hoe moet dat nou eigelijk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ietjelover

hoe moet dat nou eigelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 18:17

Hallo,,
Ik ben van plan om (Weet de datum niet) met pinksteren in Leende (concour hippique).
ik heb pas geleden 19 april een dressuur wedstrijd gereden en heb intotaal 2 winstpunten bereikt.
ik heb een pony die gemaakt is voor het springen. Wij hebben haar nu 2 jaar en haar vorige baas ook 2 jaar.
In deze 4 jaar heeft ze L gesprongen bij haar vorige baas en ik spring ong 60 tot 1.00 met haar.
Ze heeft nog NOOIT geweigerd!!!! Het is een new forest x arabier en heeft een goed springtalent.
Ik wil dus gaan springen met haar op het concour in leende. Ik krijg misschien als invaller voor iemand anders springles en mijn echte instructeur gaat ook met mij oefenen. Maar hij zit het nu eigelijk met de punten van springen. Bij dressuur werken ze met winstpunten en hoe gaat het met springen? en hebben jullie ook nog tips etc voor mij. Het duurt nog even maar het zou fijn zijn als ik een beetje weet hoe het inelkaar (dit typ ik zeker weer verkeerd zit.

Groetjes anne

DewiRox

Re: hoe moet dat nou eigelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:50

Haay,

Als je 1 winstpunt in de dressuur gehaald heb mag je springen. Ik weet niet welke cat. jou pony heeft (a,b,c,d of e pony?), maar voor elke cat. is er een andere hoogte. Zo spring je met een E-pony in de B 0.90 cm en in de L 1.00 m, enz. Met een D-pony spring je in de B 0.80 cm en in de L 0.90 cm, enz.

Als je in een parcour helemaal foutloos bent, krijg je 2 winstpunten, als je 1 keer weigert of een balk eraf gooit (4 strafpunten dus), krijg je 1 winstpunt. Vanaf de L kan je ook verlies punten krijgen, die krijg je als je word uitgebeld (3 weigeringen) of als je 16 strafpunten meer heb dan de winnaar. Je krijgt dan standaart 2 verliespunten.

Als je 10 verliespunten heb, moet je terug naar een klasse lager.
IK hoop dat je zo genoeg weet, en ik hoop dat je het snapt!

Groetjes Dewi

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 19:49

okee ik snap het.
Als ik het goed begrijp verdien je dus best snel een winstpunt als je een goede springer hebt die nog eens een halve meter hoog springt en nooit weigerd en overal overheen springt wat ze ook ziet!!?
ik heb info genoeg maar nog tips over het sturen ofzo en hoe zit het met je sporen wat mag wel en wat niet. ik heb sporen 30mm zonder knopje. Ik heb ze niet vaak nodig maar wel om hem te laten luisteren naar mijn been.

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:54

ik zou wel opletten, want hij kan nog zo hoog springen, parcours is toch anders, goed bijhouden en niet denken crosssssssuh want dan raak je de controle kwijt en komt hy/zy niet goed uit. en dat zou jammer zijn.
Verder veel succes ermee !!

Groetjes

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:28

Aangezien dit makkelijk zelf op te zoeken is in het disciplineregelement springen op de site van de KNHS, hier een slotje.