Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
voor sommige ponys is dat genoeg. Dan hebben ze het denk ik het idee dat ze geen kant meer op kunnen omdat je "overal" staat en gaan ze stil staan!
(Sommige paarden rennen gewoon heel hard voorbij je en dan lukt dit dus niet!)
Purky schreef:Het helpt dus niet als jij je pony al wel hebt en je vriendin niet?
Mijn beest voelde zich altijd schuldig als ik hem ging negeren en ergens in een hoekje ging zitten. Kwam die naar me toe om me een knuffel te geven. 'Haha, ik heb je.'
Leedebee schreef:Oh, dat is erg frustrerend! Je kan er beter niet achteraan gaan, want dan wordt het alleen maar een leuk spelletje, plus hij rent toch harder dan jullie![]()
Uit mijn eigen ervaring hier een paar tips: (Ze zullen misschien niet volgens het boekje zijn, maar als het werkt...) Het ligt ook aan de pony of iets werkt of niet en wat zijn rede is dat hij wegloopt.
Tip 1.
Je kan proberen (ligt er even aan hoe groot het land is) om bijv. achter m aan te lopen (rustig) en als ie dan naar rechts wil ga je ook naar recht. Gaat ie naar links, dan ga je ook naar links. Je kan hierbij je armen wijd houden zodat je wat imponerender bent. Hij ziet jou dan achter zich, zowel links als rechtsvoor sommige ponys is dat genoeg. Dan hebben ze het denk ik het idee dat ze geen kant meer op kunnen omdat je "overal" staat en gaan ze stil staan!
(Sommige paarden rennen gewoon heel hard voorbij je en dan lukt dit dus niet!)
Tip 2.
Negeren. Loopt rustig richting de pony zonder naar m te kijken. Als er bijna bent ga je gewoon een andere kant op lopen, alsof je hem niet ziet staan.
Die van mij staat dan altijd heel belazerd te kijken! Hij snapt dat echt niet (best wel grappig). Als ik dan ergens stil ga staan, met mn rug naar hem toe, dan wordt hij vanzelf nieuwschierig (wat paarden van nature zijn) en komt hij naar me toe.
Tip 3.
Ga gewoon eens een paar keer het land in om een andere reden, lekker in het gras zitten of zo, maar alles behalve om die pony te vangen.
Dan worden ze ook wat miner alert als je t land in komt, omdat ze toch niet weten of je voor hem komt of voor wat anders!
Hoe je het ook doet, doe alles rustig en probeer in je zelf te denken: : "Ik ga nu dat paard halen en die komt gewoon naar mij toe!"
Vaak straal je onbewust iets uit waaraan het paard merkt dat hij een spelletje met je kan spelen!
Als je al het land in loopt met de gedachte dat je er weer achteraan moet gaat rennen, dan straal je toch onzekerheid uit
en ik heb het idee dat ze dat echt wel merken!![]()
Succes en laat maar weten of en hoe het uiteindelijk gelukt is!