Waar/welke laarzen of gaithers voor hele brede kuit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Waar/welke laarzen of gaithers voor hele brede kuit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 16:11

Ik heb zelf nogal een brede kuit (47/48 cm). Momenteel rij ik met leren chaps van Ariat.
Deze bevallen super! Maar ja, ze gaan niet eeuwig mee helaas.
De nieuwe versie is wat smaller, waardoor ik zelfs XXL niet meer pas.
En dit probleem heb ik met eigenlijk alle laarzen en chaps die zo standaard uit de fabriek komen.

Welke merken zou ik wel kunnen proberen? En welke merken maken een beetje betaalbaar op maat?
Ik vind zelf bijvoorbeeld de laarzen van Rectiligne of Derby er heel fijn uitzien. Maar worden deze op maat gemaakt, en waar? Zelfde geldt voor de Mountain horse laarzen.
Zijn er ook gaithers die op maat gemaakt worden?
Welke winkels en leveranciers doen dit? En wat zijn ongeveer de prijzen?

Alle tips zijn welkom!
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 03-05-09 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:14

Lipica maakt alles naar wens op maat en betaalbaar. Van chaps tot laarzen en vrijetijdslaarzen. Zie www.lipica.nl. De hoofdvestiging zit in Geertruidenberg, maar op de site staan ook overige leveranciers van hun.

Daihyo

Re: Waar/welke laarzen of gaithers voor hele brede kuit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 16:19

Ik dacht dat ze alleen laarzen hadden. Maar ze hebben dus ook chaps? Interessant :D
Heb je daar enig idee van wat de prijs is? En maken ze die ook op maat? Op de site kan ik de chaps niet vinden. En ook geen prijzen.

Maar bedankt voor de tip in ieder geval!

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:22

Ik heb zip up laarzen, niet te duur en goed breed;) als je het intypt op google zal je wel een winkel moeten vinden met t assorti!! Ik vind ze heerlijk!!!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:23

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:24

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:25

Ik heb toevallig vorige week derby chaps op maat laten maken ze kosten 132 euro met 25 euro meerprijs voor mijn kuitmaat 43cm.
Zelf heb ik momenteel kieffers en heb die bij de zadelmaker op maat laten maken maar die zijn niet zo naar mijn zin.
Dus ben benieuwd hoe de derby's eruit komen te zien, ik heb ze besteld via een ruitersportzaak.
Het is zo frustrerend om nieuwe laarzen of chaps te kopen als je te dikke kuiten hebt. :(

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 16:28

Dat is inderdaad frustrerend :j
Derby laarzen zijn ook erg mooi. Vooral de Soft Jumper. Wist niet dat ze ook chaps hadden! Die onthoud ik ook even. Waarom heb je gekozen voor chaps en niet voor laarzen?

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:32

Ik vind chaps fijner rijden je voelt meer maar dat is puur eigen mening :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 16:39

Ja, dat vind ik dus moeilijk. De laatste laarzen die ik heb aangehad is bijna 10 jaar geleden. Ook leer, op maat gemaakt. En dat was een drama! Ook omdat de maat overigens niet helemaal klopte :+
Maar goed, sindsdien rij ik dus met chaps. Eerst van die slappe en sinds 3 jaar met gaithers van Ariat. Ze rijden echt heerlijk!
Ik vind laarzen mooier, maar comfort is voor mij wel belangrijker. Zeker omdat ik toch geen wedstrijden rij.

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:49

Misschien DeNiro? weet niet hoe ver die gaan met kuitmaten.

idd. de Derby Softjumpers zijn mooi, ik heb ze zelf ook, maar kan ze niet echt aanraden, vind dat ze zich slecht houden, slijten snel, vooral achter bij de rits, is het gewoon kapot van het schuren.. heb wel van meerderen gehoord dat ze hier ook niet echt tevreden mee zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 21:18

ik heb die van parlanti, en die zijn erg mooi. Ik zou ze wel met elastiek laten maken dan, want ze worden heel nauw aangemeten en dan heb je toch wat meer speling. Het elastiek wordt er heel mooi in verwerkt :j

ze kosten rond de 250 + 25 euro verzendkosten, maar als je een btw-nummer hebt kan je de btw terugvragen...

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 00:07

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 00:09

Ik heb op maat gemaakte leren chaps van Cavallo! Echt super fijn zijn ze en heb ze nu meer dan een jaar en zien er nog steeds super uit! :) Het heeft mij rond de 120 euro gekost, maar dan heb je ook echt wat! :j :)

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 00:11

Ik rijd met op maat gemaakt Petrie chaps, toen besteld bij www.rijlaarzen.nl maar denk dat hij het niet meer doet! Hij heeft een hekel aan chaps :+ Toch vond ie ze bij mij wel mooi :P