Laarzen/chaps dilemma

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Laarzen/chaps dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 20:30

Dit gaat niet specifiek over de voor- en nadelen van laarzen of chaps. Zo, dat eerst even gezegd. :P

Ik heb alleen een aantal mogelijkheden:
Laarzen of chaps kopen op vakantie in Spanje. Er is een goede ruiterzaak, met veel verschillende maten. Mooie laarzen, heb ik gehoord. Maar ik weet niets van ervaringen met de producten en de kwaliteit, en ik kan natuurlijk niet achteraf terug naar de winkel als er iets is.

Ik kan in Nederland laarzen of chaps in de winkel kopen; maar laarzen van 600 euro gaat mij gewoon te ver, dus dat zal wel in de iets lagere prijsklasse zijn. Hoe zit je dan met de kwaliteit?

Ik kan Lipica's bestellen, dan weet ik zeker dat ze goed passen en in 'mijn' kleuren zijn, maar dat duurt wel héél erg lang voor ze klaar zijn.

Nu heb ik daarbij het probleem dat ik brede kuiten heb (gespierd), maar smalle enkels. Standaard laarzen passen mij niet goed, omdat ze bij mijn enkels veel te wijd zitten.
Bovendien wil ik liever geen effen zwarte laarzen, maar iets aparters.

Nu heb ik totaal geen ervaring met leren laarzen en/of chaps. Ik weet dus niet hoe het precies zit met pasvorm, standaard maten, kwaliteit in andere landen, etc etc.
Daarbij heb ik evengoed het dilemma tussen laarzen en chaps..rubberen laarzen en stoffen chaps zijn geen van beide te vergelijken met leren laarzen/chaps, dus ik weet ook niet wat daarin de beste keuze is, maar dat blijft toch persoonlijke voorkeur denk ik. Maar hoe zit dat met de prijs? Chaps + jodphurs tegenover laarzen? Ook op de langere termijn.

Alleen zou ik wel graag foto's willen zien van leren laarzen, en chaps (of dan eigenlijk gaithers) met bijpassende jophurs. Voor het plaatje, zeg maar. Voor mijn gevoel zie je bij chaps altijd dat het chaps zijn, maar bij laarzen ben ik bang dat ze erg gaan inzakken en dat vind ik dan ook weer niet zo mooi. Dus heb ik foto's nodig, haha.