Aparte of speciale (leren) laarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Aparte of speciale (leren) laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 17:10

Ik wil graag leren laarzen, maar wil een beetje iets aparts. Nu kan ik in augustus laarzen in Spanje kopen - die zijn wel echt anders dan standaard, heb ik gehoord; maar dat duurt nog zo lang! :P Lipica's bestellen is ook een optie, maar dan heb ik hetzelfde probleem, dat is ook zo lang wachten.

Ik wil dus ook even weten wat er allemaal in Nederland te verkrijgen is. Ik wil dus geen effen zwart. Jachtkap vind ik vaak mooi (maar mag dat ook op wedstrijden, eventueel?), maar dat hoeft niet. Aparte kleuren, ander soort leer, versiersels/motiefjes in het leer - dat soort dingetjes dus eigenlijk. Hoeft echt niet 'springerig' te zijn, gewoon zwart met een mooie kleur bruin gecombineerd kan ook heel mooi zijn; zolang het maar 'anders dan anders' is, eigenlijk, haha. :P
Qua prijsklasse moet het wel enigszins normaal blijven; 600 euro gaat mij echt te ver.

Ik wil graag foto's zien, helemaal leuk zijn eigen foto's van iemand die ze zelf heeft. Ook ervaringen qua kwaliteit zijn erg welkom.

Liesurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:03

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:08

De eigen merk laarzen van huet worden ook bij Lipica gemaakt en zodra je geen standaard maten hebt zullen ze gemaakt moeten worden en dat duurt zelfs bij petrie of derby een aantal weken. Heb een paar jaar geleden petrie's laten maken en die waren gelijk klaar met de lipica's van m'n stalgenoot die ze dezelfde dag bij Huet heeft laten aanmeten.

Dani

Re: Aparte of speciale (leren) laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 17:48

Een paar weken vind ik niet zo erg, maar ik lees overal dat bij Lipica de wachttijd enorm uitloopt en dat mensen soms 5 maanden zitten te wachten..dat vind ik wel héél erg lang.

Ik wil ze het liefst voor de zomer hebben, omdat je dan ook veel buitenritten maakt en dan kan ik ze tenminste showen, haha. :P

Nee, maar ik rijd nu met stal/rijschoenen en chaps, en leren laarzen lijkt me toch wel iets fijner rijden. Een maandje wachten geeft dan niet, bijna een half jaar wel.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 20:17

Wat ik er nog wel even aan toe kan voegen..
Het is de bedoeling dat ik er (bijna) dagelijks mee ga rijden. Het is dus wel fijn als het laarzen zijn die daar tegenkunnen, omdat ik al heb gelezen dat Derby bijvoorbeeld best wel snel gaat slijten.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:48

Dat halve jaar is uitzonderlijk lang. Ik heb vorige week weer nieuwe laten aanmeten en als het goed is heb ik ze in augustus, als je het topic leest zijn ze al aardig aan het inlopen. Heb mijn laarzen nu 5 jaar en ik gebruikte ze dagelijks, ze zijn nog heel en ik heb 1x mijn hakken moeten laten vervangen bij de schoenmaker.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 12:23

Dat is dus toch bijna 4 maanden..vind ik nog best wel lang.

Het lastige van Lipica vind ik dat je zoveel verschillende meningen over de kwaliteit hoort. De ene is supertevreden, anderen zeggen dat het snel stuk gaat en lelijk wordt. En ik heb toch liever in één keer goede laarzen, dan elke 2 jaar nieuwe moeten aanschaffen.

Terwijl van bijvoorbeeld Cavallo of Königs de verhalen toch constanter zijn, heb ik het idee.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:41

Ik ga uit van 3 maanden en misschien wel eerder, dan kan het wachten alleen maar meevallen ;)
De prijs is ook dusdanig dat je wat vaker nieuwe laarzen kan aanschaffen. Voor 185,- vind je geen Cavallo's of Königs. Durf niet te zeggen wat maatwerk bij Cavallo of Königs gaat kosten.
Heb ooit Cavallo's gehad en het waren prima laarzen, deze bleven ook lang mooi. Omdat ik snel last van m'n voeten heb vind ik het andere merk iets beter om m'n voeten zitten.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 21:52

True. Ben vandaag bij Ooteman langs geweest, maar vond de helft niet mooi, en de andere helft te duur. En bleek dat maatwerk bij Petrie tegenwoordig ook al bijna 3 maanden gaat duren, dus dat maakt dan ook niets meer uit. En ik wil niet eens Petrie. :P

Dus twijfel nu toch weer over Lipica's, omdat er anders nog echt veel bijkomt voor maatwerk en aparte kleur/jachtkap en dan is 't niet zo grappig meer.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 11:50

Heeft er iemand héél toevallig een foto van een bruine/cognac/wat-dan-ook kleur laars met een zwarte jachtkap?

Kan er niet echt een plaatje van vormen, maar het idee zit wel in m'n hoofd. :P

Dyon1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:32