Verzekering en Klinisch keuren bij aankoop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dakota_75

Verzekering en Klinisch keuren bij aankoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 16:25

Er zijn wel meerdere topics maar ik vind daar niet precies mijn antwoord in.

Ik ben dus op zoek naar en recreatief paard voor mezelf, leeftijd tussen de 4 en 14 jaar, niet al te duur, tot maximaal 2500 euro. Ik denk dat ik wel laat verzekeren maar zou hier sowieso ook wel graag tips over willen hebben. Ik zal al dat sommige verzekeringsmaatschappijen bij 12 jaar en ouder niet meer willen verzekeren voor ziektekosten.

Wat voor keuring verlangen verzekeringsmaatschappijen? En wat zijn de kosten ongeveer voor een keuring? Ik neem aan dat je bij een 'goedkoper' paard toch geen hele dure keuringen hoeft te laten doen?

cissy

Re: Verzekering en Klinisch keuren bij aankoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:19

dat hangt er van af hoe de keuringsvoorwaarden voor de ziektekosten verzekering zijn, als je alles verzekerd wilt hebben zul je misschien ook een röntgenrapport moeten inleveren omdat je anders niet toegelaten wordt. Reken dan ook op een leuke premie en wellicht eigen risico. Het loont zich om alle verzekeringen na te lopen wat de voorwaarden zijn, niet alles is nl te verzekeren en de kleine lettertjes verschillen nog wel eens.
Het klopt inderdaad ook dat boven een bepaalde leeftijd je je paard niet meer in de ziektekosten kunt zetten maar misschien zelfs ook niet eens meer basis kunt verzekeren.
Kwestie van goed afwegen en vergelijken.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:37

Keuringen zijn qua kosten voor ieder paard gelijk, daar wordt geen verschil in gemaakt in type paard. Sommige verzekeringen willen alleen een klinisch rapport of juist klinisch en rontgenfoto's.

De vraag is wat je terug krijgt voor de premie die je betaald. Als je maanden/jaren premie betaald maar bijna niks wordt vergoed dan kan je net zo goed zelf een potje maken en zelf maandelijks geld op zij leggen voor ziektekosten.

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 19:43

Ja dat dacht ik ook al, dat je dan misschien beter zelf een potje kan maken. Maar ja, dan moet er in het begin niet teveel gebeuren natuurlijk hè? ;)

Maar heeft iemand een indicatie voor me wat een klinische keuring bijvoorbeeld kost?

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 08:21

Klinisch keuren ligt rond de 80 tot 150 euro (verschilt per DA / Kliniek). Rontgenologisch keuren ligt rond de 450 - 600 euro.

Als je zelf een potje maakt moet er in het begin niet te veel gebeuren, aan de andere kant: als je 25% zelf moet betalen van de verzekering en je krijgt de eerste maanden enorme onkosten ben je ook een hoop geld kwijt :) (wel minder, maar een verzekering dekt bijna nooit 100%).

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 09:21

Dat is ook weer zo....

Bedankt voor de richtprijzen ;).

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:26

Of je paard alleen klinisch gekeurd moet worden of ook op de foto moet hangt af van de (verzekerde) waarde van het paard.

Tot 2500,- zullen er niet veel verzekeringen een rontgen-keuring verlangen, maar kijk wel even goed naar alle mogelijkheden. Op de meeste sites kan je precies vinden wie er verzekerd kan worden en wat er verwacht wordt qua keuringen + kostenberekening :)

Succes!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:33

Ik betaal deze avond 365 voor klinische + rontgologische keuring, het kan dus best 'goedkoop'! Hiervoor krijg ik 16 foto's. dat vind ik persoonlijk wel de moeite om te doen, ongeacht het koopbedrag. Ik zoek een paard voor het leven, en dus moet die goed zijn.

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 13:40

Dat is niet duur zeg! Vaak ben je voor een foto van je huisdier al snel zoiets kwijt.....

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:43

Ja he, had al gehoord dat deze DA vrij goedkoop maar wel goed keurt. Toen ik hem belde hebben we even overlegd en ik vind uiteindelijk dat het gewoon voor dat geld een must is. Is duur als ze afgekeurd wou worden, maar het zou veel duurder zijn om het paard te kopen dat slecht is na een goede klinische keuring...

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:46

Wij hebben zekers ook geen 450 euro moeten betalen voor een rontgen.

san72

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 20:03

met een klinische keuring kan je een paard tot 4500 euro verzekeren bij doorgaans alle maatschapijen
hoe je m wilt verzekeren maakt niet uit, wordt altijd met klinische keuring geaccepteerd,
meende dat t keuringsraport niet ouder mag zijn dan 3 weken...
paarden vanaf 15 jaar hebben bij sommige maatschapijen beperkte keuze in polissen,
vaak worden de verzekeringen per telefoon afgesloten,
en komt er vaak niet eens iemand kijken bij het paard.