welke auto trailer trekken Subaru Impreza of Volvo V40???

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Welke zou je nemen voor trekken 1 1/2 trailer?

Subaru Impreza
12 (48%)
Volvo V40
13 (52%)

Totaal aantal stemmen: 25

cojo79

welke auto trailer trekken Subaru Impreza of Volvo V40???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 18:45

Hallo,

Ik kan niet kiezen ojeeeeeee :o
Ik ben opzoek naar een auto die ook mijn trailer mag en kan trekken.

Nu twijfel ik tussen 2 auto's een Subaru Impreza en de Volvo V40.
Ik heb van beide al een auto op het oog maar weet nu niet meer wat ik moet kiezen.

Voor welke auto zouden jullie kiezen en waarom??

Beide auto's zijn trouwens al wat ouder.

Subaru Impreza GL AWD (gas G3)
85 KW en mag 1600 kilo trekken

Volvo V40 (gas G3)
85 KW en mag 1200 kilo trekken

Kwa gewicht zit er niet veel verschil tussen de auto's beide zijn ongeveer 1225 kilo.

Groetjes,Corina
Laatst bijgewerkt door cojo79 op 30-04-09 19:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Dioxide

Re: welke auto trailer trekken Subaru Impreza of Volvo V40???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 19:11

Impreza WRX STi of een gewone? In STi geval; veel plezier met de benzinekosten; 1 op 8 maximaal bij normaal gebruik, zegt genoeg denk ik ;) Volvo is gewoon een super degelijke auto, en ook een stukje zuiniger.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 19:13

Ik zou de auto kiezen met het meeste vermogen als ze beiden je trailer mogen trekken. Hoe meer vermogen = veiliger, aangezien Nederland een zeer tolerant land is wbt het gewicht dat je hier achter je auto mag hebben.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 19:15

kijk even op www.autoweek.nl wat ze mogen trekken en hoe sterk ze zijn. En dan de sterkste/zwaarste kiezen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 20:09

hoewel we zelf met veel plezier in een V40 rijden, en daar ook de 1,5 paards mee trekken.. maar toch zou ik kiezen voor de subaru.. omdat het een 4x4 is, en hij meer mag trekken. Het is een wat betere trekauto denk ik.
onze Volvo mag 1400 trekken, en dat is krap.

maar het hangt natuurlijk ook nog van meer af, km stand, staat van de auto etc etc.
succes met je keus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 20:12

Ik zou kijken naar het koppel van beide auto's. De auto met het meeste koppel gebruiken./

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 20:33

Koppel Subaru 172 Nm en volvo 165 Nm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 20:34

O dat is dus ook lood om oud ijzer.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 22:48

[LZP] > [TAO]

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 14:46

Subaru, enkel en alleen al vanwege de 4x4. Geloof me, als je eenmaal een 4x4 hebt gereden is de rest voor het gewone voetvolk! Het is gewoon dat verschil waar je in kritieke situatie de Subaru nog recht houdt, daar gaat de Volvo de mist in, puur op de 4x4. Dit betekend echter wel dat je voor jezelf drommelgoed moet weten waar je mee bezig bent en juist dat is waar het in NL aan ontbreekt.
Daarnaast zegt het genoeg dat de Impreza 400kg meer aan de haak mag hebben; zegt genoeg over de constructie, zou ik denken......

Los hiervan zijn feitelijk gezien beide auto niet de beste keuze. Wil je lekker traileren, ga dan gewoon een stapje hoger naar een V70, of in het geval van Subaru voor de Forester. Hebben beide net dat beetje meer, zowel in eigen inbreng (=gewicht) als motorvermogen. Die 115pk is echt het absolute minimum, eigenlijk al te weinig. Niet zonder reden heb ik elders als minimale eis 120pk (88kW) gesteld en zelfs dat is echt minimalistisch. Hetzelfde verhaal voor het koppel. 200Nm is het minimale streven, wil je wat bij te zetten hebben.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:40

Wij hebben sinds kort een Subaru (dan wel de Forester) Echt een heerlijke auto. Hiervoor hadden we een Peugeot, maar dit is echt duizend keer beter.

stefanvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:24

Lenneke_ schreef:
Wij hebben sinds kort een Subaru (dan wel de Forester) Echt een heerlijke auto. Hiervoor hadden we een Peugeot, maar dit is echt duizend keer beter.

Maar dat vind je toch niet zo vreemd neem ik aan? :D

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:01

Wij hebben sinds januari een Subaru forester model 2009 om een Ifor williams 2 paards te trekken en dit gaat fantastisch. Ook zonder trailer is de Forester een droom om mee te rijden. Het model tot 2008 is wel een volledig andere wagen dan ons model 2009, wij mogen bijvoorbeeld 2000 kg trekken, het oudere model minder.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:09

Wij hebben een Subaru (Forester) met een Westfalia. Wat een super auto om een trailer mee te trekken en trouwens ook
om normaal mee te rijden volgens mijn moeder. Ze had eerst een Range Rover, toen een Jeep Cherokee en We gebruikten ook vaak de auto van mijn vader een Mercedes station 320
E. Maar de Subaru is een geweldige auto. Mijn moeder wil niets anders meer.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:37

ikke schreef:
Subaru, enkel en alleen al vanwege de 4x4. Geloof me, als je eenmaal een 4x4 hebt gereden is de rest voor het gewone voetvolk! Het is gewoon dat verschil waar je in kritieke situatie de Subaru nog recht houdt, daar gaat de Volvo de mist in, puur op de 4x4. Dit betekend echter wel dat je voor jezelf drommelgoed moet weten waar je mee bezig bent en juist dat is waar het in NL aan ontbreekt.
Daarnaast zegt het genoeg dat de Impreza 400kg meer aan de haak mag hebben; zegt genoeg over de constructie, zou ik denken......

Los hiervan zijn feitelijk gezien beide auto niet de beste keuze. Wil je lekker traileren, ga dan gewoon een stapje hoger naar een V70, of in het geval van Subaru voor de Forester. Hebben beide net dat beetje meer, zowel in eigen inbreng (=gewicht) als motorvermogen. Die 115pk is echt het absolute minimum, eigenlijk al te weinig. Niet zonder reden heb ik elders als minimale eis 120pk (88kW) gesteld en zelfs dat is echt minimalistisch. Hetzelfde verhaal voor het koppel. 200Nm is het minimale streven, wil je wat bij te zetten hebben.

Ik ben ook op zoek naar een auto om voor mijn 1,5 paardstrailer te zetten, dus jij raadt de Subaru Forester aan? Alleen het nieuwe model of zou een ouder model uit 1998 ook goed zijn om een trailer te trekken?

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 07:01

@corina
van de door jou aangegeven opties absoluut de Subaru Impreza.

Ik weet alleen niet wat voor trailer je hebt en wat die daadwerkelijk weegt. Maar puur vanuit het uitgangspunt dat de je een normale 1,5 paard trailer hebt kun je met die Impreza af.

Let goed op of je het juiste rijbewijs hebt.
Je kiest auto's op gas/ G3 uit en daar is de keuze schaars, maar voor een 1,5 paardtrailer van circa 1300kg zijn onderstaande wagens prima geschikt.
Subaru Forester 2.0 vanaf 1997 en later
Peugeot 307 break/sw 2.0 vanaf 2003
Volvo V70 alle types
VW Passat 2.0 vanaf 1998

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 07:05

Ik zou voor de Subaru gaan.
Heb er zelf ook een en ik wil niets anders meer :P (ik ben dus erg bevooroordeeld *LOL*)

Wat ook handig is dat een Subru AWD is en als het goed is een hoge/lage giering of hoe je dat ook noemt heeft. Als je op een grasveld moet parkeren en het heeft geregend, zet je hem in de lage giering en hij trekt zich er een stuk makkelijker uit.
(en ook erg fijn in de winter met sneeuw :o )

Dioxide schreef:
Impreza WRX STi of een gewone? In STi geval; veel plezier met de benzinekosten; 1 op 8 maximaal bij normaal gebruik, zegt genoeg denk ik ;) Volvo is gewoon een super degelijke auto, en ook een stukje zuiniger.

Een GL is geen WRX STI. De WRX versie heeft bij sportief rijgedrag een draaikolk in de benzinetank.

Een GL 2.0 (ik heb er uit 1996 en 2001 gehad) rijd ongeveer 1 op 10 en als je ook lange stukken en "normaal" rijd. (dus niet te sportief) kan hij de 1 op 12 halen.
Ligt ook een beetje hoe de vorige eigenaar ermee om is gegaan. (raar maar waar. :+ De eerste trailer rit met mijn huidige Subaru (een GX 2.0 uit 2001) leverde een benzine gebruik van 1 op 7 op. Nu, ruim een jaar later, tijd hij 1 op 9 á 10 met de trailer erachter.)

Subaru's staan helaas niet bekend om hun zuinigheid, maar wel om hun trekkracht.
Wij hebben geregeld 3 tunnels als we met een paard op pad gaan. (Op de A15 heb je de Thomassen tunnel, Botlek tunnel, Tunnel onder de Noord) En we komen met de 2.0 zonder moeite weer eruit.

(zoals ik al zei, ik ben bevooroordeeld :+ )

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 07:43

xx_Kelly_xx schreef:
Ik ben ook op zoek naar een auto om voor mijn 1,5 paardstrailer te zetten, dus jij raadt de Subaru Forester aan? Alleen het nieuwe model of zou een ouder model uit 1998 ook goed zijn om een trailer te trekken?

Forester voldoet, ook de oudere types. Daarvoor geldt wat voor elke oudere auto geldt: controleer terdege de staat van onderhoud, zeker in het geval van de turbo, aangezien het gros van de chauffeurende mensheid geen bleek vermoeden heeft hoe ze daarmee om moeten gaan.

Sabbientje schreef:
Heb er zelf ook een en ik wil niets anders meer :P (ik ben dus erg bevooroordeeld *LOL*)

Wat ook handig is dat een Subru AWD is en als het goed is een hoge/lage giering of hoe je dat ook noemt heeft. Als je op een grasveld moet parkeren en het heeft geregend, zet je hem in de lage giering en hij trekt zich er een stuk makkelijker uit.

Voor zover ik weet heeft Subaru geen hoog/laag selectie, correct me when wrong.

Enne die Subaru is heel leuk, totdat je een keer een echte 4x4-met-dikke-V8 gereden hebt........ }:)

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 08:08

Dames, ik ga toch TEM'en.. Dit is een orehistorisch topic wat omhooggeschopt is..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 08:12

toch ben ik ook erg blij met mijn 2 liter turbo V40. volvo

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 08:15

ikk schreef:
Sabbientje schreef:

Voor zover ik weet heeft Subaru geen hoog/laag selectie, correct me when wrong.

Enne die Subaru is heel leuk, totdat je een keer een echte 4x4-met-dikke-V8 gereden hebt........ }:)

Wil je in mijn auto komen kijken? Die heeft het wel degelijk.
Zoals ik al zei, ik heb er zelf ook één ;)

Dus de Subaru heeft wel degelijk een hoog/laag selectie.
Ze hebben het alleen niet allemaal, want er is een bepaalde serie die het niet heeft. (maar die heb je niet in 2.0)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 08:19

Ik zou Volvo kiezen! Wij hebben een oude Volvo 940 en die trekt een trailer of er een bolderkar achter hangt.In de bergen ook heel makkelijk te trekken,en het zijn stevige auto's.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 08:45

gohya schreef:
Ik zou Volvo kiezen! Wij hebben een oude Volvo 940 en die trekt een trailer of er een bolderkar achter hangt.In de bergen ook heel makkelijk te trekken,en het zijn stevige auto's.

Maar een baksteen als de 940 is in geen enkel opzicht te vergelijken met een V40!

Dioxide schreef:
Dames, ik ga toch TEM'en.. Dit is een orehistorisch topic wat omhooggeschopt is..

Oerhistorisch zijn topics uit 2001, toen Bokt nog een boktje was.........

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:45

Okee, ik heb hier iemand thuis zitten die veel aan auto's heeft gesleuteld altijd en er gaat mee met iemand die er qua technisch goed verstand van heeft, dat heb ik dan weer niet. Maar ik wil geen auto voor mijn trailer die het maar nét allemaal kan trekken.

En zie dat de kogeldruk van de Subaru Forester veelal 75 kg is, en de auto zelf ligt rond de 1300 kg en daar kom ik met geladen trailer niet overheen. En iedereen is helemaal lirisch over het trekken wat deze auto doet, hij rijdt niet zuinig maar ag, als ik hem aanschaf, is hij echt als trekauto voor de trailer bedoelt dus die kosten neem ik voor lief. Hij zal niet elke dag gebruikt worden.

We hebben hier nu een Peugeut 5008 voor de trailer, doet het ook niet slecht. En een VW polo, maar daar hebben we nooit wat achter hangen, is echt het boodschappenautootje/extra auto.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:02

xx_Kelly_xx schreef:

Als je voor een forester gaat, moet je even goed kijken.
De oudere modellen mogen minder trekken dan de nieuwere modellen.

Toen de forsester nog niet zo lang uit was, mocht hij maar 1200 kilo trekken.
Een paar modellen later is dit verhoogd naar uit mijn hoofd 1600 of 2000 kilo.

Verder vind ik een Forester toch een beetje een "oudemensenbak". Hoog en ook wat stug in de vering. Maar rijervaringen zijn over het algemeen heel persoonlijk.
Ik vind persoonlijk de Impreza wat leuker ogen. (en wat leuker geprijst over het algemeen)

Ik heb zelf de Impreza plus en dat is dus een sedan model met een recht dak, waardoor het een station lijkt, maar hij is niet langer dan de sedan. (meestal is een station langer als het sedan model)