Vliegendeken: Met of zonder hals

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TaanStippel

Vliegendeken: Met of zonder hals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 21:09

Het scheelt namelijk in prijs en een vaste hals scheelt al helemaal. Mijn paard heeft er alleen in stal heel erg veel last van, op het land niet echt maar dan hoeft ze hem in principe ook niet om.

In stal kan ze geen kant op.

Ik zat aan de Amigo Mio te denken maar ik lees net op een andere site dat het een vaste hals is, terwijl Ooteman zegt dat het een losse hals is.

Waarom een losse hals, waarom een vaste hals en waarom geen hals ?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 15:55

Heb geen ervaring met vliegendekens met hals maar wel met fleecedekens met hals. Van de winter hadden we ons paard zo'n deken omgedaan omdat hij net geschoren was en in een stal zonder bovendeurtje staat wat best fris is in de winter. Wij doen nooit meer een deken met hals op want meneer was gaan liggen in stal, de deken was gaan draaien en hij was bijna gestikt. Gelukkig heeft hij er niks aan overgehouden maar als hij pak hem beet een halfuur later was gevonden door de staleigenaar was hij er waarschijnlijk niet meer geweest. Ik zou dus geen deken met hals gebruiken.

Concorde

Re: Vliegendeken: Met of zonder hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:22

Ja, en gewone fleecedekens met hals moet je ze ook niet als staldeken laten dragen, die dingen trekken als een idioot naar achteren, stof rekt teveel, ze zijn bedoeld als zweetdekens.

Een fatsoenlijke normale deken met hals hangt je paard zichzelf niet in op. Ik heb op een vliegendek liefst wel een hals, anders wordt ze daar alsnog lek gestoken, paard wordt echt enorm kriebelig van muggen enzo, krijgt er ook enorme bulten van.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 12:39

Amigo mio is inderdaad vaste hals, ik heb de amigo bug rug, ideaal ding en nog niet eens zo heel duur, ik geloof 100 euro ofzo.

Ik vind de hals ideaal, zit veel netter dan een vaste hals, dat had ik nl vorig jaar. Deze is ok echt makkelijk te bevestigen en gaat tenminste niet los. Bovendien zit ghij ok niet te strak om de redelijk dikke nekken van mijn fjord en tinker. Had er eerst 1tje voor mn fjord, maar hij beviel zo goed dat mijn tinker er nu ook een heeft. Ik kies sowiezo met hals, vanwege alle dazen en mugjes hier, daar worden paarden echt gek van

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 13:03

met hals maar dan een losse hals, mijn ervaring is dat een vliegendeken met vaste hals naar achter trekt en de deken en hals dan heel strak ligt tegen de schouder en nek

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 13:13

Ik heb een IR, met losse hals en vliegenmasker. Deze gebruik ik ook als cooler. Die losse hals liever dan vast ivm spanning, het trekt niet zo.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 13:20

Een vliegendeken zonder hals is gewoon geen vliegendeken.

Als de stekende vliegen ergens op het paardenlijf zitten, is het wel op de hals.

Een goede vliegendeken zal met vaste hals niet trekken.
Tip: Bucas Buzz-Off Full Neck.

Op mijn stal geen andere vliegendekens meer.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 13:40

Op de Horseware site staat dat de hals van de Mio wel los is? Maar niet dus?

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 11:11

Mac schreef:
Op de Horseware site staat dat de hals van de Mio wel los is? Maar niet dus?

Bij Ooteman staat dat ook, maar bij paardendrogist en andere website's staat dat de hals vast is. De winkels hier in de buurt hebben hem niet.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 10:39

Ik heb hem inmiddels bij een plaatselijke ruitersportzaak in het echt gezien, maar de hals zit er idd aan vast!