitrijden en zie dat de jury seint of ik even wil komen. Ik rij erheen, het raampje gaat open en de jury meld me dat ze vind dat mijn merrie zeer onregelmatig loopt achter, adviseert me de hoeven nogmaals een keer goed uit te krabben en de merrie achter van achter naar voor er goed een keer doorheen te rijden. Ook zei ze dat ze heel laag gepunt had, omdat ze onregelmatig liep en dat ze op het punt stond me diskwalificeren omdat ze zo kreupel liep.
Ik heb in de losrijbaan nog even doorgereden en toen zei ook mijn lezer dat ze niet goed liep met linksachter. Afgestapt, buiten nog een keer laten draven op het harde en toen was het goed zichtbaar. Vervolgens binnen naar het secretariaat gegaan om het te bespreken en vervolgens afgemeld voor de 2e proef.
Ik kreeg mijn coupons van de eerste proef mee en ik schrok eigenlijk
, ik had 171 punten, iets wat ik gigantisch hoog vind voor een paard wat dermate kreupel loopt (heb het later op dvd terug gezien en moet zeggen dat ik wel schrok van de manier waarop mijn merrie trok met dat ene been). wat vinden jullie hiervan? Onze buurvrouw zei dat het aanmoedigingspunten waren, maarja, dan heb ik liever dat ze gewoon punten naar hetgene wat ze zien..Dit keer dus iemand die vind dat ze te hoge punten heeft gehad 
Jullie mening?
heel apart..