Cap, in grootte verstelbaar.... WELKE???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Divine

Cap, in grootte verstelbaar.... WELKE???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 18:18

Voor menwedstrijden maken wij gebruik van Casco-caps, type Youngster Dynamite. Op zich zijn dit ideale caps, ze ventileren erg goed, zijn licht van gewicht, en als er een keer iemand anders achterop staat is zo'n cap goed op maat te maken.

Alleen..... bij mij wiebelt dat ding nogal heen en weer. Ookal draai ik em behoorlijk aan, ik hou teveel ruimte aan de zijkant over. Inleg-pads heb ik al geprobeerd, maar die zitten niet echt prettig, en het helpt ook niet afdoende.

Nu zit ik erover te denken om 2 andere (dezelfde) caps te kopen. Maar welke caps zijn nog meer op maat te maken, oftewel: welke hebben ook zo'n draaisysteem? Misschien een ander model van Casco proberen? Toen ik deze kocht was dit het meest 'normale' model, en het zat ook wel goed. Maarja.... nu we ze echt aan het gebruiken zijn begin ik me steeds meer te ergeren aan die wiebel-paddestoelen :D.

NB: de LAS-caps en Troxel-caps zitten mij echt NIET prettig, deze heb ik al geprobeerd.

Iemand nog suggesties voor andere merken?

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 23:37

Hoe bedoel je dat hij heen en weer wiebelt? Dat je veel ruimte hebt aan de zijkant? Wat voor hoofd heb je? Casco heeft natuurlijk heel veel verschillende cappen en ook allemaal voor verschillende hoofden. Als je een rond hoofd hebt zou je bijv. voor de Casco dynamite of New master kunnen gaan. Heb je een ovaal vormig hoofd zou je voor de champ kunnen gaan. Heb zelf de Choice (ovaal vormig hoofd) deze zit perfect en sluit goed aan.

Edit: niet goed gelezen, je hebt idd ruimte aan de zijkant over :+ Waarschijnlijk is je hoofd dan ovaal vormig en moet je een ander model cap nemen. Nadeel is dat je ment volgens mij allemaal de zelfde caps op hebt. Als de een een rond hoofd heeft en de ander ovaal vormig zouden jullie beide een andere cap moeten nemen. Een met een rond hoofd past niet in een ovaal vormige cap en met een ovaal vormig hoofd pas je niet in een ronde cap omdat dat dan niet goed aansluit.

Divine

Re: Cap, in grootte verstelbaar.... WELKE???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 11:16

Het is inderdaad wel zo 'mooi' om dezelfde caps op te hebben. Meestal heb ik dezelfde groom, en bij haar wiebelt de cap ook wel iets, maar toch minder dan bij mij. Ik zal dus echt een ovaal hoofd hebben :+.
Ik heb op de Equitana de Champ opgehad, die zat wel beter. De Choice zag ik bij Divoza liggen, maar alleen in S, en volgens de site van Casco is ie ook alleen in 50-55..... en ik heb 57. Ik kreeg dat ding met geen mogelijkheid op. Heb jij ook een S?

Nog een mogelijkheid van Casco zou de Military zijn, maar die heb ik nog niet in real life gevonden :D.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:20

Divine

Re: Cap, in grootte verstelbaar.... WELKE???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 11:31

Een BR, die kende ik nog niet. Ik heb zojuist even op de site gekeken, ziet er ook goed uit, ik zal eens kijken of ik die ergens in de buurt kan vinden.

Andere tips zijn ook nog welkom, ze hoeven niet super-hip te zijn, als ze maar goed ventileren en verstelbaar zijn. Prijs tot ongeveer 100,-.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:24

Choice is er idd maar in 1 maat. Gelukkig heb ik een klein hoofd en past deze als een huis. Hij sluit overal perfect aan! De Champ paste mij maar net (op z'n kleinst) maar kwa form paste hij redelijk goed. Denk dat je of de Champ of Arsus moet hebben van Casco. Iig een vriendin heeft ook Arsus en die heeft ook een ovaal vormig hoofd. Denk dat Mistral ook geschikt zal zijn voor ovaal vormige hoofden, heb hem nog nooit gezien en gepast. Volgens mij is het wel een leuke cap, er zijn veel mogelijkheden kwa kleuren/prints. Heb op internet ook een donkerbruine gezien, die staat er nog niet bij op de casco site.