Opgeven voor een wedstrijd..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yvonne___

Opgeven voor een wedstrijd..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 15:10

Beste Bokkers :D ..
Ik heb vrijdag mijn startkaart en coupons binnengekregen, dus nu kan ik officieel gaan starten.. (Ik heb hiervoor nog nooit officieel wedstrijden gereden!!)
Ik heb alleen nog een aantal vraagjes:
- Wat moet je precies opsturen om je aan te melden voor een wedstrijd? (moet je ook het vraagprogramma opsturen of is dit alleen voor informatie?)
- Moet je alleen de coupons in een envelop doen of moet je nog meer gegevens van jezelf ect opsturen?
- Hoe lang van te voren geven jullie je op voor een wedstrijd (week, maand?)
- Is het handig om te bellen/mailen, om te vragen of er nog plek is in je categorie? (ook al is dit nog 1 of 2 maanden van te voren)
- Stel je hebt je coupons opgestuurd, maar er is geen startplaats meer.. Wat gebeurt er dan met die coupons en hoe krijg je ze terug?
- Waar vind je het adres, waar je de coupons naar moet opsturen?
- Wanneer moet je betalen, op de wedstrijd zelf of via een rekeningnummer? (Wat zijn jullie ervaringen?)
- Wat moet je precies vragen bij het wedstrijdsecretariaat op de wedstrijd zelf?

- Wat moet je op een wedstrijd meenemen qua gegevens? (Is de startkaart & paspoort voldoende?)
- Ik las dat ong. een week van tevoren de starttijden bekend worden gemaakt, je weet nu hoelaat je moet starten. Stel dat je bijvoorbeeld op dat tijdstip niet kunt starten (om een reden), kun je dan later of eerder starten? (Hoe moet je dat regelen?)
- Stel je gaat op concours (voorbeeld: op een vrijdagavond), Jou categorie begint om 18.00 uur, maar je kunt niet eerder starten dan 19.00 uur (ivm vervoer ect.). Waar moet je dat dan aangeven en hoe? (Via telefoon, mail of wanneer je je coupons opstuurd?)
- Hoe weet je hoelang een bepaalde categorie duurt & hoeveel startplaatsen zijn er gemiddeld?
- Wat gebeurd er als je te laat op het wedstrijd terein aankomt, kun je dan nog later starten?
- I.v.m. ziekte ect. Moet je je dan afmelden via telefoon/ mail?
Jeetje veel vragen zeg, wie kan mij helpen..
Ik heb al een aantal topics door geneust, heb op een aantal vragen al een redelijk antwoordt gekregen.. (maar niet concreet). Mijn instructrice heeft ook al een aantal dingen uitgelegd. Maar hoe gaan jullie om met deze vragen^^.

Groetjes Yvonne.. :D
Laatst bijgewerkt door Yvonne___ op 03-05-09 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 15:15

- Wat moet je precies opsturen om je aan te melden voor een wedstrijd? (moet je ook het vraagprogramma opsturen of is dit alleen voor informatie?)
Je hoeft allen de coupons op te sturen, maar wel ingevuld! Dus plaats, datum en klasse erop schrijven
- Moet je alleen de coupons in een envelop doen of moet je nog meer gegevens van jezelf ect opsturen?
Alleen de coupons, daar staat namelijk je naam/adres etc al op ;)
Ik geef meestal een maand van te voren op :) En anders bel ik even of er nog plek is
- Is het handig om te bellen/mailen, om te vragen of er nog plek is in je categorie?
Ik doe het alleen als ik kort van te voren inschrijf
- Stel je hebt je coupons opgestuurd, maar er is geen startplaats meer.. Wat gebeurt er dan met die coupons en hoe krijg je ze terug?
Meestal kom je op de reservelijst, anders kun je je coupons ophalen. Er zijn wel verenigingen die ze terug sturen, maar de meeste niet!
Staat op het vraagprogramma
- Wanneer moet je betalen, op de wedstrijd zelf of via een rekeningnummer? (Wat zijn jullie ervaringen?)
Op de wedstrijd zelf, tenzij anders is aangegeven. Gaat prima :)
- Wat moet je precies vragen, vertellen bij het wedstrijdsecretariaat op de wedstrijd zelf?
Je zegt je naam + naam van paard en zegt dat je graag wil betalen :D
- Wat moet je op een wedstrijd meenemen qua gegevens? (Is de startkaart & paspoort voldoende?)
Paspoort (met entingen die erin staan!!) en je startkaart, ik heb ook altijd mn ID bij me :)
- Ik las dat ong. een week van tevoren de starttijden bekend worden gemaakt, je weet nu hoelaat je moet starten. Stel dat je bijvoorbeeld op dat tijdstip niet kunt starten (om een reden), kun je dan later of eerder starten? (Hoe moet je dat regelen?)
Je kan het van te voren wel aangeven als wens. Maar niet elke vereniging houd er rekening mee (kan soms ook niet.).
- Stel je gaat op concours (voorbeeld: op een vrijdagavond), Jou categorie begint om 18.00 uur, maar je kunt niet eerder starten dan 19.00 uur (ivm vervoer ect.). Waar moet je dat dan aangeven en hoe? (Via telefoon, mail of wanneer je je coupons opstuurd?)
Even een briefje bij je coupons doen en hopen dat ze je voor die tijd kunnen zetten.
Via mail/telefoon kan allebei :)

Hoop dat je er wat aan hebt :D
Succes!

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:38

Even een domme vraag tussendoor:
Citaat:
Stel je hebt je coupons opgestuurd, maar er is geen startplaats meer.. Wat gebeurt er dan met die coupons en hoe krijg je ze terug?
Meestal kom je op de reservelijst, anders kun je je coupons ophalen. Er zijn wel verenigingen die ze terug sturen, maar de meeste niet!

Maar, je moest toch datum en klasse van wedstrijd opschrijven voordat je de coupons opstuurt, maar dan heb je er toch niks meer aan om de coupons op te halen
als er geen startplaats meer vrij is? :o

Miichella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:47

Ja, haha dat is ook eigenlijk zo. Maar als je op tijd je coupons opstuurt, is er meestal nog wel plaats.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:48

wake_up schreef:
Even een domme vraag tussendoor:

Maar, je moest toch datum en klasse van wedstrijd opschrijven voordat je de coupons opstuurt, maar dan heb je er toch niks meer aan om de coupons op te halen
als er geen startplaats meer vrij is? :o

Dan kras je die toch gewoon door en schrijf je er een andere datum + plaats op ;) Dat heb ik nu al zo vaak gedaan, maakt niet uit hoor!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 13:25

Yvonne___ schreef:
Per proef een ingevulde startcoupon, meer is niet nodig.

Het zit zeker in de wintermaanden snel vol dus ik probeer aan het begin van het seizoen de hele kalender te plannen en stuur dan alles op. 's Zomers zijn er meer mogelijkheden, maar dan is bij ons ook een maand van te voren nog erg kort dag.

- Is het handig om te bellen/mailen, om te vragen of er nog plek is in je categorie? (ook al is dit nog 1 of 2 maanden van te voren)
Als het kort van te voren is (zeg, binnen zes weken voor de wedstrijd) dan bel/mail ik wel even. Maar als iedereen voor elke start gaat bellen worden ze gek op het secretariaat. De meeste verenigingen zetten ook op startlijsten steeds welke rubrieken al vol zitten.

Veel verenigingen zenden die terug. Eventueel kun je zelf in je envelop een gefrankeerde envelop doen, dan hoeven ze hem alleen op de bus te doen want ivm de kosten houden sommige verenigingen ze bij voor de volgende keer dat je daar start.

In het vraagprogramma of op de website van de rijvereniging.

Dat bepaalt de vereniging, het staat in het vraagprogramma.
Als je van te voren per bank betaalt, neem dan ook een afdruk van de betaling mee voor het geval de vereniging hun boekhouding niet zo netjes op orde heeft ;) Zonder betaling mag je nl niet starten.

- Wat moet je precies vragen bij het wedstrijdsecretariaat op de wedstrijd zelf?
Jezelf aanmelden, eventueel betalen, informeren of je ring op tijd loopt, en sommige mensen willen ook graag weten wie er jureert om hun rijstijl wat aan te passen maar dat laatste doe ik zelf niet. Daarnaast kun je aan het secretariaat nog organisatorische dingen vragen zoals waar het losrijterrein is, of en zo ja waar er gelegenheid is om te longeren en voor hoe laat de prijsuitreiking ongeveer gepland staat.

Startkaart en paspoort met chipnummer en geldige entingen.

Je kunt altijd bij je startcoupons een briefje doen met een verzoek om niet na of voor een bepaalde tijd te worden ingedeeld, maar dat blijft een verzoek. Je schrijft in en dan is het aan jou om die dag vrij te houden voor je wedstrijd. Wijzigingen als de startlijst er al staat kun je altijd vragen maar de meeste secretariaten zijn daar (terecht) niet zo blij mee omdat het al een heel gepuzzel is om een startlijst te maken.

Ik doe een briefje bij mijn coupons, maar je kunt natuurlijk ook van te voren informeren of het secretariaat daar rekening mee kan houden, dan weet je wellicht al dat je niet in hoeft te schrijven ;)

- Hoe weet je hoelang een bepaalde categorie duurt & hoeveel startplaatsen zijn er gemiddeld?
Dat wisselt per lokatie. Ik heb met 2 personen in een rubriek gezeten en ik heb met 36 personen in een rubriek gezeten. Ik reken 7 minuten per combinatie, dat komt redelijk uit. Inlopen en uitlopen kan altijd voorkomen en daar moet je zelf ook op anticiperen.

- Wat gebeurd er als je te laat op het wedstrijd terein aankomt, kun je dan nog later starten?
In principe is je beurt dan voorbij. Bel vanuit de auto zsm naar het secretariaat (de meesten hebben een GSMnummer opgegeven voor bereikbaarheid tijdens de wedstrijd) dat je in de file staat of wat er dan ook gebeurd is, en vraag of ze willen vragen aan de jury of je dan alsnog achteraan mag starten. Meestal doen ze hun best om wat voor je te regelen, want ze snappen ook wel dat je niet voor de lol laat komt.

Dat staat ook vermeld op het vraagprogramma, inclusief de tijdstippen dat het kan als ze willen dat je belt. Meld je iig af, het is heel ergerlijk als iemand gewoon niet op komt dagen.

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:24

Ik weet niet of ze al beantwoord zijn, maar hier mijn antwoorden:

De ingevulde coupons (alles wat je kunt invullen, de rest vult het wedstrijdsecretariaat zelf in)

Alleen de coupons opsturen. Tenzij je een voorkeur hebt voor een bepaalde dag dan kun je dat ook aangeven in een briefje.

Vaak wel minstens een maand van tevoren. Een week voor de wedstrijd zit hij meestal al vol. Ligt er ook aan welke wedstrijd. Bij een wedstrijd van OVJ mag je niet eerder dan 5 weken van tevoren opgeven, anders kom je op de wachtlijst.

Dat is wel handig, maar eerder 2 weken van tevoren. Meestal is er 3 weken of eerder van tevoren nog gewoon plek.

De meeste verenigingen gaan niet iedereens coupons opsturen. Ik zou een gefrankeerde enveloppe opsturen, of het dan maar laten zitten (of langsgaan om ze op te halen als het dichtbij is)

Dat staat in het vraagprogramma van de betreffende wedstrijd.

Dat staat ook in het vraagprogramma. Ik heb 2 wedstrijden gehad die ik via rekeningnummer moest overmaken, en heb daar geen problemen mee gahad.

Niks :P Je moet gewoon zeggen: Ik wil me aanmelden, ik ben die en die met mijn paard die en die.

Dat is volgens mij voldoende. NAtuurlijk als je zelf met de trailer rijdt je rijbewijs ;) En de proeven zou ik ook meenemen.

De starttijden daar moet je je aan houden. Ze kunnen natuurlijk niet voor iedereen een andere tijd gaan regelen, dat lijkt me erg lastig. Als je een wedstrijd opgeeft dan moet je wel zeker weten dat je de hele dag dan ook kán. Maar de eigenaresse van mij vroegere bijrijdpaard was door een laadprobleem te laat, en mocht nog wel als laatste starten.

Ik zou dan een briefje bij de coupons opsturen, of eerst bellen of je het mogelijk is.

Dat staat vaak in het startprogramma, maar dat verschilt vaak wel veel. Vaak is er bij binnenwedstrijden in de B per catagorie 4 deelnemers die ieder 2 proeven rijden. Maar bij buitenwedstrijden is dat door meerdere ringen weer heel anders.

Dat ligt eraan, als ze streng zijn niet, en als ze dus niet streng zijn mag je misschien als laatste nog starten.

Dat staat in het vraagprogramma. Soms willen ze alleen gebeld worden, anderen juist gemaild.

Succes ermee ;)

Row1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:03

bij ons geeft de ponyclub je altijd op voor een wedstrijd je moet aankruisen aan welke je mee wil doen op een lijst en dan geeft de club je op, dat is echt fijn :) vandaag word mijn pony gemeten en ga ik ook een startkaart aanvragen ;)

Yvonne___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 17:09

Iedereen bedankt voor de reacties! :D
Hier kan ik zeker wat mee! :D
Nog even een klein vraagje: Moet je zelf het Rubrieksnummer invullen op de coupon?
Wanneer je 2 proeven kunt rijden, moet je dan 2 coupons opsturen?

Groetjes Yvonne

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:58

Als je 2 proeven start moet je 2 coupons opsturen :)

Afwezig

Re: Opgeven voor een wedstrijd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:36

Je hoeft maar een aantal dingen in te vullen!

Datum / Plaats links boven
En klasse rechts boven
Ja, en ik spreek S.G.W. / Mennen ook altijd door :)

Maar verder kan je niet in vullen, zoals ringnummer en startnummer, starttijd en rubriek! Dat moeten ze daar zelf doen!

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:39

Ow ja nog een tip!

Zorg dat je Altijd reserve coupons bij hebt! Want het zou zo maar kunnen dat ze ze daar kwijt zijn! En zonder coupons mag en kan je niet starten. ;)

En een andere tip is om een lege envelop met jou adres en postzegel mee te nemen! Stel dat je plotseling weg moet na je proef, en dus niet bij de prijsuitreiking kan zijn, kunnen ze je coupons naar huis sturen!

Succes met je wedstrijden!!!

Yvonne___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 20:21

Super bedankt voor jullie reacties !
Joehoe ik ga me morgen opgeven voor de eerste wedstrijden! :D
Iedereeen succes met de wedstrijden ect.
Groetjes Yvonne