ikke schreef:Subaru, enkel en alleen al vanwege de 4x4. Geloof me, als je eenmaal een 4x4 hebt gereden is de rest voor het gewone voetvolk! Het is gewoon dat verschil waar je in kritieke situatie de Subaru nog recht houdt, daar gaat de Volvo de mist in, puur op de 4x4. Dit betekend echter wel dat je voor jezelf drommelgoed moet weten waar je mee bezig bent en juist dat is waar het in NL aan ontbreekt.
Daarnaast zegt het genoeg dat de Impreza 400kg meer aan de haak mag hebben; zegt genoeg over de constructie, zou ik denken......
Los hiervan zijn feitelijk gezien beide auto niet de beste keuze. Wil je lekker traileren, ga dan gewoon een stapje hoger naar een V70, of in het geval van Subaru voor de Forester. Hebben beide net dat beetje meer, zowel in eigen inbreng (=gewicht) als motorvermogen. Die 115pk is echt het absolute minimum, eigenlijk al te weinig. Niet zonder reden heb ik elders als minimale eis 120pk (88kW) gesteld en zelfs dat is echt minimalistisch. Hetzelfde verhaal voor het koppel. 200Nm is het minimale streven, wil je wat bij te zetten hebben.
Ik ben ook op zoek naar een auto om voor mijn 1,5 paardstrailer te zetten, dus jij raadt de Subaru Forester aan? Alleen het nieuwe model of zou een ouder model uit 1998 ook goed zijn om een trailer te trekken?