heeft iemand een tip zonverbrande huid te verzachten!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maniu1976

heeft iemand een tip zonverbrande huid te verzachten!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 19:22

hoi vorrig jaar is mijn paint in de warme zomer maanden goed erbrand ze zag er werkelijk niet uit,hiervoor heb ik toen van de da corosol olie en creme gehad,dit werkte goed..
dus nu dat ze weer t land op gingen ben ik meteen begonnen met olie door haar voer te doen,tot nu toe gaat haar huid goed(geen bulten) en omdat ze spierwit in gezicht is en om haar mond,ogen en oren haar huid zichtbaar is smeer ik hier elke ochtend zonnebrand 50 op,
toch is ze alweer helemaal roze/rood aan t worden dus toch weer verbrand,s avonds voelt ze ook helemaal warm op die plekken...

ik heb al een kap besteld voor haar gezicht,maar heeft iemand misschien een tip hoe ik haar kan helpen als ik haar s avonds binnen haal of als ze binnenkort lekker buiten blijft maar de zon s avonds weg is..om die plekken te verzachten???

bij ons mensen weet ik dat yoghurt en komkommer erg prettig aan voelt...
heeft iemand misschien een brauwsel tip voor verbrand paarde hoofd???????????????

Anoniem

Re: heeft iemand een tip zonverbrande huid te verzachten!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:25

INderdaad yoghurt en komkommer, en kamille, calendulan en aloe vera werken ook verzachtend :j Ik zou dan denk ik calendulan aanraden, dat is lekker vettig en blijft dan goed zitten! Heb je al eens gedacht aan een neuskapje? Kan je heel makkelijk zelf maken door een lapje spijkerstof aan een halster te naaien!

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:27

Gewoon aftersun erop smeren ?

maniu1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 19:31

ja ik heb een kap besteld,die gaat over haar oren en dan tot over haar neus... hoop dat ik m maandag binnen heb..maar ik vindt t zo zielig voor haar dat ik haar gewoon met die branderige huid laat staan,maar ga meteen calendulan halen hoop dat het lkkr aan voelt voor haar...
vindt t zelf ook altijd naar om met verbrande huid te zitten gloeid de hele avond nog zo na he,en ze kan niet even een koude douche nemen haha
BEDANKT VOOR DE TIP

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:42

Uierzalf, Calendulazalf of aloe-veragel zijn handig. Gewoon te koop bij de drogist (Etos, DA, Kruidvat) of natuurwinkels als De Tuinen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:58

Hoe gaat het met de plekken, heeft de calendulan geholpen? En is je kap al binnen?

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 23:02

Calendulan is lekker vettig en zorgt ervoor dat de huis goed geneest, je kan ook kiezen voor een vitamine E creme waar calendulan in zit, heb je ook de goede vitamines om littekenvorming tegen te gaan en houd de huid lekker soepel en zacht. Aloë vera werkt ook heerlijk verzachtend, is maar net waar je paard het beste op reageert. Heb zelf zonneallergie en zelfs met factor 50 moet je ieder uur smeren, wil je echt iets effectiefs smeren dan moet je voor een goede sunblock gaan waar geen water/alcohol als eerste ingredient op het etiket staat. Dit zorgt namelijk voor meer verbranding dan nodig. Succes!

maniu1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 20:36

nou rondom haar ogen is het rood,en haar linker oog is ontstoken geraakt dus daar ben ik nu mee in de weer,steeds schoonmaken met uitgekookt water het wordt gelukkig al minder..en ja de kap is binnen...in het begin moets ze er niks van weten liet hem wel omdoen maar ging toen alle mogelijke manieren verzinnen om hem af te krijgen toen dit niet lukte heeft ze hem maar voor lief genomen hahah en nu staat me gemaskerde paard vrolijk in de weide zonder bang te hoeven zijn nog erger te verbranden.....

tnx voor al jullie tips ik ben echt nog maar een leek hoor....SUPERRRRRRRRRR

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 22:39

Uiercreme werkt erg goed vind ik bij verbrande huid. Verder heb ik goede ervaringen met zonnebrandcreme voor paarden van Leovet. ( mocht ze toch nog ontdekken hoe dat masker weer af kan ) Dat gaat er niet af na een regenbui en blijft goed lang werken. Ook ideaal om op roze kootholtes te smeren!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 07:43

Teatree zalf werkt ook super bij een verbrande huid.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 07:48

Teatree zou ik er zelf niet op doen, dat is vrij agressief, en een verbrande huid wil je niet irriteren. Calendula en aloevera kalmeren juist goed.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 12:49

Annemeik schreef:
Teatree zou ik er zelf niet op doen, dat is vrij agressief, en een verbrande huid wil je niet irriteren. Calendula en aloevera kalmeren juist goed.

Ik schrijf ook teatree zalf ! Heb diverse teatree produkten standaard in huis en gaat hier overal op, zowel bij ons zelf als bij de paarden. Het haalt de brand eruit, desinfecteert en verzorgt. Gewoon super spul. Ben zelf fythotherapeut dus weet best waar ik het over heb ;)

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:52

Evengoed vind ik het bij mijzelf al niet fijn om erop te smeren, lijkt me voor een paard ook niet fijn. Ik verbrand vrij snel, dus ik weet best waar ik het over heb ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:54

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 21:16

2 van mijn kinderen verbranden ook snel in de zon, die zweren bij teatreelotion ;)

Veleta_02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:31

aftersun met een hoge factor werkt super!

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 11:28

aftersun wat uit de koelkast komt!
en als er blaar vorming gaat onstaan komkommer plakjes of ff langs de dunschiller halen en die er opleggen gaat beetje moeilijk op een paarden hoofd

ik zou baby zonnenbrand kopen van zwitsel en die er lekker opsmeren helpt uitstekend teggen verbranden

Hogeboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 11:42

uierzalf werkt enorm helend en verzachtend, het nadeel is dat als het in de zon komt voor ene langere tijd je het verbanden niet tegenhoud van de zon, werkt als een soort glaasje....de zon prikkelt dan extra.
Dus een combinatie van neuskapje zou goed zijn.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 11:44

aloë vera creme dan de aftersun daarvan werkt heel goed :j

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 12:15

je moet goed uitkijken dat je het niet dichtsmeerd want dan blijft het juist door branden. Zoals bijv uierzalf.

Alleen smorgens factor 50 smeren zal ook weinig helpen gezien je iedere 1,5 a 2 uur opnieuw moet smeren.

Ik zou inderdaad kijken voor een zonwerend masker en eventueel deken mocht ze op het lichaam ook verbranden.

Voor een paard zou ik kijken naar een hypoallergene aftersun zodat er geen parfum etc in zit.
Aftersun trekt de pijn/hitte uit de huid zonder het dicht te smeren.

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 12:18

Wat dacht je van een UV werend deken......

maniu1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 18:28

nooit geweten dat die dekens bestonden... ga meteen is even kijken op internet

bedankt

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 21:31

Ik weet er zelf ook het fijne niet van, maar ik weet wel dat ze bestaan, ik denk dat je dat heel veel moeite en je paard veel pijn zal besparen :) graag gedaan ;)

Edit: ik heb even gegoogeld (of hoe ik dat ook moet gaan schrijven :+ ) En daar kwam ik onderandere dit: http://www.ruitersport.com/vliegendeken ... -1280.html tegen, maar op mp worden er ook een aantal aangeboden ;) succes :)

BabyBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 16:17

Levertraanzalf is ook erg lekker!

Makkertje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:37

aftersun werkt ook super