Startkaart vraag - springen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MariekeS_

Startkaart vraag - springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 18:41

Ik kan het nergens in het reglement vinden en ook niet op bokt dus dan maar zo ;)

Ik ben 16 en breng momenteel een Haflinger (D-pony) uit in de dressuur met een paarden startkaart,
(dit ivm vervoer en wedstrijd mogelijkheden, ik ga altijd met een andere ruiter op wedstrijd)
Nu zou ik van de zomer graag willen gaan springen, alleen zit ik dan tegen die 1 meter aan te hikken...
ik vraag me dus af of ik ook tussen de paarden moet springen met m'n haf of toch tussen de pony's kan
omdat ik nog geen 18 ben...

Het antwoord lijkt mij helaas logisch, alleen wil ik het niet horen O:)
Is er iemand die het weet?

_Sas_

Re: Startkaart vraag - springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:50

Ik vrees dat je gewoon bij de paarden moet starten omdat je ook een paardenstartkaart hebt.. Maar helemaal zeker weet ik dat ook niet.
Misschien even een mail sturen aan de KNHS?

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:52

Dat word 1 meter springen meid ;) :P

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:54

Haha ik zit met hetzelfde (al ben ik dan al wel 18 geweest). Blijf 1 meter toch te hoog vinden om met mn fjordenbeest te doen..

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:55

Je kan beter even de KNHS bellen, maar vrees voor de 1 meter meis..

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:56

Als je een paardenstartkaart heb lijkt het mij dat je nooit bij de pony's mag starten. Je zou natuurlijk wel bij de pony's kunnen gaan dressuren, dan kan je ook bij de pony's springen. Je kunt vast je startkaart wel om laten zetten, al weet ik dat niet helemaal zeker... Succes :)

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:04

_Sas_ schreef:
Haha ik zit met hetzelfde (al ben ik dan al wel 18 geweest). Blijf 1 meter toch te hoog vinden om met mn fjordenbeest te doen..

Mijn Arabier van 1.56 springt ook bij de paarden. We dachten, eens zien of hij als "ukkie" met die joekels mee kan komen/springen en anders gaan we lekker verder in de dressuur.
Maar vandaag heeft hij er in de L weer heel wat van die "joekels" uitgesprongen. Geheel tegen onze verwachtingen in en hij vind het zelf nog super leuk ook. Maar je kunt ook BB starten hé.... dat is 80/90 cm en niet voor prijs maar wel mooie ervaring voor je "ukkie"

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 20:07

bedankt voor de reacties! :) ik ga denk ik even een belletje doen naar de KNHS als het zo ver is :)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:12

Ogen dicht, hand eraan, been eraan..en kom maar op met die meter :+

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:13

Uthrick schreef:
_Sas_ schreef:

Mijn Arabier van 1.56 springt ook bij de paarden. We dachten, eens zien of hij als "ukkie" met die joekels mee kan komen/springen en anders gaan we lekker verder in de dressuur.
Maar vandaag heeft hij er in de L weer heel wat van die "joekels" uitgesprongen. Geheel tegen onze verwachtingen in en hij vind het zelf nog super leuk ook. Maar je kunt ook BB starten hé.... dat is 80/90 cm en niet voor prijs maar wel mooie ervaring voor je "ukkie"

Tuurlijk zijn er pony's die gewoon bij de paarden meespringen. Ik denk alleen dat er ook wel verschil zit in een arabier van 1.56 (die dus op een cm na een paard is) of een fjord.
Maar natuurlijk wel harstikke gaaf dat het met jou pony zo goed gaat tussen de paarden!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 21:02

Jeanine84 schreef:
Ogen dicht, hand eraan, been eraan..en kom maar op met die meter :+

whahaha _O- eerlijk waar, ik zou het supe gaaf vinden! Alleen al om de bekijks die je krijgt je je Haf tussen alle KWPN'ers,
maar dan moet ze het natuurlijk wel redden ;) een heel parcours op 1 meter is toch wat anders dan met training opbouwen tot 1 meter in een dubbel sprong, en qua conditie vergt het natuurlijk ook wat. Iets lager is net ietsje makkelijker :=

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 21:06

Het zal af en toe wel even slikken zijn..maar je haf kan het vast makkelijk hoor! Als ik straks met mijn jonkie de B in ga kom ik hindernissen tegen van 1.10 (lange leve Twente) bij ons wordt vaak onbenullig hoog gebouwd