Ik heb een prachtig paar pololaarzen van Cavallo overgenomen van iemand. Met voor een rits en bandjes eroverheen. Helemaal blij mee. Alleen zakken ze erg snel in bij de enkel (sneller dan mijn andere, normaal model, leren laarzen lijkt het wel. Komt misschien door de rits).
In mijn andere leren laarzen doe ik spanners die vastzitten aan de lusjes bovenin de laarzen. Het polo model heeft echter geen lusjes bovenaan. Dus ik naar Stuub (zadelmaker/ruitersportzaak) om te vragen hoe ik dat op ga lossen, want ik wil mijn laarzen wel een beetje recht houden. Alternatieve spanmethoden bestaan dus niet, volgens meneer Stuub. Wel van die spanners die je bij elkaar knijpt, in de laars zet en de plooien bij de enkel tegengaan, maar volgens Stuub werden de stiksels bij de enkel daar niet beter van (zou teveel spanning op komen te staan).
Hebben jullie briljante ideeen hoe dit op te lossen? Ik hang de laarzen nu op hun kop in een laarzenrek zodat de schacht weer naar beneden kan zakken, en dit lijkt wel iets te helpen, maar niet voldoende. Dus kom maar op met die ideeen.
cocktail
Geplaatst: 01-05-09 16:13
Heb ook polo model,maar als ik ze poosje niet gebruik kun je er ook cola flessen in zetten. Me andere staan wel in spanners maar moet zeggen dat het resultaat aardig overeen komt