wendyashley schreef:Neem iemand mee met een paard die geen vrees heeft en laat je pony op die manier rustig wennen aan bewegend water.Of stap zelf af en loop langzaam steeds ietsje meer naar het bewegende water en beloon uitbundig.Jouw pony gaat in ieder geval al het water in dus de stap naar bewegend water is een stuk kleiner als het probleem wat ik had met mijn paard.
Mijn paard was zelfs bang voor plasjes in de bak of water uit de tuinslang, water spuiten op haar benen gaf een nogal hectische dansparade.Ik ben met haar en mijn waterverslindende pony naar een meertje gegaan,pony was al tot haar navel in het water toen paard besloot niet achter te willen blijven en na wat spastische bewegingen(met haar benen in het water stampen) nam ze een mega sprong het water in.Eerst was ze nogal huiverig voor al dat nattige maar na flink belonen en geruststellen begon ze het leuk te vinden(het was die dag ook behoorlijk warm dus lekker verkoelend) ik ben meerdere keren het water in en uitgelopen en na een tijdje durfde ze zonder gekke sprongen over de (aanspoelende) golfjes te lopen.
Gewoon geduld hebben met je pony en niet boos worden als het niet lukt,veel paarden zijn bang voor bewegend water.
Zou ik je ok willen adviseren.