Misschien staat het hier helemaal verkeerd.. En misschien is het een hele rare vraag waar iedereen het antwoord op weet, maar ik nog niet! Hier de vraag: Kunnen paarden kleuren zien?
Een paard ziet veel minder kleuren dan dat wij zien. Paarden kunnen uitsluitend rood en blauw zien, terwijl wij alle kleuren kunnen zien van de regenboog en de variaties hierin. Paarden zijn dus kleurenblind met betrekking tot bv. de kleur groen.
haha.. ja idd.. wist ik eigenlijk ook niet.. ik vroeg het me laatst ook af.. hmm.. zouden ze gras dan als blauw zien? lijkt me wel grappig, blauw gras!
Lisann__
Geplaatst: 01-05-09 17:22
Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat paarden juist alleen geel/groen tinten zien. (dezelfde dag verschoot ook een manege paard van een gele tas) Maar dat kan ook toeval zijn geweest.
prii_boy
Geplaatst: 01-05-09 17:29
Ik heb is een keer een afbeelding op google gezien (die ik nu niet meer kan vinden ) dat een paard het zelfde als een mens zien maar dan veel doffer? Wat is het nou
ergens in een editie van ROS staat er een hele rapportage van...ze zien felle kleuren (groen blauw rood geel) en véél minder scherp en een beetje uit verhouding